Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Στο δρόμο: Εστίασε περισσότερο στην άνεση

20.874 Επισκέψεις στο άρθρο (6/9/2024)
Tο νέο Dacia Duster εστίασε ακόμα περισσότερο στην άνεση έχοντας πλέον αρωγό μια μοντέρνα πλατφόρμα βάσης. Ο αεροδυναμικός θόρυβος όμως είναι έντονος πάνω από τα 120 χλμ./ώρα.
2 Φωτογραφίες »

Tο νέο Dacia Duster εστίασε ακόμα περισσότερο στην άνεση έχοντας πλέον αρωγό μια μοντέρνα πλατφόρμα βάσης. Ο αεροδυναμικός θόρυβος όμως είναι έντονος πάνω από τα 120 χλμ./ώρα.

Έχοντας πλέον αρωγό μια μοντέρνα πλατφόρμα βάσης, το νέο Duster έχει αναβαθμίσει την ποιότητα κύλισης, τουλάχιστον σε ό,τι έχει να κάνει με τη λειτουργία της ανάρτησης. Το λέμε αυτό γιατί στο ταξίδι υπάρχει αισθητός αεροδυναμικός θόρυβος ήδη από τα 100 χλμ../ώρα (70,4 db, όταν ο μέσος όρος είναι γύρω στα 67 db.) και μάλλον ενοχλητικός από τα 120 χλμ./ώρα και πάνω. Έντονος είναι και ο θόρυβος από τον κλιματισμό όταν αυτός δουλεύει στο full.


Με 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος το νέο Duster συνεχίζει να έχει διευρυμένα όρια μακριά από την άσφαλτο, με δεδομένη πάντα την απουσία τετρακίνησης.
2 Φωτογραφίες »

Με 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος το νέο Duster συνεχίζει να έχει διευρυμένα όρια μακριά από την άσφαλτο, με δεδομένη πάντα την απουσία τετρακίνησης.


Από εκεί και πέρα, κάθεσαι «σωστά», τα νέα καθίσματα στηρίζουν καλά και δεν κουράζουν, ενώ πολύ καλή εντύπωση προκαλεί το χαμηλό επίπεδο των μηχανικών θορύβων. Η ανάρτηση έχει μεγαλύτερη διαδρομή από πριν και σε συνδυασμό με το μπόλικο «ψωμί» των ελαστικών (215/65 R17 στο μοντέλο δοκιμής όταν το προηγούμενο φορούσε 215/60 R17), το Duster απορροφά αποτελεσματικά και σχετικά αθόρυβα ακόμα και έντονες ανωμαλίες του δρόμου. Από την άλλη βέβαια, υπάρχει αισθητή κλίση σε δρόμο με στροφές, όπως και στις αλλαγές κατεύθυνσης, χωρίς πάντως τα στοιχεία αυτά προβληματίζουν ιδιαίτερα σε κανονικούς καθημερινούς ρυθμούς κίνησης.

Όταν αυτοί ξεπεραστούν, η υποστροφική τάση είναι έντονη, αλλά ελέγχεται σχετικά εύκολα πριν ακόμα επέμβουν τα ηλεκτρονικά. Το νέο Duster ήρθε αναβαθμισμένο και σε αυτόν τον τομέα προσφέροντας πλέον στάνταρ στοιχεία όπως, αυτόματο φρενάρισμα, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, πίσω υποβοήθηση στάθμευσης, σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα επιτήρησης οδηγού, αλλά και ένα κουμπί «My Safety» με το οποίο ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει εύκολα τα συστήματα υποβοήθησης που θέλει.

Επίσης, ο μικρός κύκλος στροφής (10,9 μ.) θα εκτιμηθεί στις αστικές μετακινήσεις, όπως και το ελαφρύ τιμόνι από το οποίο πάντως λείπει η αίσθηση. Τέλος, αναφορικά με το σύστημα πέδησης, τα φρένα, το μοντέλο της δοκιμής δεν είχε ηλεκτρονικό χειρόφρενο και έτσι οι πίσω τροχοί είχαν ταμπούρα αντί δίσκων. Το φρενάρισμα από τα 100 δεν μας προβλημάτισε ως προς την αντοχή, ωστόσο για το κοκκάλωμα χρειάστηκε 41,1 μέτρα, όταν οι εκδόσεις στην προηγούμενη γενιά που είχαμε δοκιμάσει φρέναρα περίπου στα 38 μέτρα.

Ικανό ακόμα και χωρίς τετρακίνηση
Το μαλακό set-up της ανάρτησης και η αυξημένη της διαδρομή εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη κίνηση σε πατημένους χωματόδρομους, ενώ σε συνδυασμό με τους κοντούς προβόλους, τις καλές γωνίες αναρρίχησης και τα 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος το νέο Duster συνεχίζει να έχει διευρυμένα όρια μακριά από την άσφαλτο με δεδομένη πάντα την απουσία τετρακίνησης.

Σελίδα 1Δοκιμή: Νέο Dacia Duster με LPG – Με «τιμή από» μικρότερων μοντέλων
Σελίδα 2Σχεδίαση-τιμή-εξοπλισμός
Σελίδα 3Εσωτερικό-Χώροι: Δείχνει πιο high-tech και έγινε πιο πρακτικό
Σελίδα 4Κινητήρας-Κατανάλωση: Τραβάει ικανοποιητικά και πάει Θεσσαλονίκη με λιγότερα από 40 ευρώ LPG
Σελίδα 5Στο δρόμο: Εστίασε περισσότερο στην άνεση
Σελίδα 6Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά
FORD
OPEL