Κίνηση στο Crosstrek δε δίνει ένας... «εύπεπτος» φορολογικά κινητήρας, όπως ο 1,6 λτ. του ΧV, αλλά ένας 2λιτρος boxer. Ο «επίπεδος» κινητήρας (με 2 ζευγάρια αντικριστών κυλίνδρων για χαμηλή τοποθέτηση και χαμηλό κέντρο βάρους) αποτελεί χαρακτηριστικό της Subaru. Κόντρα στην εποχή δεν είναι turbo, αλλά έχει άμεσο ψεκασμό αποδίδοντας 136 ίππους και 182 Νm ροπής στις 4.000 σ.α.λ., ενώ υπάρχει και ηλεκτρική βοήθεια από έναν ηλεκτροκινητήρα 16,7 ίππων και 66 Nm, που αποτελεί την καρδιά του 48-βολτου ήπια υβριδικού συστήματος που έχει την ικανότητα να κινήσει και από μόνο του το Crosstrek.
Το στάνταρ αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT), το γνωστό Lineatronic, κάνει ψευδοαλλαγές σχέσεων για βελτίωση του χαρακτηριστικού βουητού που κάνει ο συγκεκριμένος τύπος κιβωτίων στην πλήρη επιτάχυνση.
Για τη μετάδοση σε όλους τους τροχούς χάρη στο θρυλικό σύστημα τετρακίνησης Symmetrical All Wheel Drive της Subaru υπάρχει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης (CVT), το γνωστό Lineatronic, το οποίο όμως κάνει ψευδοαλλαγές σχέσεων για βελτίωση του χαρακτηριστικού βουητού που κάνει ο συγκεκριμένος τύπος στην πλήρη επιτάχυνση.
Οι επιδόσεις είναι επαρκείς (στις μετρήσεις μας είδαμε 9,5 δλ. για το 0-100 αντί 10,8 δλ. που υπόσχεται η Subaru) και το προσπέρασμα γίνεται σβέλτα, αν και σε σχέση με τον turbo ανταγωνισμό υστερούν. Ευπρόσδεκτο το χαρακτηριστικό... κροτάλισμα του boxer κινητήρα, αλλά και ο αποδεκτός θόρυβος στην πλήρη επιτάχυνση, κυρίως όμως καλοδεχούμενη είναι η ικανότητα του ήπια υβριδικού συστήματος να κινεί ηλεκτρικά το Crosstrek όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι, όταν εκκινείς στα φανάρια ή όταν παρκάρεις-ξεπαρκάρεις. Με αυτόν τον τρόπο και παρά τον μεγάλο κυβισμό του κινητήρα, την τετρακίνηση και το αυτόματο κιβώτιο, η μέση κατανάλωση συγκρατείται γύρω από τα 9,5 λτ./100 χλμ.. Ακόμα καλύτερη είναι η κατάσταση στην κίνηση της πόλης (έχει ελεύθερη είσοδο παρά τα 174 γρ. CO2/χλμ.) με 7,8 λτ./100 χλμ. (η καλύτερη ανάμεσα στα αυτόματα οικογενειακά SUV με mild hybrid σύστημα), ενώ στο ταξίδι με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ώρα πέφτει στα 6,5 λτ./100 χλμ..