Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Κινητήρας-Κατανάλωση: Τραβάει ικανοποιητικά και πάει Θεσσαλονίκη με λιγότερα από 40 ευρώ LPG

20.871 Επισκέψεις στο άρθρο (6/9/2024)
Το νέο Dacia Duster ECO-G 100 της δοκιμής με τον LPG 1.000άρη κινητήρα είναι διαθέσιμο από την έκδοση Essential και τιμή 19.950 ευρώ. Το LPG προσφέρει κορυφαία οικονομία στο κόστος κίνησης με τις μετρ

Το νέο Dacia Duster ECO-G 100 της δοκιμής με τον LPG 1.000άρη κινητήρα είναι διαθέσιμο από την έκδοση Essential και τιμή 19.950 ευρώ. Το LPG προσφέρει κορυφαία οικονομία στο κόστος κίνησης με τις μετρήσεις μας να δίνουν 7,5 ευρώ / 100 χλμ..

Μπορεί το νέο Duster να γύρισε την πλάτη στο diesel, διατήρησε όμως την έκδοση LPG της δοκιμής. Κάτω από το μπροστινό καπό υπάρχει ο γνωστός 3κύλινδρος 1,0 λτ. turbo κινητήρας, που αποδίδει 100 ίππους, όταν λειτουργεί με υγράεριο LPG και 90 ίππους όταν «γυρίσει» σε βενζίνη. Η εναλλαγή του καυσίμου γίνεται είτε αυτόματα αν δεν υπάρχει καύσιμο σε κάποια από τα 2 ρεζερβουάρ, είτε χειροκίνητα μέσω του διακόπτη που έχει εγκατασταθεί αριστερά και κάτω στο ταμπλό. Όταν επιλέξεις LPG, ανάβει και ένα λαμπάκι στο ταμπλό με αυτά τα γράμματα.


Η μικρή αύξηση του βάρους δεν έχει επηρεάσει τις επιδόσεις και τη γενικότερη εικόνα στην κίνηση του Duster σε σχέση με το προηγούμενο (ίδιο 0-100 και επιτάχυνση 60-100 χλμ./ώρα με 4η). Έτσι το νέο Duster εμφανίζεται πρόθυμο με την επιτάχυνση 80-120 μάλιστα να είναι 1,3 δλ. καλύτερη χάρη και στην πιο κοντή κλιμάκωση των σχέσεων του 6τάχυτου κιβωτίου με τον θετικό επιλογέα. Στις υψηλές στροφές το μοτέρ ακούγεται, ενώ η διαφορά υπέρ του LPG σε σχέση με τη βενζίνη γίνεται αισθητή με καλύτερη απόκριση και καλύτερο τράβηγμα σε όλες τις στροφές (δείτε και τον πίνακα επιδόσεων, όπου υπάρχουν οι μετρήσεις και με τα δύο καύσιμα).

Το ζουμί όμως της υπόθεσης έχει να κάνει με την οικονομία στο κόστος κίνησης. Οι μετρήσεις μας έδειξαν πως η μέση πραγματική κατανάλωση βενζίνης ανέρχεται στα 8,2 λτ./100 χλμ. ενώ η αντίστοιχη τιμή με χρήση υγραερίου είναι γύρω στα 9,5 λτ./100 χλμ.. Με υπολογιζόμενη τιμή του LPG στο 0,8 ευρώ/λτ., το Duster απαιτεί έτσι μόλις 7,5 ευρώ για κάθε 100 χλμ., όταν το αντίστοιχο κόστος χρησιμοποιώντας βενζίνη είναι περίπου 15 ευρώ (υπολογιζόμενη τιμή βενζίνης 1,8 ευρώ/λτ.).

Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης πως το ρεζερβουάρ βενζίνης παραμένει στα 50 λίτρα, ενώ αυτό του υγραερίου αυξήθηκε στα 51 λτ., με αποτέλεσμα το Duster να έχει συνδυαστική αυτονομία που ξεπερνάει τα 1.150 χλμ..

Σελίδα 1Δοκιμή: Νέο Dacia Duster με LPG – Με «τιμή από» μικρότερων μοντέλων
Σελίδα 2Σχεδίαση-τιμή-εξοπλισμός
Σελίδα 3Εσωτερικό-Χώροι: Δείχνει πιο high-tech και έγινε πιο πρακτικό
Σελίδα 4Κινητήρας-Κατανάλωση: Τραβάει ικανοποιητικά και πάει Θεσσαλονίκη με λιγότερα από 40 ευρώ LPG
Σελίδα 5Στο δρόμο: Εστίασε περισσότερο στην άνεση
Σελίδα 6Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
FORD
OPEL