Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα έχει 1,5 turbo βενζινοκινητήρα, μπαταρία 19,4 kWh και απόδοση 272 ίππων. Πέρα από τις καλύτερες επιδόσεις σημασία έχει η πραγματική ηλεκτρική αυτονομία που είναι γύρω στα 100 χλμ.!
Το υβριδικό σύστημα πρίζας στο ανανεωμένο Formentor είναι ολοκαίνουργιο. Από τη μια είναι ο 1,5 TSI βενζινοκινητήρας με turbo μεταβλητής γεωμετρίας (πρώτη φορά σε βενζίνη είχε εμφανιστεί στην Porsche 911 Turbo) που αντικατέστησε τον 1,4 TSI και από την άλλη η μεγαλύτερη μπαταρία με την ωφέλιμη χωρητικότητα των 19,7 kWh (από 12,8 kWh). Και σαν κερασάκι έρχεται η συνδυαστική απόδοση που από τα 245 άλογα «ανέβηκε» στα 272 (η top εκδοχή γιατί υπάρχει και η βασική με τα 204 άλογα). Οι μετρήσεις μας έδειξαν φυσικά ακόμα καλύτερες επιδόσεις (το 0-100 γίνεται σε 6,2 από 6,5 δλ. με ανάλογη διαφορά στις επιταχύνσεις 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα), κυρίως όμως η ηλεκτρική αυτονομία θυμίζει εκείνη ενός μικρού αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου: Έως 119 χλμ. υπόσχεται η CUPRA, γύρω στα 100 είδαμε εμείς σε μικτή χρήση. Ακόμα και χωρίς ικανό απόθεμα μπαταρίας για ηλεκτροκίνηση, η κατανάλωση βενζίνης ήταν σαν αυτοφορτιζόμενου ηλεκτρικού, κάτω από 6 λτ./100 χλμ..
Συνολικά το σύστημα δουλεύει εξαιρετικά, με την εναλλαγή λειτουργίας των κινητήρων να γίνεται ανεπαίσθητα και δυνατότητα κίνησης ηλεκτρικά μέχρι και την ταχύτητα των 140 χλμ./ώρα. Και έχεις πολλές επιλογές: Μπορείς να «κλειδώσεις» την ηλεκτροκίνηση (θα συνιστούσα πάντως την αυτόματη, υβριδική επιλογή), να επιλέξεις πρόγραμμα λειτουργίας από το σχετικό κουμπί στο τιμόνι (Comfort, Performance, CUPRA και εξατομικευμένο) ακόμα και να ρυθμίσεις την ένταση ανάκτησης ενέργειας όταν αφήνεις το πόδι από το πεντάλ του γκαζιού (και αυτόματη επιλογή), ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δίνει μια ακόμα πιο ευχάριστη οδηγική νότα στο σύνολο παρέχοντας και σειριακές αλλαγές με paddles στο τιμόνι. Ένα ακόμα νέο είναι η δυνατότητα πλέον για ταχυφόρτιση (σπάνιο χαρακτηριστικό για τα υβριδικά που φορτίζουν και από την πρίζα) έως 50 kW, το οποίο στην πράξη σημαίνει γέμισμα της μπαταρίας μέχρι το 80% σε 26 λεπτά. Ακόμα και σε οικιακή φόρτιση όμως η υποδοχή των 11 kW (από μόλις 3,6 kW) υπόσχεται φουλάρισμα σε 2,5 ώρες (με παροχή 11 kW φυσικά).