Ο 3λιτρος, 6κύλινδρος σε σειρά turbodiesel προσφέρει εντυπωσιακό τράβηγμα, δυναμικές επιδόσεις, αλλά και πολιτισμένη λειτουργία με ευχάριστο ήχο.
Κινητήρας, οδική συμπεριφορά & η γνώμη μας
26.239 Επισκέψεις στο άρθρο (19/3/2021)
Κινητήρας-Επιδόσεις: Diesel-διαμάντι για σπορ επιδόσεις
Η Mercedes GLC Coupe της δοκιμής φοράει το νέο 3λιτρο, 6κύλινδρο σε σειρά turbodiesel μοτέρ, που αποδίδει 272 άλογα και 600 Nm ροπής διαθέσιμα από τις μόλις 1.200 σ.α.λ. Εντυπωσιάστηκες με τα νούμερα φίλε αναγνώστη; Που να δεις και με την πράξη η οποία περιλαμβάνει εντυπωσιακό τράβηγμα και δυναμικές επιδόσεις (οι μετρήσεις μας για το κτηνος των 2.290 κιλών με οδηγό έδειξαν 7,4 δλ. για τα 0-100, 4,1 δλ. για 60-100 και 5,5 δλ, για 80-120 χλμ./ώρα), αλλά και λειτουργία με παντελή απουσία κροταλίσματος και ήχο που φέρνει περισσότερο σε 6κύλινδρο βενζινοκινητήρα. Για τη μετάδοση φροντίζει ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εννέα σχέσεων που περνάει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς ανάλογα με τις συνθήκες χάρη στην ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση 4ΜΑΤΙC. Με αυτά και με αυτά όμως η κατανάλωση ξεφεύγει από τις εργοστασιακές υποσχέσεις με τη μέση τιμή στη διάρκεια της δοκιμής να γυροφέρνει τα 11,0 λτ./100 χλμ. και μόνο με τη χρήση του οικονομικού προγράμματος και αρκετή προσοχή να πέφτει γύρω στα 8 λτ./100 χλμ.
Στο δρόμο: Το υπεράνετο τρένο της μεγάλης φυγής
Αν χρειαζόνταν να περιγράψουμε με ένα μόνο επίθετο τη συνολική εικόνα της GLE 350d 4MATIC Coupe στο δρόμο θα επιλέγαμε το «ισοπεδωτική». Η συγκλονιστική σταθερότητα, το βαρβάτο πάτημα χάρη στα θεόρατα μετατρόχια και η μασίφ συνολική αίσθηση συνδυάζονται με την ξεχωριστή ποιότητα κύλισης που οφείλεται στην τέλεια ηχομόνωση και στην (έξτρα) αερανάρτηση ΑIRMATIC. Αυτή, ρυθμίζει μέσω αισθητήρων την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες, ενώ παρέχει και τη δυνατότητα χειροκίνητης ή αυτόματης ρύθμισης του ύψους από το έδαφος, βάζοντας στην εξίσωση την ταχύτητα και τις συνθήκες. Μέσα στο παιχνίδι της άνεσης και το «ικανό» προφίλ των ελαστικών 275/50, που περιβάλλουν τους τροχούς των 20 ιντσών και οι οποίοι σε συνδυασμό με την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και αυτόματη τετρακίνηση προσφέρουν απίθανα επίπεδα ελκτικής και πλευρικής πρόσφυσης. Στην εθνική τα χιλιόμετρα καταπίνονται σαν… χαπάκια και νιώθεις πως ταξιδεύεις σε μια ιδιαίτερη και απόλυτα ηχομονωμένη κάψουλα κορυφαίας άνεσης και ασφάλειας. Για την τελευταία φροντίζει μια υπερπλήρης σουίτα από συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, ακόμα και μέσα στην πόλη, όπου το θηρίο τα καταφέρνει καλύτερα από ότι περιμένεις στην αναγνωση των 11,8 μ. για τον κύκλο στροφής. Αιτία; Το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος με τις περιμετρικές κάμερες και τους αισθητήρες να βοηθούν και να αμβλύνουν την μέτρια προς τα πίσω ορατότητα που προκύπτει από την μεγάλη κλίση της πίσω πόρτας.
Και τι γίνεται σε μια επαρχιακή διαδρομή; Στις στροφές η αρχοντική GLE Coupe δεν γέρνει και δε γλιστράει, παραμένοντας πιο ουδέτερη και από Ελβετό διπλωμάτη. Θα θέλαμε καλύτερη πληροφόρηση και περισσότερη κοψιά από το τιμόνι, αλλά η αμεσότητα υπάρχει. Όπως και η απόκριση από το πλαίσιο συνολικά. Μην περιμένεις φυσικά ρύθμιση στη συμπεριφορά και είναι αλήθεια πως το μόνο που σε προβληματίζει είναι η σκέψη πως μπορεί να «μαζευτεί» αυτό το ακραίο κράτημα των 2,3 τόνων όταν σπάσει η πρόσφυση. Πάντως τα ηλεκτρονικά βάζουν τα πράγματα στη θέση τους αρκετά νωρίτερα από το κρίσιμη λεπτή γραμμή κρατήματος και αβλεψίας του οδηγού.
αι τα φρένα; Τι να πει κανείς για τα φρένα; Τα σταθερά και επαναλαμβανόμενα 35,8 μ. για το κοκκάλωμα από τα 100 χλμ./ώρα τα λένε όλα μόνα τους! Κατά τα άλλα, τετρακίνηση και αύξηση της ήδη μεγάλης απόστασης από το έδαφος υπόσχονται και εκτός δρόμου δυνατότητες, όχι όμως με τα ασφάλτινα ελαστικά που φορούσε το μοντέλο της δοκιμής.
Η γνώμη μας
Σαγηνευτική, πολυτελής και τεχνολογικά προηγμένη, η Mercedes GLE 350d 4MATIC Coupe αποτελεί μια επιλογή που απευθύνεται στην ελίτ, που θέλει να ξεχωρίζει και να απολαμβάνει άνεση, ασφάλεια και μοναδικότητα καταβάλλοντας το ανάλογο φυσικά τίμημα.
+ Σχεδίαση, πολυτέλεια και εικόνα καμπίνας, χώροι επιβατών & αποσκευών, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, άνεση, ποιότητα κύλισης, αποδόση φρένων, τεχνολογικό προφίλ - Κατανάλωση, βάρος , εξοικείωση με infotainment, κόστος έξτρα
Από πίτα που δεν τρώω..... Το ερωτημά μου ρητορικό: το παραπάνω καλοφτιαγμένο κ καθόλα ποιοτικό αλλά ασχημουλικο κ αντικειμενικά! ατσούμπαλο suv, ή την ανανεωμένη E-class, E 400 d 4MATIC (τετρακίνητη, πετρέλαιο, κτλ) που αγγίζει το απόλυτο σε όλα της, έχει ....330 άλογα! εμφάνιση Γαλλίδας τοπ μόντελ, κ κοστίζει λιγότερο!!
Αγαπητό autotriti, κάντε ένα συγκριτικό. Θα είχε πάρα πάρα πάρα πολύ ενδιαφέρον, ακόμα κ σε πιο ταπεινές εκδόσεις.
Από πίτα που δεν τρώω..... Το ερωτημά μου ρητορικό: το παραπάνω καλοφτιαγμένο κ καθόλα ποιοτικό αλλά ασχημουλικο κ αντικειμενικά! ατσούμπαλο suv, ή την ανανεωμένη E-class, E 400 d 4MATIC (τετρακίνητη, πετρέλαιο, κτλ) που αγγίζει το απόλυτο σε όλα της, έχει ....330 άλογα! εμφάνιση Γαλλίδας τοπ μόντελ, κ κοστίζει λιγότερο!! Αγαπητό autotriti, κάντε ένα συγκριτικό. Θα είχε πάρα πάρα πάρα πολύ ενδιαφέρον, ακόμα κ σε πιο ταπεινές εκδόσεις.