To επιβλητικό νέο Ford Explorer «πάτησε» τροχούς στην Ελλάδα και σε συνδυασμό με την plug-in υβριδική του τεχνολογία δίνει τη δική του ξεχωριστή προοπτική στην κατηγορία των πολυτελών SUV. Δοκιμάζουμε πρώτοι το θηριώδες πλην αρκούντως οικονομικό SUV!
What is new
- Nέα (6η) γενιά Ford Explorer
- Πρώτη φορά διαθέσιμο στην Ελλάδα
- Plug-in υβριδικό με 457 άλογα και 825 Nm
- Με τετρακίνηση και 10τάχυτο αυτόματο κιβώτιο
- 0-100 σε 5,6 δλ. και κατανάλωση 0-9,5 λτ./100 χλμ.
- Από 84.885 ευρώ
Το ότι το Ford Explorer μοσχολοπουλάει στην Αμερική, τη χώρα που το μεγάλο δεν είναι ποτέ αρκετό, δε θα πρέπει να προκαλεί εντύπωση. Άλλωστε για τα εκεί δεδομένα είναι ένα… μεγαλομεσαίο καθημερινό SUV. Η νέα, 6η, γενιά του Ford Explorer όμως θέλει να κατακτήσει και την Ευρώπη στην οποία θα διατεθεί σε μία και μόνο Plug-in υβριδική έκδοση με 457 άλογα και… 825 Nm ροπής. Το ίδιο και στην Ελλάδα, όπου είναι πλέον διαθέσιμο το θηριώδες τετρακίνητο SUV και το οποίο δοκιμάζουμε πρώτοι.
Big is beautiful
Το Extra Large SUV της Ford, όταν το κοιτάς προκαλεί ότι ακριβώς φαντάζεσαι αγαπητέ αναγνώστη: Δέος. Ξεπερνώντας τα 5 μέτρα σε μήκος και τα 2 σε πλάτος, ο μεγάλος «ερευνητής» της Ford, που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, κάνει ακόμα και μοντέλα όπως το Audi Q8, η BMW X5, η Mercedes GLE και το Volvo XC90 να δείχνουν… compact. Από την άλλη, η σχεδίαση χαρακτηρίζεται από τις πολλές γωνίες, τις ακμές, την ψαρωτική μάσκα, τους 20άρηδες τροχούς, τα LED φώτα και τις διπλές απολήξεις εξάτμισης, στοιχεία τα οποία και συμβάλλουν στη δημιουργία ενός macho και επιβλητικού συνόλου, το οποίο όμως κρύβει έντεχνα το μεγάλο του όγκο. Κακά τα ψέματα όμως. Το να περάσεις απαρατήρητος με το θηριώδες, Ford Explorer σε έναν ελληνικό δρόμο είναι ουσιαστικά αδύνατον.
Και πόσο κοστίζει;
Το τετρακίνητο, Plug-In υβριδικό και επταθέσιο μεγάλο SUV της Ford προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Τη «βασική» ST-Line και την Platinum. Το κόστος απόκτησης για την έκδοση ST-Line ξεκινά από τις 84.885 ευρώ, ενώ για την υψηλότερη Platinum από τις 85.576 ευρώ. Κοινό χαρακτηριστικό των δύο εκδόσεων είναι ο ασύλληπτα πλήρης στάνταρ εξοπλισμός, στον οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών, η 10,1 ιντσών οθόνη αφής για το σύστημα infotainment, ο 3ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, η είσοδος στην καμπίνα και η εκκίνηση κινητήρα χωρίς κλειδί, το 980 W ηχοσύστημα της B&O, η σουίτα ασφαλείας Co-Pilot360, οι δερμάτινες επενδύσεις, τα κλιματιζόμενα και με μασάζ καθισματα, οι αερόσακοι για τα γόνατα σε οδηγό και συνοδηγό, Ford Pass Connect και σχεδόν κάθε σύγχρονο στοιχείο άνεσης και ασφάλειας. Η έκδοση Platinum διαφέρει ουσιαστικά μόνο στο σχέδιο των 20`` ζαντών με ελαστικά 255/40 (αντί 255/55) και στον πολυτελή διάκοσμο, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ταμπλό με φινίρισμα από γνήσιο ξύλο, ποιοτικότερα δέρματα και χρωμιωμένες λεπτομέρειες. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι φυσικά η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση Ford Protect, αλλά και το προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης Ford Finance που προσφέρει επιτόκιο 1,99%, προκαταβολή από 40% και έως 60 μηνιαίες δόσεις.
Εσωτερικό-Χώροι: Ποιοτική και high-tech… γκαρσονιέρα!
Το cockpit του Ford Explorer διακρίνεται για τη λιτή και απέριττη αισθητική του, που ως ένα σημείο θυμίζει την όμορφη σχεδίαση του νέου Ford Kuga ειδικά αν στην εξίσωση μπει και ο διαμορφούμενος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών. Ωστόσο η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη κάνει τη μεγάλη διαφορά και βγάζει μάτι. Οι δυνατότητες συνδεσιμότητας είναι αυτές που περιμένεις από ένα μοντέλο του 2021, τα υλικά κατασκευής είναι καλά (ειδικά από τη μέση του ταμπλό και πάνω), η συναρμογή είναι στιβαρή και το φινίρισμα ιδιαίτερα προσεγμένο. Ωστόσο την super top premium αίσθηση των μεγάλων γερμανικών SUV δεν την έχεις, παρά τις δερμάτινες επενδύσεις, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο τιμόνι και τα κλιματιζόμενα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα, μπροστινά καθίσματα που κάνουν πολλών ειδών και διαφόρων εντάσεων μασάζ.
Δωμάτιο με θέα
Με μήκος πάνω από 5 μέτρα, πλάτος 2 μέτρα και μεταξόνιο 3.025 χλστ., αν η καμπίνα του Ford Explorer δε θύμιζε… γκαρσονιέρα, θα προξενούσε σίγουρα εντύπωση. Έτσι, οι παρεχόμενοι χώροι είναι απλά τέραστιοι τη στιγμή που το ωφέλιμο φάρδος είναι το μεγαλύτερο που έχουμε μετρήσει ποτέ. Ακόμη και η τρίτη σειρά των 2 καθισμάτων, που βυθίζονται ανεξάρτητα και ηλεκτρικά εφόσον δεν χρησιμοποιούνται, μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς περιορισμούς ενήλικους επιβάτες. Τα 3 καθίσματα της δεύτερης σειράς είναι ανεξάρτητα με τα ακριανά να σύρονται εμπρός πίσω και το μεσαίο να είναι σταθερό. Φυσικά υπάρχουν πολλές μεγάλες θέσεις για μικροαντικείμενα, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι και μεγάλος και με κανονικό σχήμα. Μάλιστα με την χειροκίνητη αναδίπλωση και της 2ης σειράς καθισμάτων από τα 635 λτ. εκτοξεύεται στο εξωπραγματικό νούμερο των 2.274 λτ. που αρκούν ακόμα και για μια μίνι… μετακόμιση.