Ο επαναστατικός κινητήρας Skyactiv-X της Mazda είναι ένας... «diesel», που καίει βενζίνη προσφέροντας συγκρατημένη κατανάλωση και υψηλή απόδοση. Τον δοκιμάζουμε στο εξαιρετικό Mazda3!
What is new
- Skyactiv-X βενζινοκινητήρας ελεγχόμενης με σπινθήρα ανάφλεξης λόγω συμπίεσης (SPCCI)
- 2,0 λτ. με 180 άλογα και mild Hybrid
- 0-100 σε 8,9 δλ.
- «Καίει» 7,5 λτ./100 χλμ.
- Από 28.406 (31.148 με ΑΤ κιβώτιο)
Αυτό το Μazda3 δείχνει σαν όλα τα άλλα: Σικάτη και δυναμική σχεδίαση, σωστές αναλογίες και premium ύφος. Το ίδιο ισχύει και στην καμπίνα με την σχεδόν πολυτελή κατασκευή, το εξαιρετικό φινίρισμα και τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ωστόσο κάτω από το μπροστινό καπό κρύβει ένα νέο επαναστατικό κινητήρα, που γυρνάει την πλάτη στο downsizing και φέρνει τα πάνω-κάτω μιας και είναι ένας… diesel, που καίει βενζίνη. Μετά από χρόνια εξέλιξης, η Mazda κατάφερε να φέρει στην παραγωγή ένα μοτέρ βενζίνης που έχει δυνατότητα καύσης μέσω συμπίεσης. Το πρόβλημα στις προσπάθειες για καύση βενζίνης μέσω συμπίεσης που έχουν γίνει από διάφορους κατασκευαστές στο παρελθόν, ήταν πως αυτή μπορούσε να συμβεί σε ένα μικρό εύρος στροφών και φορτίων με μη αποδεκτά αποτελέσματα στην πράξη. Η Mazda ήρθε να ελέγξει την καύση μέσω μπουζί ονομάζοντας αυτήν την τεχνοτροπία SPCCI (Spark Controlled Compressed Ignition ή ελεγχόμενη με σπινθήρα ανάφλεξη λόγω συμπίεσης αν προτιμάτε) και μπορεί να εφαρμοστεί σε λιγότερα ή περισσότερα κυβικά.
....Καλος ο κινητηρας, αλλα οχι εμπορικος για την ελληνικη και ευρωπαϊκη αγορα. Απορω γιατι δεν το βγαζουν με τον Sky Activ 1.5 με τους 132 ιππους, αυτον που φοραει το Μiata. Δεν θα ειχε αντιπαλο. Οι ιθυνοντες της Mazda πρεπει να μαθουν να υπολογιζουν και την ευρωπαϊκη αγορα.
Είναι ένα ποιοτικό μικρομεσαίο, για όποιον θέλει κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, κ δεν αρκείται στο (καλό) κατεστημένο. Το συγκεκριμένο μοτέρ (δε μου είναι ξεκάθαρο - ποιο το όφελος τόσης καινοτομίας) το κάνει να είναι και σβέλτο. Στην Ελληνική αγορά δεν θα περπατήσει, όπου αυτό μπορεί να μην αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα για την μαμά Mazda Ιαπωνίας (πολύ μικρή η Ελληνική αγορά), αλλά σίγουρα για την εδώ αντιπροσωπεία....
....Καλος ο κινητηρας, αλλα οχι εμπορικος για την ελληνικη και ευρωπαϊκη αγορα. Απορω γιατι δεν το βγαζουν με τον Sky Activ 1.5 με τους 132 ιππους, αυτον που φοραει το Μiata. Δεν θα ειχε αντιπαλο. Οι ιθυνοντες της Mazda πρεπει να μαθουν να υπολογιζουν και την ευρωπαϊκη αγορα.
Είναι ένα ποιοτικό μικρομεσαίο, για όποιον θέλει κάτι διαφορετικό από τα συνηθισμένα, κ δεν αρκείται στο (καλό) κατεστημένο. Το συγκεκριμένο μοτέρ (δε μου είναι ξεκάθαρο - ποιο το όφελος τόσης καινοτομίας) το κάνει να είναι και σβέλτο. Στην Ελληνική αγορά δεν θα περπατήσει, όπου αυτό μπορεί να μην αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα για την μαμά Mazda Ιαπωνίας (πολύ μικρή η Ελληνική αγορά), αλλά σίγουρα για την εδώ αντιπροσωπεία....
Ωραίο αμαξάκι, τι να το κάνεις; και τα κυβικά του απαγορευτικά και η τιμή του.