Καθισμένος σε μια «σωστή», λίγο ψηλή, και πανοραμική θέση οδήγησης το πρώτο που εκτιμάς είναι η ευκολία οδήγησης σε συνδυασμό πάντα με την εξαιρετική αναλογικότητα απόκρισης του κινητήρα στην πίεση του δεξιού πεντάλ και το ακριβές τιμόνι. Το τελευταίο πάντως έχει εντελώς τεχνητή αίσθηση και δεν «κόβει» αρκετά (κύκλος στροφής 12,1 μ.) που αμβλύνει την ευελιξία (άλλωστε το Model Y είναι και 4,75 μέτρα σε μήκος) στην πόλη, ενώ η κακή προς τα πίσω ορατότητα μερικές φορές με άγχωσε, με τις κάμερες πάντως να σώζουν την κατάσταση.
Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, τα θεόφαρδα μετατρόχια και το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, το Tesla Model Y προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δυνατό κράτημα στις στροφές, εντυπωσιακή σταθερότητα και ησυχία στο ταξίδι. Συνολικά μπορεί να μην προσφέρει ευχάριστη οδηγική αίσθηση, εξασφαλίζει όμως μια άκρως αποτελεσματική και ασφαλή συμπεριφορά.
Από εκεί και πέρα, η συμπεριφορά του Model Y είναι ουδέτερη με την φουλ ανεξάρτητη ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) να διαχειρίζεται εξαιρετικά το βάρος του Model Y, διατηρώντας τις κλίσεις σε νορμάλ επίπεδα. Σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, τα θεόφαρδα μετατρόχια και το πλήρες ηλεκτρονικό οπλοστάσιο, το ηλεκτρικό SUV προσφέρει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και δυνατό κράτημα στις στροφές, εντυπωσιακή σταθερότητα και ησυχία στο ταξίδι. Συνολικά μπορεί να μην προσφέρει ευχάριστη οδηγική αίσθηση, εξασφαλίζει όμως μια άκρως αποτελεσματική και ασφαλή συμπεριφορά. Παρά τα 172 χλστ. από το έδαφος και την τετρακίνηση, οι off-road περιηγήσεις καλό είναι να αποφεύγονται λόγω των ασφάλτινων ελαστικών, αλλά οι δυσκολίες της αστικής καθημερινότητας είναι παιχνιδάκι. Ακούραστα και τα φρένα του, ακόμα και σε έντονες πιέσεις, αν και το πεντάλ έχει μια κάπως ξύλινη και σκληρή αίσθηση.