Το ανανεωμένο Astra, άλλαξε σε λεπτομέρειες, αλλά απέκτησε και νέο κινητήρα ντίζελ.
Δοκιμή: Αυτόματο Opel Astra diesel
100.535 Επισκέψεις στο άρθρο (31/7/2020)
Το ανανεωμένο Opel Astra συνδυάζει την πιο δυνατή έκδοση του νέου 1,5 diesel κινητήρα με 9άρι αυτόματο κιβώτιο για άνεση και ευκολία. Τι αλλάζει σε επιδόσεις και κατανάλωση σε σχέση με το χειροκίνητο;
What is new
- 9άρι αυτόματο κιβώτιο
- 1,5 diesel με 122 ίππους
- Καταναλώνει 7,0 λτ./100 χλμ.
- Από 21.850 ευρώ
Η αισθητική ανανέωση στο Opel Astra είναι αντικειμενικά δυσδιάκριτη. Tο ίδιο και η βελτιωμένη αεροδυναμική. Τα πιο σημαντικά νέα αφορούν κυρίως στα νέα μοτέρ και στα κιβώτια που τα συνοδεύουν. Έτσι για παράδειγμα, έχουμε το νέο αλουμινένιο 1,5 diesel, που γνωρίσαμε σε προηγούμενη δοκιμή. Είναι σχεδιασμένος inhouse από την ίδια την Opel και διατίθεται σε δύο εκδόσεις (105 ή 122 PS), με την ισχυρότερη, αυτή της δοκιμής, να συνδυάζεται και με το νέο 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Νέος 3κύλινδρος diesel
Ο κινητήρας είναι τρικύλινδρος και αυτό γίνεται αισθητό ουσιαστικά μόνο στο ρελαντί. Στο μεσαίο κομμάτι του στροφόμετρου και σε όλες τις καθημερινές συνθήκες ή σε ταξίδι δεν πρόκειται να ενοχλήσει. Από πλευράς απόδοσης είναι εμφανές ότι αρχίζει και δυναμώνει πιο καλά εκεί περίπου από τις 1.800 σ.α.λ. και πάνω παραμένοντας ακμαιότατος και χωρίς σκαλοπάτια στην απόδοση. Στη χειροκίνητη έκδοση, το «κέφι» του κινητήρα φάνηκε με ένα ζωηρό 0-100 χλμ./ώρα της τάξης των 10,2 δλ. αλλά και στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Επίσης μας κέρδισε με την οικονομία του, η μέση τιμή της οποίας ήταν κάτω από 6,0 λτ/100 χλμ.
Με το αυτόματο 9άρι κιβώτιο, η ροπή από τα 300 πέφτει στα 285 Nm με ταυτόχρονη διεύρυνση του φάσματος απόδοσης (1.500-2.750 σ.α.λ. από 1.750-2.500 σ.α.λ.), το 0-100 είναι λιγότερο ζωηρό (10,7 δλ.) κυρίως όμως η κατανάλωση ανεβαίνει στα 7,0 λτ./100 χλμ. Βέβαια, ό,τι χάνεις σε κατανάλωση το κερδίζεις σε ρεπρίζ (λόγω του kickdown), το κύριο όμως όφελος είναι στην άνεση μιας και γλυτώνεις το άγχος των εναλλαγών σχέσεων. Αυτές γίνονται τόσο οµαλά, που θα μπορούσες να μπερδέψεις την αίσθηση με αυτήν ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Αν το ζητήσεις μέσω του επιλογέα μπορείς να έχεις και «σειριακή» λειτουργία. Όπως και να έχει, το κιβώτιο διαλέγει την υψηλότερη δυνατή σχέση ώστε ο κινητήρας να λειτουργεί σε χαµηλές στροφές στοιχείο που εξασφαλίζει οικονομία και χαμηλό θόρυβο στο ταξίδι.
Οταν ρωτησα πωλητη της BMW/ΜΙΝΙ εάν επισκευαζεται το αυτοματο μου απαντησε οχι, αντικαθισταται και κοστιζει 8000 ευρω. Προσοχη λοιπον στα αυτοματα και στα μπεκ των πετρελαιοκινητων.
Καλά πως σας ήρθε και γράψατε στα αρνητικά ότι έχει διαφορά με την εργοστασιακή κατανάλωση; αυτό ισχύει για το 100 % των οχημάτων που κυκλοφορούν, χαχαχα καλό και αυτό.
Υψηλή τελική ταχύτητα (205) "δείχνει" μακριές τις σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο, πως υπάρχει σχεδόν διπλάσια απόκλιση από την εργοστασιακή κατανάλωση, είναι ένα ερώτημα άξιο απάντησης. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός για την κατηγορία. Καλή η τιμή για diesel. Αν και σε αυτά τα χρήματα, για χώρους κοιτάς και προς octavia μεριά, 2λιτρος μεν + σε όλα δε.
Τρικυλινδρο μοτερ και πετρελαιο οτι χειροτερο μακριαααα
Οταν ρωτησα πωλητη της BMW/ΜΙΝΙ εάν επισκευαζεται το αυτοματο μου απαντησε οχι, αντικαθισταται και κοστιζει 8000 ευρω. Προσοχη λοιπον στα αυτοματα και στα μπεκ των πετρελαιοκινητων.
Καλά πως σας ήρθε και γράψατε στα αρνητικά ότι έχει διαφορά με την εργοστασιακή κατανάλωση; αυτό ισχύει για το 100 % των οχημάτων που κυκλοφορούν, χαχαχα καλό και αυτό.
Υψηλή τελική ταχύτητα (205) "δείχνει" μακριές τις σχέσεις στο αυτόματο κιβώτιο, πως υπάρχει σχεδόν διπλάσια απόκλιση από την εργοστασιακή κατανάλωση, είναι ένα ερώτημα άξιο απάντησης. Ο χώρος αποσκευών είναι μικρός για την κατηγορία. Καλή η τιμή για diesel. Αν και σε αυτά τα χρήματα, για χώρους κοιτάς και προς octavia μεριά, 2λιτρος μεν + σε όλα δε.