Αν και διατηρεί το γενικότερο σχήμα και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του ID.3, το ID.4 διαφέρει χάρη στις SUV αναλογίες και στην πιο macho εμφάνισή του.
Επιδόσεις-Αυτονομία & Οδική συμπεριφορά
80.500 Επισκέψεις στο άρθρο (24/4/2021)
Επιδόσεις-Αυτονομία: Ξεπερνά τα 450 χλμ. με μία φόρτιση
Με 204 ίππους και 310 Nm από το… μηδέν, η επιτάχυνση είναι άμεση και γραμμική, όχι όμως τόσο «μπαμ» και δυναμική όσο περιμένεις από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Sport λειτουργία. Ο λόγος; Μα φυσικά οι 2+ τόνοι… Στις μετρήσεις μας, το ID.4 κατάφερε το κλασικό 0-100 σε 8,4 δλ (8,5 δλ. υπόσχεται η VW). Γενικά, η αίσθηση τραβήγματος και η απόκριση σε κάθε μικρή πίεση του γκαζιού είναι ευχάριστη, ενώ όλα φυσικά εξελίσσονται… αθόρυβα. Πάντως μόλις η ταχύτητα ανέλθει στα 160 χλμ./ώρα επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός κόφτης, για να συγκρατήσει τον ρυθμό πτώσης της αυτονομίας της σε τέτοιες συνθήκες.
Μιλώντας για αυτήν, η VW υπόσχεται έως 522 χλμ. σύμφωνα με το σχετικά ρεαλιστικό πρωτόκολλο WLTP σε μικτό κύκλο με μέση κατανάλωση ενέργειας 18 kWh/100 χλμ. Εμείς καταφέραμε έως και 460 χλμ. αυτονομίας κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με επιλεγμένο το πρόγραμμα Eco και προσεκτική οδήγηση χωρίς χρήση κλιματισμού. Ωστόσο με νορμάλ οδήγηση, η μέση αυτονομία κυμάνθηκε μεταξύ 430-450 χλμ. με μέση κατανάλωση στις 19,8 και 22,1 kWh/100 χλμ.. Αυτό που κρατάμε είναι η αξιόλογη ανάκτηση ενέργειας που φυσικά βοηθά την αυτονομία και το πως δεν νιώσαμε άγχος αυτονομίας με την πρόβλεψη του υπολογιστή να είναι πολύ κοντά στην πραγματικότητα.
Οδική συμπεριφορά: Εύχρηστο, ήσυχο και απόλυτα σταθερό
Για να οδηγήσεις το VW ID.4 δε χρειάζεται να έχεις προϋπηρεσία στη NASA. Απλά γυρίζεις τον μοχλοδιακόπτη δεξιά από το τιμόνι στη θέση D και πατάς το γκάζι. Το πεντάλ είναι απόλυτα ακριβές, όπως και το τιμόνι, και η ώθηση προς τα μπροστά έρχεται προοδευτικά και όσο περιμένεις ανάλογη με την πίεση που ασκείς. Μέσα στην καμπίνα επικρατεί απόλυτη ησυχία και μόνο με ανοιχτό παράθυρο θα αντιληφθείς τον υψίσυχνο ήχο από την περιστροφή του κινητήρα. Χαμηλός είναι και ο θόρυβος του αέρα χάρη στη σπουδαία αεροδυναμική, στοιχείο που εντείνει την αίσθηση πως βρίσκεσαι μέσα σε μια κάψουλα απομόνωσης από το εξωτερικό περιβάλλον. Ένα ακόμα θετικό στοιχείο της καλής ποιότητας στην κύλιση είναι και η ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η οποία στρογγυλεύει τις ανωμαλίες ικανοποιητικά και χωρίς πολύ θόρυβο (δεν την λες μαλακή, ούτε ότι έχει SUV set-up)ειδικά αν αναλογιστούμε τη σφιχτή ρύθμιση για τη διαχείριση του μεγάλου βάρους και τους τροχούς των 21 ιντσών που είναι στάνταρ στην έκδοση δοκιμής.
Το ID.4 είναι εξαιρετικά εύχρηστο, αλλά και ευέλικτο στην καθημερινότητα, χάρη στον μικρό κύκλο στροφής (10,2 μ.) μιας και οι μπροστινοί τροχοί δεν είναι κινητήριοι και έτσι μπορούν να στρίβουν σε μεγάλη γωνία. Η μετάδοση της κίνησης στους πίσω τροχούς και η ανάλογη τοποθέτηση του κινητήρα βοηθούν και την πολύ καλή εικόνα του ID.4 σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς. Όπως και στο ID.3! Πίσω από το τιμόνι αισθάνεσαι μια αναπάντεχη ίσως ζωντάνια για ηλεκτρικό αυτού του μεγέθους και βάρους. Σε συνδυασμό με την ακρίβεια του τιμονιού και την ακαμψία του πλαισίου τοποθετείς το εμπρός μέρος αυτοκινήτου σε οποιαδήποτε οδηγική γραμμή χαράξεις με μικρή κλίση και εκνευριστική πρόσφυση, που θυμίζει τετρακίνητο. Χρειάζεται να προσπαθήσεις επί τούτου για να ταράξεις την ουδετερότητα, την ισορροπία και το χαμηλό κέντρο βάρος του συνόλου νιώθοντας τελικά την εμπλοκή της μεγάλης μάζας σε πολύ κλειστές και γλιστερές στροφές. Η μικρή υποστροφή όμως είναι απόλυτα ελεγχόμενη και αρκεί να εκμεταλλευτείς το μικρό «παράθυρο» στη χρήση του γκαζιού για να πλασάρεις το πίσω μέρος και να επαναφέρεις την ουδετερότητα. Αν δε σε έχουν προλάβει τα ηλεκτρονικά, που είναι πάντα σε εκνευριστική ετοιμότητα. Όπως και να έχει στον ανοιχτό δρόμο η σταθερότητα είναι συγκλονιστική σε συνδυασμό πάντα με το χαμηλό αεροδυναμικό θόρυβο και την αγχολυτική αυτονομία. Δυναμικά το ID.4 προσφέρει πολλά περισσότερα από ότι θα ζητήσει το σύνολο των αγοραστών του. Ποιος άλλωστε αγοράζει SUV για οδήγηση; Πόσο δε όταν μιλάμε για ένα ηλεκτρικό. Η VW λέει πως τα πίσω ταμπούρα επιλέχθηκαν για καλύτερη απόδοση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Στην πράξη η απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα είναι top (35,8 μ.), αλλά μετά από έντονη και συνεχή χρήση τα φρένα έδειξαν μια κόπωση. Ένα σύστημα ανάκτησης με ρυθμιζόμενη ένταση από paddles στο τιμόνι, όπως στην Μercedes EQA, θα βοηθούσε σε μια γρήγορη ορεινή διαδρομή. Όπως και να έχει, ως οικογενειακός μεταφορέας, το ID.4 παίρνει άριστα και με 163 χλστ. από το έδαφος μπορεί να τα βγάλει εύκολα πέρα με τις κακοτοπιές της καθημερινότητας.
Η γνώμη μας
Το παγκόσμιο ηλεκτρικό SUV της VW, το ID.4 είναι ένα μοντέλο-διαφήμιση για την ηλεκτροκίνηση. Μοντέρνο και ξεχωριστό, τεχνολογικά προηγμένο, ευρύχωρο και πρακτικό, ευχάριστο και ασφαλές, αλλά κυρίως με μεγάλη πραγματική αυτονομία για τα λεφτά του, το ID.4 είναι μια σοβαρή πρόταση του σήμερα για ηλεκτρικές οικογενειακές μετακινήσεις. Μοναδικό ουσιαστικό αγκάθι το κόστος, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα άλλωστε.
+ Εικόνα-τεχνολογία, ποιότητα κατασκευής και φινίρισμα, ραφιναρισμένη λειτουργία, ακρίβεια χειριστηρίων, αυτονομία για την τιμή του, χώροι επιβατών και αποσκευών, ηχομόνωση, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας - Βάρος και σφιχτή ένεκα αυτού ανάρτηση, ανάκτηση χωρίς ρυθμιζόμενη ένταση, πίσω ταμπούρα, παρέμβαση ηλεκτρονικών, εργονομία infotainment
Θα ήταν πιο χρήσιμο, όταν δοκιμάζετε ένα ηλεκτρικό όχημα, να μην το κάνετε στη λειτουργία eco, να μην το οδηγείτε συντηρητικά, να το φορτώνετε με βάρος και να βάζετε τον κλιματισμό τέρμα δυνατά έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη προσομοίωση με τις πραγματικές συνθήκες χρήσης. Τότε μόνο θα μπορεί να συγκριθεί μ' ένα συμβατικό όχημα. Οι θεωρητικές επιδόσεις, χρησιμοποιούνται για εντυπωσιασμό και την πλειοψηφία την ενδιαφέρει η ουσία.
2,1 τόνοι(!) βάρος, με ταμπούρα(!) πίσω, 20,9 Kwh/100Km(!) κατανάλωση και επιδοτούμενη τιμή 41.000€...
Πολλά θαυμαστικά (και ερωτηματικά) για την οικολογία της ηλεκτροκίνησης.
Θα ήταν πιο χρήσιμο, όταν δοκιμάζετε ένα ηλεκτρικό όχημα, να μην το κάνετε στη λειτουργία eco, να μην το οδηγείτε συντηρητικά, να το φορτώνετε με βάρος και να βάζετε τον κλιματισμό τέρμα δυνατά έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη προσομοίωση με τις πραγματικές συνθήκες χρήσης. Τότε μόνο θα μπορεί να συγκριθεί μ' ένα συμβατικό όχημα. Οι θεωρητικές επιδόσεις, χρησιμοποιούνται για εντυπωσιασμό και την πλειοψηφία την ενδιαφέρει η ουσία.
2,1 τόνοι(!) βάρος, με ταμπούρα(!) πίσω, 20,9 Kwh/100Km(!) κατανάλωση και επιδοτούμενη τιμή 41.000€... Πολλά θαυμαστικά (και ερωτηματικά) για την οικολογία της ηλεκτροκίνησης.