Σε ένα λιτής σχεδίασης, αλλά καλοφτιαγμένο ταμπλό που έχει μόνο ένα τιμόνι, πρωταγωνίστρια είναι η μεγάλη οθόνη αφής από όπου ελέγχονται ουσιαστικά τα πάντα.
Στην καμπίνα του Model Y, που είναι ουσιαστικά ίδια με αυτή του προ ανανέωσης Model 3, κυρίαρχη είναι η οθόνη αφής των 15 ιντσών. Αυτή είναι η πρωταγωνίστρια σε ένα λιτής σχεδίασης ταμπλό που έχει μόνο ένα τιμόνι, μια οθόνη και τους επιμελώς καμουφλαρισμένους οριζόντιους αεραγωγούς. Οι φυσικοί διακόπτες λάμπουν δια της απουσίας τους, πέρα από δύο ροδέλες στο τιμόνι (αλλάζουν λειτουργίες ανάλογα με την επιλογή που κάνει ο χρήστης από την οθόνη), τον λεβιέ επιλογής κίνησης στο τιμόνι (σ.σ. εικάζω πως στο επερχόμενο ανανεωμένο μοντέλο και αυτή θα γίνεται από την οθόνη όπως στο ανανεωμένο Model 3) και τα αλάρμ εκεί που σε άλλα αυτοκίνητα είναι η πλαφονιέρα.
Το άνοιγμα προς τα έξτρα 2 καθίσματα της 7-θέσιας έκδοση είναι μικρό και χρειάζεται μια κάποια ευελιξία. Επίσης μην περιμένετε «άπλα», αν δεν είστε παιδί. Ο χώρος αποσκευών πάντως παραμένει μεγάλος παρά την απώλεια 101 λίτρων σε σχέση με το 5-θέσιο.
Από την κορυφαίας ευκρίνειας και ταχύτητας απόκρισης οθόνη ελέγχεις τα πάντα: Από τα απλούστερα (κλιματισμός, μουσική, πλοήγηση, κλείδωμα/ξεκλείδωμα) μέχρι τα πιο σύνθετα (εφαρμογές, θέαση από τις περιφερειακές κάμερες του Sentry mode, συστήματα υποβοήθησης, αίσθηση τιμονιού, πρόγραμμα ισχύος κ.ά.) και ένα σωρό ακόμα λειτουργίες. Οι γκατζετάκηδες θα την λατρέψουν, οι πιο… boomers, όπως εγώ, θα χρειαστούν εξοικείωση. Ποιοτικά το σύνολο απέχει από το να χαρακτηριστεί premium, αλλά συνολικά η αίσθηση είναι ευχάριστη με μαλακά υλικά και καλή συναρμογή.
Xωροταξικά, που είναι και σημαντικό στην προκειμένη έκδοση, το high-light είναι η έξτρα 3η σειρά με τα 2 επιπλέον καθίσματα. Αυτά «κοιτάνε» προς τα εμπρός και αναδιπλώνονται πλήρως «μέσα» στο πάτωμα για να μεγιστοποιήσουν το χώρο αποθήκευσης, όταν δεν χρησιμοποιούνται. Η πρόσβαση στην τρίτη σειρά γίνεται χάρη στα κουμπιά εισόδου που υπάρχουν στο πίσω μέρος του καθίσματος της δεύτερης σειράς. Όταν πατηθούν, η δεύτερη σειρά γλιστρά προς τα εμπρός και αναδιπλώνεται, επιτρέποντας την είσοδο και την έξοδο. Το άνοιγμα είναι όμως μικρό και χρειάζεται μια κάποια ευελιξία. Επίσης μην περιμένετε την «άπλα» των άλλων επιβατών (το πίσω κάθισμα χρειάζεται λίγους πόντους παραπάνω στο πλάτος), εκτός αν μιλάμε για μικρόσωμους ή παιδιά. Πάντως οι επιβάτες της τρίτης σειράς μπορούν να φορτίζουν τις κινητές συσκευές τους, χάρη σε δύο πρίζες USB-C.
Ο χώρος αποσκευών, που δε διαθέτει εταζέρα, έχει χάσει 101 λτ. σε σχέση με το 5θέσιο Model Y, αλλά και πάλι τα 753 λτ. είναι πολλά. Βέβαια με τα έξτρα καθίσματα σε χρήση, η χωρητικότητα μειώνεται σχεδόν στο μισό (363 λτ.). Πάντως, υπάρχει ξεχωριστό διαμέρισμα 117 λίτρων μπροστά (frunk).
Σελίδα 1 | Δοκιμή: Tesla Model Y LR 7 Seats | Mε 7 θέσεις και «δυνατή» αυτονομία |
Σελίδα 2 | Εσωτερικό-Χώροι: Μια οθόνη για όλα, οι έξτρα θέσεις είναι κυρίως για παιδιά |
Σελίδα 3 | Κινητήρας-Αυτονομία: Με πραγματική μέση αυτονομία γύρω στα 430 χλμ. |
Σελίδα 4 | Στο δρόμο: Χωρίς οδηγική αίσθηση, αλλά «τέρμα» αποτελεσματικό |
Σελίδα 5 | Η γνώμη μας & Μετρήσεις / Τεχνικά Χαρακτηριστικά |