Σίγουρα το αυτόματο κιβώτιο απογειώνει την ευκολία χρήσης και την άνεση ειδικά μέσα στην κίνηση της πόλης. Οι αλλαγές είναι ομαλές, ενώ υπάρχουν και paddles για ανεβοκατεβάσματα με τα ακροδάκτυλα. Από εκεί και πέρα, το Ateca συνεχίζει να είναι ευχάριστο στην οδήγηση, με το «σωστό» πλαίσιο (MQB) και τη σφιχτούτσικη ανάρτηση να ορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ενδιαφέρουσα οδική συμπεριφορά του. Σε αυτά τα κυβικά δεν προσφέρεται τετρακίνηση (σε αντίθεση με κάποιους ανταγωνιστές), αλλά το κράτημα δεν προβληματίζει. Ακόμη και σε οριακές καταστάσεις η υποστροφή, που εμφανίζεται είναι πάντα ελέγξιμη και διακριτική πριν ακόμα επεμβεί δραστικά το ESP. Το πολύ καλό τιμόνι, η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο και τα αποτελεσματικά φρένα συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την οδηγική εικόνα, ωστόσο η ηχομόνωση είναι μέτρια και η άνεση επηρεάζεται σε δρόμους με έντονες και συνεχείς ανωμαλίες. Για το πατημένο χώμα, τα 189 χλστ. από το έδαφος είναι υπεραρκετά!