Ο 3λιτρος 6κύλινδρος σε σειρά turbo κινητήρας της S500 4Matic αποδίδει 435 άλογα και εξασφαλίζει καταιγιστικές επιδόσεις, όντας πολιτισμένος στη λειτουργία του.
Εσωτερικό, κινητήρας, οδική συμπεριφορά
53.721 Επισκέψεις στο άρθρο (11/2/2021)
Ενδιαφέρον περιτύλιγμα, απολαυστικό περιεχόμενο
Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης η 7ης γενιάς Mercedes S-Class δεν μπορεί να χαρακτηριστεί τόσο… εκδηλωτική. Δεν υπάρχουν μεγάλες αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και οι αναλογίες παραμένουν ισορροπημένες. Στο μακρύ καπό το μάτι πέφτει στη μεσαίου μεγέθους μάσκα, ενώ αναμφίβολα δεσπόζει η σχεδιαστική αρμονία των γραμμών που αντικαθιστά τα μπαρόκ στοιχεία της προηγούμενης γενιάς. Με σύντομα λόγια, η S-Class δεν έχει κραυγαλέα εμφάνιση και εκπέμπει τη στιβαρότητα, την πολυτέλεια, την αριστοκρατία που αρμόζει σε έναν πρόεδρο Κράτους. Ααα, λεπτομέρεια που μας άρεσε: όσοι το «ψάχνουν» και το επιθυμούν, οι κλασικές χειρολαβές στις πόρτες μπορούν αντικατασταθούν με ενσωματωμένες στο αμάξωμα, με το αντίστοιχο κόστος φυσικά.
Μπορεί, λοιπόν, τα συναισθήματα όταν την αντικρίζεις από έξω να είναι συγκρατημένα, όμως με το που ανοίγεις τις πόρτες της, έρχεται το ξέσπασμα! Δεν πρόκειται για μία απλώς προσεγμένη εσωτερική διακόσμηση, αλλά για ένα έργο τέχνης, στο οποίο κυριαρχεί η πολυτέλεια. Η πλήρης αναδιάταξη της καμπίνας έχει φέρει ένα σικάτο οπτικό αποτέλεσμα, καθόλου «φουσκωμένο», αλλά αεράτο και γεμάτο στυλ. Οι χοντροκομμένες οθόνες του προκατόχου αποτελούν παρελθόν, έχουν αναδιαμορφωθεί δίνοντας την θέση τους σε δύο νέες, οι οποίες χωρίζονται μεταξύ τους. Συγκεκριμένα, μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται ο πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, με βάθος εικόνας και έντονα οπτικά εφέ, ενώ για τους πιο... ανήσυχους, μπορεί κάποιος με έξτρα κόστος να επιλέξει και τρισδιάστατη απεικόνιση πληροφοριών πάνω στον πίνακα!
Εξαιρετικά γραφικά συνοδεύουν και την βασική οθόνη του infotainment, η οποία έχει διαγώνιο 12,8 ιντσών και τοποθετείται πάνω στην κεντρική κονσόλα. Η συγκεκριμένη διάταξη εξυπηρετεί στο μέγιστο βαθμό την εργονομία, καθώς ο οδηγός μπορεί εύκολα, χωρίς να τεντωθεί, να χρησιμοποιεί κάθε υπηρεσία της οθόνης. Τέλος, το ευφυές σύστημα πολυμέσων MBUX (Mercedes-Benz User Experience) επιτρέπει την χρήση φωνητικού ελέγχου, με την οθόνη να είναι άκρως λειτουργική και εύχρηστη στην πλοήγηση.
Πολυτέλεια που θυμίζει... ακριβό σπίτι
Ανέσεις και ευχάριστη διάθεση, ωστόσο, δεν αποπνέει μόνο το μοντέρνο ταμπλό και η σχεδίαση, αλλά συνολικά η καμπίνα της S-Class. Για παράδειγμα, στον έξτρα εξοπλισμό προσφέρεται ένα πακέτο ηλεκτρικών καθισμάτων, που είναι πολλαπλώς ρυθμιζόμενα (19 συνολικά μοτέρ έχουν παρακαλώ) με 10 διαφορετικά προγράμματα μασάζ και τα οποία τολμούμε να ισχυριστούμε πως συγκρίνονται με τις αναπαυτικότερες πολυθρόνες ενός lounge. Αξίζουν κυριολεκτικά και η συμβουλή μας είναι να επιλέξετε και το αντίστοιχο πακέτο για τα πίσω. Οι Πρόεδροι άλλωστε κάθονται στο πίσω κάθισμα… Η S-Class ικανοποιεί κάθε επιθυμία των επιβατών, τόσο σε επίπεδο ποιότητας, συναρμογής και επιλογής υλικών, όσο και σε χώρους ή άνεση.
Εκρηκτική, δυναμική, χωρίς να το... φωνάζει
Σηκώνοντας το καπό της S500 θα περίμενε κανείς να δει -κατά την παράδοση- ένα V8, όμως οι εξελίξεις της εποχής έχουν φέρει στο προσκήνιο έναν 3λιτρο σε σειρά 6κύλινδρο turbo, που ενισχύεται από βοηθητικό ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή (EZV). Σε επίπεδο ισχύος αγγίζει τα 435 άλογα στις 5.900 σ.α.λ. και τα 520 Nm ροπής στις 1.800 σ.α.λ., ενώ το 9άρι αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζει ομαλές και ακαριαίες αλλαγές στην sport λειτουργία, με αποτέλεσμα ο οδηγός να κινείται άνετα ακόμη και σε ρυθμούς Autobahn. Αναλυτικότερα, η μήκους 5,81 μέτρων και βάρους 2,1 τόνων S500 4MATIC χρειάζεται μόλις 4,9 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα και 18,1 δευτερόλεπτα για τα 200 χλμ./ώρα! Μάλιστα, ενώ στα χρονόμετρα είναι καταιγιστική, στο ντεσιμπελόμετρο νομίζεις ότι είναι… σταματημένη, αφού με 130 χλμ./ώρα ο θόρυβος στην καμπίνα είναι μόλις στα 64 dB. Όσο χιλιόμετρα και αν κάνεις, στο τέλος, θα κατέβεις ατσαλάκωτος.
Με τετραδιεύθυνση wow!
Όσον αφορά στην οδική της συμπεριφορά, η S-Class είναι απόλυτα ακριβής. Αντιδρά στις εντολές του οδηγού αποτελεσματικά, με το άμεσο τιμόνι να κατευθύνει άψογα το αμάξωμα. Ταυτόχρονα είναι αποτελεσματική και στις ανωμαλίες του δρόμου αφού χάρη στη εξελιγμένη αερανάρτησή της, η γερμανική ναυαρχίδα απορροφά κάθε κραδασμό. Είπαμε άλλωστε, με την S-Class θα ταξιδέψεις ατσαλάκωτος! Επίσης, όποιος βάλει πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, μπορεί να επιλέξει το σύστημα τετραδιεύθυνσης, με τους πίσω τροχούς να παίρνουν κλίση έως και 10 μοίρες, περιορίζοντας τον κύκλο στροφής μόλις στα 10,6 μέτρα! Όσο μια Α-Class δηλαδή, κάτι που μεταφράζεται σε ευελιξία και απρόσκοπτη κίνηση μέσα στην πόλη.
Η γνώμη μας
Μερικές και μόνο ώρες πίσω από το τιμόνι νέας Mercedes S-Class προκαλούν έντονους προβληματισμούς για την προέλευσή της. Είναι δυνατόν να μιλάμε για ένα απλό αυτοκίνητο; Φυσικά, και όχι. Ένα σύμβολο ανάμεσα στα... κοινά οχήματα, η S-Class πρωτοπορεί για το μηχανικό της σύνολο, τον premium χαρακτήρα και την τεχνολογική ευφυΐα της, δείχνοντας τον δρόμο για τα πολυτελή αυτοκίνητα του μέλλοντος.
Δεν υπαρχουν λογια να αντιπρωσοπευουν αυτο το brand, πρεστιζ, ιματζ, κυρος, αξιοπιστια, ποιοτητα, ειναι λιγες λεξεις, και με τον αερα του παγκοσμιου πρωταθλητη βλεπε F1 που σπαει τα ρεκορ το ενα μετα το αλλο ! respect !
Δε θάταν καλύτερα κάνα σκληρό επιτραπέζιο να έβαζαν μέσα που έχει και μεγαλύτερη χωρητικότητα; Τι αηδίες είναι αυτες;
Δεν υπαρχουν λογια να αντιπρωσοπευουν αυτο το brand, πρεστιζ, ιματζ, κυρος, αξιοπιστια, ποιοτητα, ειναι λιγες λεξεις, και με τον αερα του παγκοσμιου πρωταθλητη βλεπε F1 που σπαει τα ρεκορ το ενα μετα το αλλο ! respect !