ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Δοκιμή: Ford Puma ST 1,0 Ecoboost με 170 άλογα & αυτόματο κιβώτιο

25.980 Επισκέψεις στο άρθρο (1/3/2024)
Δοκιμή: Ford Puma ST 1,0 Ecoboost με 170 άλογα & αυτόματο κιβώτιο
2 Φωτογραφίες »

- Mε 1.000αρι turbo που αποδίδει καλύτερα από… Porsche
- Μόνο με αυτόματο κιβώτιο και paddles για αλλαγές σχέσεων όπως σε αγωνιστικό
- Έχει 30 άλογα λιγότερα, αλλά προσπερνάει πιο γρήγορα από το Puma ST των 200 ίππων
- Αμορτισέρ που μαλακώνουν από μόνα τους στις συνεχείς ανωμαλίες

Mε 1.000αρι turbo που αποδίδει καλύτερα από… Porsche

Το Ford Puma ST της δοκιμής «φοράει» τον 1.000άρη EcoBoost στην ισχυρότερη εκδοχή του. Ο 3κύλινδρος πολυβραβευμένος τούρμπο με τον άμεσο ψεκασμό αποδίδει 170 άλογα, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε ειδική ισχύ 170 ίππους στο λίτρο. Η Porsche 911 Carrera S των 450 ίππων έχει ειδική απόδοση 151 ίππων στο λίτρο. Πριν 10 χρόνια ο ίδιος κινητήρας με τα ίδια σωθικά, αλλά χωρίς το 48V ήπια υβριδικό σύστημα, απέδιδε 200 άλογα και κινούσε την αγωνιστική Formula Ford Ecoboost. H ροπή του Puma ST των 170 ίππων είναι 200 Nm από τις 2.000 έως τις 5.500 σ.α.λ. και ανεβαίνει στα 248 Nm στις 3.000 σ.α.λ. σε λειτουργία overboost ή με άλλα λόγια τη στιγμιαία αύξηση της πίεσης στο turbo και της απόδοσης κατά συνέπεια όταν ο οδηγός πατήσει τέρμα το πεντάλ του γκαζιού.

Μόνο με αυτόματο κιβώτιο και paddles για αλλαγές σχέσεων όπως σε αγωνιστικό

Το 1.000άρι Ford Puma ST των 170 ίππων δεν προσφέρεται με το χειροκίνητο κιβώτιο της έκδοσης με τον 1.5 Ecoboost και τα 200 άλογα. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων Powershift. Το αυτόματο κιβώτιο έχει νέα χαρτογράφηση στο λογισμικό επιτρέποντας τα διαδοχικά κατεβάσματα έως και τριών σχέσεων για ταχύτερα προσπεράσματα. Επίσης έχει paddles στο τιμόνι για σειριακά ανεβοκατεβάσματα σχέσεων με τα ακροδάκτυλα, χωρίς να αλλάζει σχέση στον κόφτη.


Οπτικά το Puma ST των 170 ίππων και στα πλαίσια της ανανέωσης του μοντέλου τόνισε την άγρια ομορφιά που εξασφάλισε η Ford Performance. Στάνταρ οι 19άρες ζάντες, πίσω από τις οποίες ξεχωρίζουν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων.
2 Φωτογραφίες »

Οπτικά το Puma ST των 170 ίππων και στα πλαίσια της ανανέωσης του μοντέλου τόνισε την άγρια ομορφιά που εξασφάλισε η Ford Performance. Στάνταρ οι 19άρες ζάντες, πίσω από τις οποίες ξεχωρίζουν οι κόκκινες δαγκάνες των φρένων.

Έχει 30 άλογα λιγότερα, αλλά προσπερνάει πιο γρήγορα από το Puma ST των 200 ίππων

Όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας το Ford Puma ST των 170 ίππων χάρη στο αυτόματο κιβώτιο επιταχύνει από τα 60-100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ., όταν το χειροκίνητο Puma ST των 200 ίππων για το 60-100 χλμ./ώρα με 4η σχέση θέλει 4,5 δλ. και με 5η 6,1 δλ. Ακόμα μεγαλύτερη είναι η διαφορά στην επιτάχυνση 80-120 με το «light» ST να θέλει 4,9 δλ. και το 200άρι 6,3 δλ. με 5η σχέση (7,8 δλ. με 6η). Στην επιτάχυνση 0-100 το Puma ST των 200 ίππων δείχνει όμως τα δόντια του καθώς θέλει μόλις 6,9 δλ., ενώ το Puma ST των 170 ίππων είναι στα 7,3 δλ. (7,4 δλ. υπόσχεται η Ford). Και πάλι όμως αυτή η επίδοση είναι εξαιρετική, συνοδευόμενη μάλιστα με όμορφο τεχνητό ήχο και σκασίματα, έχοντας επιλέξει τη Sport λειτουργία.

Αμορτισέρ που μαλακώνουν από μόνα τους στις συνεχείς ανωμαλίες

To ήπια υβριδικό Puma ST Powershift «πατάει» σε τροχούς 19 ιντσών, ενώ έχει την ανάρτηση και τα φρένα του ST των 200 ίππων. Αυτό σημαίνει ότι φέρει τα ίδια ελατήρια (τα πίσω μάλιστα, είναι τύπου force vectoring τοποθετημένα υπό γωνία), ενώ διαθέτει και τις ίδιες αντιστρεπτικές ράβδους εμπρός και πίσω. Παρόντα είναι και τα frequency reactive αμορτισέρ της Hitachi που «μαλακώνουν» στις συνεχείς ανωμαλίες, ενώ φυσικά υπάρχει και το καταπληκτικό μπροστινό σύστημα του Puma ST 200 με την γρήγορη και πλούσια σε πληροφόρηση κρεμαγέρα.
 
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα τη δοκιμή του Ford Puma ST με τον 1.000αρη ήπια υβριδικό Ecoboost των 170 ίππων και το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο.

Σελίδα 2Σχεδίαση δια χειρός Ford Performance
Σελίδα 3Κινητήρας: Προσπερνά πιο γρήγορα και είναι πιο οικονομικό από το 200άρι
Σελίδα 4Στο δρόμο: ΕθιSTικό και ΑπολαυSTικό
Σελίδα 5Η γνώμη μας
Σελίδα 6Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά
Autotriti.gr
Mototriti.gr