Κινητήρας-Επιδόσεις: 1.775 κιλά…αλλά 4,9 δλ. για 0-100 χλμ./ώρα
Το κορυφαίο Audi Q3 τροφοδοτείται από τον 2,5 λίτρων 5κύλινδρο TFSI κινητήρα του ομίλου που αποδίδει 400 ίππους και 480 Nm ροπής οι οποίοι μεταδίδονται και στους 4 τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη. Ο κινητήρας αυτός εντυπωσιάζει με την ευρωστία και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του όντας ικανός να κινήσει το αμάξωμα των 1.775 κιλών κάτι παραπάνω από σβέλτα, ανεξάρτητα από την επιλεγμένη σχέση στο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic. Το τελευταίο προσαρμόζεται και αυτό ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης από το Audi Drive Select (σ.σ επεμβαίνει σε κινητήρα, ανάρτηση, τετρακίνηση, ήχο εξατμίσεων και κιβώτιο) και προσφέρει και δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών μέσω των paddles η του επιλογέα, χωρίς να αλλάζει στον κόφτη. Βέβαια όπως είναι λογικό, ο συνδυασμός των παραπάνω χαρακτηριστικών επιφέρει και ανάλογα μεγάλες τιμές κατανάλωσης βενζίνης, με μέση τιμή σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης περίπου στα 15,0 λτ./100 χλμ. Όπως και να χει, το τεχνικό υπόβαθρο του κινητήρα αυτού είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακό γεγονός που του έχει χαρίσει 9 φορές τον τίτλο του καλύτερου κινητήρα στην κατηγορία του, ενώ στην πράξη αυτό φαίνεται τόσο από την μεστή του λειτουργία έως και τις 7.000 σ.α.λ., αλλά και τα χαρακτηριστικά απόκρισής του.
Στο δρόμο: Υπερταχεία στο ταξίδι, εξαιρετικά σβέλτο σε στροφές
Επανερχόμενοι στον τίτλο της δοκιμής, είναι σαφές πως το Audi RS Q3 Sportback δεν αποτελεί μια εστιασμένη σπορ κατασκευή αλλά ένα πολύ ικανό και γρήγορο αυτοκίνητο που μπορεί να το εκμεταλλευθεί ο καθένας. Αυτό άλλωστε είναι και το βασικό χαρακτηριστικό των RS εκδόσεων των μοντέλων της Audi και ιδιαίτερα στις κατηγορίες των SUV/Crossover η για να το πούμε διαφορετικά, σε όλες τις προτάσεις που λόγω κατηγορίας και ύφους «αποκτούν» αυξημένο βάρος. Το RS Q3 Sportback ζυγίζει 1.775 κιλά και αν και δεν θεωρείται ιδιαίτερα βαρύ, εντούτοις από αυτό διαμορφώνεται η συμπεριφορά του αλλά και η αίσθησή του στο δρόμο. Η κατά 10 χλστ. πιο χαμηλή ανάρτηση (προαιρετικά η ρυθμιζόμενη Dynamic Chassis Control) είναι σε θέση να διαχειριστεί αυτό το βάρος εξαιρετικά, αρκεί ο οδηγός να μην προσπαθήσει να εντοπίσει μια σπορ συμπεριφορά εκμεταλλευόμενο τις μεταφορές φορτίου. Τέτοιες «απόπειρες» δεν επιτρέπει το RS Q3, με τα ηλεκτρονικά του να αντιλαμβάνονται και να επεμβαίνουν άμεσα ώστε να εκμεταλλευθείς την ατέλειωτη πρόσφυση της τετρακίνησης και την απόδοση του συνόλου, ούτως ώστε να κινηθείς πιο γρήγορα από όσο φαντάζεσαι, σε δρόμους με στροφές.
Στον ανοιχτό δρόμο το RS Q3 Sportback είναι και εκεί εξαιρετικά γρήγορο και σταθερό, με την ανάρτηση και παρά τους -προαιρετικούς- τροχούς των 21 ιντσών με το 35άρι προφίλ, να εντυπωσιάζει με την απόσβεσή της σε όλες τις επιλογές του συστήματος παραμετροποίησης. Σε αυτό τώρα έχουμε δυο επιπλέον διαμορφώσεις «RS1» και «RS2», με τον οδηγό να μπορεί να ρυθμίσει και να αποθηκεύσει στο καθένα από τα αντίστοιχα μπουτόν που βρίσκονται στο τιμόνι, τις δικές του επιλογές. Τέλος, στο ύψος των περιστάσεων βρίσκονται και τα φρένα με 6πίστονες δαγκάνες εμπρός (προαιρετικά και με κεραμικά δισκόφρενα) που ακινητοποιούν το RS Q3 Sportback σε μόλις 35,3 μέτρα από την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα.
Η γνώμη μας
Η Audi έκανε για άλλη μια φορά αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα με το RS Q3 Sportback. Επίδειξη δύναμης. Ένα εξαιρετικά γρήγορο και ενδιαφέρον από όλες τις απόψεις SUV μοντέλο, το οποίο μπορεί να το εκμεταλλευθεί ο καθένας στο ακέραιο. Η τουλάχιστον όσοι έχουν την οικονομική άνεση να διαθέσουν το -ομολογουμένως- μεγάλο ποσό για την απόκτησή του.
+ Εμφάνιση, ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, κινητήρας-επιδόσεις-τετρακίνηση-κιβώτιο, αποτελεσματικότητα στην γρήγορη οδήγηση - Τιμή, κατανάλωση, χώροι για τα κεφάλια πίσω, μονοδιάστατη οδική συμπεριφορά, αυξημένο βάρος, προαιρετική η ρυθμιζόμενη ανάρτηση
Θα το δούμε Αύγουστο μήνα στη ....Χαλκιδική (ΑΝ πάνε όλα καλά με τον ιό), με Ρουμανικές, Βουλγαρικές, Γερμανικές, Β.Μακεδονικές, πινακίδες. Όσο για την Αττική, ίσως από κάποιον ποδοσφαιριστή Α1, ή τον 20χρονο γόνο εφοπλιστή.
Με καθαρά αμπελοφιλοσοφική διάθεση! με 10 χιλιάρικα χρήματα παραπάνω το rs4 avant, είναι επίσης διαθέσιμο, κ πιο απόλυτο στο δρόμο..... έτσι διαβάζω!!
Απάντηση: Η μέση κατανάλωση που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, αποτελεί μια βραχυπρόθεσμη μέτρηση του trip, μετά από τις μετρήσεις επιδόσεων και την φωτογράφιση του αυτοκινήτου. Ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης, που είναι ίδιος σε όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε, ξεκινά με μηδενισμό του υπολογιστή και μέτρηση σε συγκεκριμένη διαδρομή και απόσταση, που προσομοιάζει τις καθημερινές συνθήκες κίνησης.
Θα το δούμε Αύγουστο μήνα στη ....Χαλκιδική (ΑΝ πάνε όλα καλά με τον ιό), με Ρουμανικές, Βουλγαρικές, Γερμανικές, Β.Μακεδονικές, πινακίδες. Όσο για την Αττική, ίσως από κάποιον ποδοσφαιριστή Α1, ή τον 20χρονο γόνο εφοπλιστή. Με καθαρά αμπελοφιλοσοφική διάθεση! με 10 χιλιάρικα χρήματα παραπάνω το rs4 avant, είναι επίσης διαθέσιμο, κ πιο απόλυτο στο δρόμο..... έτσι διαβάζω!!
Λετε για 15λ/100χλμ αλλα το 22.7 στον πινακα οργανων τι ειναι? Και μην μου πειτε οτι θα το εχεις αυτο το αμαξι και θα πηγαινεις σαν χελωνα...
Απάντηση: Η μέση κατανάλωση που εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, αποτελεί μια βραχυπρόθεσμη μέτρηση του trip, μετά από τις μετρήσεις επιδόσεων και την φωτογράφιση του αυτοκινήτου. Ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης, που είναι ίδιος σε όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάζουμε, ξεκινά με μηδενισμό του υπολογιστή και μέτρηση σε συγκεκριμένη διαδρομή και απόσταση, που προσομοιάζει τις καθημερινές συνθήκες κίνησης.
@Panos, εσύ μη μου πεις οτι θα επαιρνες αμαξι 400 αλογα, αξιας 90+ χιλιαδων euro και θα σε ενοιαζε η καταναλωση... Φιλικά παντα! :D