Ποιοτικό το εσωτερικό της Octavia με μαλακό ταμπλό και προσεγμένα υλικά παντού. Η συναρμογή είναι πολύ καλή, ενώ και το φινίρισμα της καμπίνας φροντίζει να επιβεβαιώσει το upgrade του μοντέλου.
Εσωτερικό-Χώροι & υβριδική τεχνολογία
38.364 Επισκέψεις στο άρθρο (21/2/2021)
Χωρίς αλλαγές στην εμφάνιση και με την αναμενόμενη μείωση του χώρου αποσκευών
Εμφανισιακά δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές στο αεροδυναμικό αμάξωμα της Octavia (συντελεστής οπισθέλκουσας από 0,24), που συνδυάζει τις επιβλητικές διαστάσεις (4.689 χλστ. σε μήκος) με δυναμική και εκλεπτυσμένη εικόνα. Μόνο το λογότυπο «iV» στο πίσω μέρος και το καπάκι της παροχής ρεύματος στο εμπρός φτερό μαρτυρούν την εξηλεκτρισμένη φύση της.
Αντίστοιχα το ίδιο ισχύει και στο εσωτερικό, όπου απλά θα συναντήσουμε έξτρα ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και το infotainment. Αξίζει πάντως για μια ακόμη φορά να αναφερθούμε στην επιλογή ποιοτικών υλικών που έχει γίνει και το εξαιρετικό φινίρισμα.
Αναπόφευκτα η μπαταρία του συστήματος, έφερε μια μείωση στην χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, από 600 λίτρα σε 450 λίτρα, το οποίο βεβαίως εξακολουθεί να είναι πολύ καλό νούμερο. Όπως εξαιρετικά είναι τα νούμερα που αφορούν στις διαστάσεις της καμπίνας προς κάθε κατεύθυνση, καθώς επίσης και η πληθώρα πρακτικών λύσεων.
Το νέο υβριδικό σύστημα και πως λειτούργει
Περνώντας στο ζουμί της δοκιμής μας, κάτω από το καπό της Octavia υπάρχει ένας 1.400άρης κινητήρας 150 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 116 ίππων και έτσι η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται στα 204 PS, ενώ η ροπή στα 350 Nm. Οι μπαταρίες έχουν χωρητικότητα 13 kW και φορτίζουν σε 3,3 ώρες από ένα μικρό wallbox των 3,6 kW ή μέσα σε 5 ώρες από οικιακή πρίζα σούκο.
Από εκεί και πέρα μέσω του πολύπλοκου infotainment, επιλέγετε το πώς θα κινηθείτε. Η ηλεκτρική λειτουργία «E», χρησιμοποιεί αποκλειστικά τον ηλεκτροκινητήρα (για ταχύτητες έως 140 χλμ./ώρα), ενώ η υβριδική «Η» αξιολογεί συνεχώς την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης και αποφασίζει μόνη της πια πηγή (ή και τις δύο μαζί) θα χρησιμοποιήσει. Παράλληλα μπορείτε επίσης μέσα από το μενού να «επέμβετε» στην αυτόματη λειτουργία, επιλέγοντας αν θέλετε ο βενζινοκινητήρας να φορτίσει εν κινήσει τη μπαταρία ή να διατηρήσετε κάπαοιο ποσοστό της μπαταρίας ανέπαφο για να τη χρησιμοποιήσετε αργότερα.
Εκτός των παραπάνω υπάρχει και το Driving Mode Select, στο οποίο διαλέγετε ανάμεσα από τις λειτουργίες Eco, Normal, Sport και Individual, επιτρέπει ρυθμίσεις για το τιμόνι ή τον κινητήρα και τον έλεγχο μετάδοσης.
Η μετάδοση γίνεται μέσα αυτόματου κιβωτίου τριπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων τεχνολογίας shift by wire, με τον τρίτο συμπλέκτη να είναι υπεύθυνος για την απεμπλοκή του θερμικού κινητήρα από τον ηλεκτρικό κατά την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση.
Πιστεύω οτι η ηλεκτροκίνηση θα εξελιχθεί ραγδαία τεχνολογικά και σε λίγα χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποβάλλουν κάποια σημερινά μειονεκτήματα , όπως βάρος αυτονομια, φόρτιση, φθανοντας τα συμβατικά στην πρακτικότητα.
Πιστεύω οτι η ηλεκτροκίνηση θα εξελιχθεί ραγδαία τεχνολογικά και σε λίγα χρόνια τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα αποβάλλουν κάποια σημερινά μειονεκτήματα , όπως βάρος αυτονομια, φόρτιση, φθανοντας τα συμβατικά στην πρακτικότητα.