Κινητήρας-Κατανάλωση: Καίει λιγότερο και πάει γρηγορότερα. Τι καλύτερο;
1.232 Επισκέψεις στο άρθρο (28/2/2025)
Το νέο ήπια υβριδικό σύστημα κίνησης των 136 ίππων βελτίωσε τις επιδόσεις, κυρίως όμως έριξε την κατανάλωση ειδικά μέσα στην πόλη: Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως από τα 8,5 έπεσε στα 6,5 λτ./100 χλμ..
Το 48-βόλτο ήπια υβριδικό σύστημα, που πρωτοείδαμε στο C5 Aircross και έπειτα στα περισσότερα μοντέλα των Peugeot-Citroen, βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη version του 1.200άρη τούρμπο PureTech και πλέον συνδυάζεται στάνταρ με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Πάνω σε αυτό έχει τοποθετηθεί ο ηλεκτροκινητήρας 29 ίππων και 55 Nm ροπής του υβριδικού συστήματος, ο οποίος μπορεί και να κινεί μόνος του (με ρεύμα) το C4 για μικρές αποστάσεις και σε ταχύτητες κάτω των 30 χλμ./ώρα, όπως και κατά τη διαδικασία του παρκαρίσματος.
Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως οι 136 ίπποι και το ηλεκτρικό boost στις χαμηλές στροφές συντελούν στις πιο σβέλτες επιταχύνσεις του εξηλεκτρισμένου C4 σε σύγκριση με το προηγούμενο των 130 ίππων και του συμβατικού αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων. Οι μετρήσεις μας έδειξαν 8,4 δλ για το 0-100, 4,4 δλ. για την επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα και 5,5 δλ. για τα 80-120 (9,3 δλ, 5,2 και 6,5 δλ. τα αντίστοιχα νούμερα πριν), κυρίως όμως έδειξαν χαμηλότερη κατανάλωση ειδικά μέσα στην πόλη: Από τα 8,5 λτ./100 χλμ. τα ηλεκτρονικά μας όργανα έδειξαν 6,5 λτ., ενώ η μέση κατανάλωση δοκιμής από τα 7,4 έπεσε στα 7,0 λτ./100 χλμ.. Μικρή βελτίωση παρατηρήθηκε και στο ταξίδι με 100 χλμ./ώρα (5,2 από 5,5 λτ./100 χλμ.), ενώ πλέον ο ιδιοκτήτης δεν πληρώνει ούτε τα λιγοστά τέλη κυκλοφορίας (84,5 ευρώ) που πλήρωναν οι αγοραστές του αυτόματου C4 πριν.