ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
15 φωτογραφίες »

Το plug-in υβριδικό σύνολο του Explorer αποδίδει συνδυαστικά 457 άλογα και 825 Νm ροπής προσφέροντας εκρηκτικές επιδόσεις στο extra large SUV της Ford: 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ., 60-100 σε δλ. και 80-120 σε δλ.! Κάνε κλικ στη φωτό και δες πως λειτουργούν τα 4 προγράμματα του υβριδικού συνόλου.

Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας

74.931 Επισκέψεις στο άρθρο (23/12/2020)

Κινητήρας-Επιδόσεις:  Εκρηκτικές επιδόσεις με κατανάλωση μικρού!
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το σύστημα κίνησης, που χρησιμοποιεί το θηριώδες Ford Explorer και το οποίο συνδυάζει ένα high-tech, 3λιτρο turbo V6 Ecoboost μοτέρ 363 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 102 ίππων και μπαταρία 13,6 kWh (10,3 kWh είναι οι χρησιμοποιούμενες), η οποία και εξασφαλίζει μια θεωρητική ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 42 χιλιομέτρων στο Explorer (WLTP). Το εν λόγω σύνολο συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων και τετρακίνηση, τη στιγμή που η συνδυαστική ισχύς είναι 457 άλογα με –άκουσον,άκουσον- 825 Nm ροπής! Σαν αποτέλεσμα, αν ο οδηγός αποφασίσει να πατήσει τέρμα το γκάζι και παρά τους σχεδόν 2,5 τόνους του, το Explorer επιταχύνει σαν βολίδα.

Tα ηλεκτρονικά μας όργανα κατέγραψαν 5,6 δλ. για τα 0-100, 2,8 δλ. για τα 60-100 και 3,4 δλ. για τα 80-120 χλμ./ώρα, νούμερα που θυμίζουν περισσότερο «καυτό» χάτσμπακ, παρά ένα XL SUV. Στην πράξη το σύνολο λειτουργεί πολιτισμένα και μόνο στις υψηλές στροφές ο κινητήρας βγάζει ένα έντονο γρέζι, το ουσιαστικό μείον όμως είναι η μικρή μπαταρία. Το θηριώδες SUV στην πραγματικότητα δύσκολα θα ξεπεράσει τα 30 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας.

Όσο υπάρχει μπαταρία και με δεδομένη την ανάκτηση ενέργειας στο φρενάρισμα ή την κύλιση χωρίς γκάζι,η κατανάλωση είναι από μηδενική έως 5 λτ./100 χλμ. το πολύ, όταν όμως στερέψει η ηλεκτρική ενέργεια και δεν κινηθεί με ECO πρόγραμμα και μεγάλη προσοχή στο γκάζι η μέση κατανάλωση γίνεται υπερδιπλάσια. Σε νορμάλ συνθήκες δεν ξεπερνά πάντως τα 9,5 λτ./100 χλμ. τιμή που και πάλι όμως κρίνεται συγκρατημένη σε σχέση με ένα αντίστοιχων επιδόσεων, αλλά συμβατικής τεχνολογίας, μεγάλο SUV. Απλά η ανάγκη για φόρτιση είναι συνεχής και δύσκολα βγάζεις την καθημερινότητα χωρίς τουλάχιστον μια φόρτιση. Πάντως αυτή δεν είναι αργή: Σε απλή πρίζα χρειάζεται περίπου 6 ώρες και σε Wallbox 3,7 kW κάτι παραπάνω από 4 ώρες.

Εξαιρετικό σε όλα του το αυτόματο κιβώτιο συνεργάζεται ιδανικά με το σύνολο να ενθουσιάζει με την ομαλότητα, αλλά και την ταχύτητα στις εναλλαγές των 10 σχέσεων του. Σε κάθε περίπτωση και πλέον των προγραμμάτων λειτουργίας του Terrain Management System, που διαθέτει το νέο Explorer (Eco, Normal, Sport, Slippery, Deep Snow/Sand, Trail και Tow με ξεχωριστά γραφικά φυσικά για το καθένα στον πίνακα οργάνων) το υβριδικό σύνολο έχει 4 προφίλ: Αποκλειστικά ηλεκτρική κίνηση (EV Now όταν υπάρχει απόθεμα μπαταρίας φυσικά), φόρτιση μπαταρίας από τον βενζινοκινητήρα (ΕV Charge), διατήρηση μπαταρίας σε συγκεκριμένο επίπεδο φόρτισης για μετέπειτα χρήση (EV Later) και φυσικά υβριδική λειτουργία και αυτόματη εναλλαγή ή συνεργασία κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα (EV auto).

Στο δρόμο: ¶νετο και αποτελεσματικό, εντός και εκτός ασφάλτου
Η οδήγηση του Ford Explorer είναι μια ξεχωριστή εμπειρία μιας και το εντυπωσιακό SUV στρίβει, κυλάει και φρενάρει πολύ καλύτερα από ότι το μέγεθος και το βάρος του προϊδεάζουν. Φυσικά με 5+ μέτρα μήκους και 12,6 μέτρα κύκλου στροφής μέσα στην πόλη δε νιώθει και σαν στο σπίτι του, αλλά χάρη στο μαλακό τιμόνι, το αυτόματο κιβώτιο και το 360o σύστημα καμερών το θέμα…. «παλεύεται». Καθισμένος αναπαυτικά και παρακολουθώντας τα δρώμενα… αφΆ υψηλού γρήγορα διαπιστώνεις πως το Ford Explorer είναι εξαιρετικά άνετο, σε βαθμό που θυμίζει λιμουζίνα με αερανάρτηση. Χάρη στη μαλακή του ανάρτηση και το ήσυχο εσωτερικό του (το σύστημα ενεργής απόσβεσης θορύβου και τα ηχοαπορροφητικά κρύσταλλα κάνουν δουλίτσα) το ταξίδι είναι απολαυστικό με δεδομένη πάντα την συγκλονιστική σταθερότητα (υπάρχει και σύστημα σταθεροποίησης σε έντονο πλευρικό άνεμο) και τα καθίσματα που κάνουν μασάζ για να κινείσαι κυριολεκτικά ατσαλάκωτος.

Το ακόμα καλύτερο είναι πως όλα αυτά το Ford Explorer τα πετυχαίνει χωρίς να είναι πλαδαρό. Δεν προσποιείται ότι είναι δυναμικό και σπορ γιατί απλά δεν είναι. Είναι όμως… Ford για την Ευρώπη και καταφέρνει να κρύψει μέρος του όγκου και του βάρους του στρίβοντας με συγκρατημένη κλίση, πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και ένα ικανοποιητικά άμεσο και ακριβές τιμόνι. Η έξυπνη τετρακίνηση, το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, αλλά και οι θεόρατοι τροχοί των 20 ιντσών με ελαστικά 255/55 αναλαμβάνουν τα υπόλοιπα ώστε να ολοκληρωθεί η σε γενικές γραμμές ευχάριστη οδηγική εμπειρία, που δεν αμβλύνεται ακόμα και σε μια διαδρομή με στροφές. Εκτός δρόμου τα ειδικά προγράμματα, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος (204 χλστ.) και φυσικά η τετρακίνηση, κάνουν αυτά που χρειάζεται για να αντιμετωπιστεί ακόμα και ένα πολύ δύσκολο ανάγλυφο. Και με το φρενάρισμα τι γίνεται? Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι μιλάμε για ένα όχημα που με τον οδηγό πλησιάζει τους 2,5 τόνους σε βάρος. Η απάντηση είναι εξαιρετικό, καθώς το θηριώδες SUV ακινητοποιείται από τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 40 μέτρα και μάλιστα χωρίς να χάνεται στο ελάχιστο η αντοχή.

Η γνώμη μας 
Το απόλυτο οικογενειακό SUV. Μεγάλο, άνετο, super πρακτικό, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και χάρη στην αρωγή του ηλεκτροκινητήρα ιδιαίτερα οικονομικό. Με δεδομένο τον απίστευτο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, τις ανέσεις, το μέγεθός του και τα 8 χρόνια εγγύησης, η τιμή του είναι λογική, ειδικά αν συγκριθεί με αυτή των premium ανταγωνιστών του. 

+ Επιβλητικότητα, αχανείς χώροι για επιβάτες και αποσκευές, πρακτικότητα, κινητήρας-επιδόσεις-λειτουργία κιβωτίου, συγκρατημένη κατανάλωση, ποιότητα κύλισης-άνεση, «ευρωπαϊκή» οδική συμπεριφορά, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, τετρακίνηση-προγράμματα λειτουργίας, χωρίς τέλη κυκλοφορίας, 8 χρόνια εγγύηση 
- Μικρή μπαταρία/Ηλεκτρική αυτονομία, κύκλος στροφής, κυβισμός, βάρος 

Προηγούμενη

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ (κάντε κλικ στη σελίδα που σας ενδιαφέρει)

Mercedes
EURONCAR ASFALH FORTIGA