Τα crossover είναι hot. Tα ηλεκτρικά αυξάνονται και πληθύνονται. Λογικό λοιπόν το νέο μοντέλο της ηλεκτρικής σειράς ID, που λάνσαρε η VW, να είναι ένα crossover με 204 άλογα, αυξημένη πρακτικότητα και αυτονομία έως 522 χλμ. με μια μόνο φόρτιση.
What is new
- Το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της VW
- Mε 204 άλογα και 8,4 δλ. στο 0-100
- Έως 460 χλμ. πραγματικής αυτονομίας
- Από 41.139 ευρώ (με επιδότηση)
Όποιος δεν αντιλαμβάνεται πως προσεχώς οι δρόμοι θα γεμίσουν με ηλεκτρικά αυτοκίνητα, απλά εθελοτυφλεί. Είτε μας αρέσει, είτε όχι, τα ηλεκτρικά έρχονται με φόρα και οι κατασκευαστές παρουσιάζουν συνεχώς νέες προτάσεις. Μετά το ID.3, το μικρομεσαίο ηλεκτρικό οικογενειακό χάτσμπακ της VW που ήρθε ως πρώτο μέλος της οικογένειας ID, το ID.4 έρχεται ως μια παγκόσμια ηλεκτρική πρόταση στα οικογενειακά crossover με όπλο τη (θεωρητική) μεγάλη αυτονομία για τα λεφτά του: Με μία πλήρη φόρτιση η VW υπόσχεται έως 522 χλμ.. Ισχύει; Πως είναι στο δρόμο; Είναι ένα υπερυψωμένο ID.3; Σε αυτά και ακόμη περισσότερα ερωτήματα θα απαντήσουμε μέσα από την αναλυτική δοκιμή του εντυπωσιακού ID.4…
Φωνάζει πως είναι ηλεκτρικό
Αν και διατηρεί το γενικότερο σχήμα και τις σχεδιαστικές λεπτομέρειες του ID.3, το ID.4 διαφέρει χάρη στις SUV αναλογίες και στην πιο macho εμφάνισή του. Η τελευταία χαρακτηρίζεται από το φαρδύτερο, μακρύτερο, αλλά και 63 χλστ. χαμηλότερο αμάξωμα σε σχέση με το Tiguan, το μεγάλο και έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ, τους κοντούς προβόλους και φυσικά τα 163 χλστ. απόστασης από το έδαφος. Τα στοιχεία που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά είναι τα λεπτά LED φώτα IQ.Light μπροστά, η ενιαία και χωρίς αεραγωγούς μάσκα, οι τονισμένοι «ώμοι», καθώς επίσης και τα πίσω φώτα που ενώνονται μέσω μιας φάσας που «τρέχει» σε όλο το πλάτος του αμαξώματος. Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να περιορίζεται στο εντυπωσιακό -για SUV μοντέλο- 0,28. Το ID.4 δείχνει πιο εξωτικό από τα περισσότερα SUV με καύσιμο και κάνει τα κεφάλια να γυρίζουν, «φωνάζοντας» ταυτόχρονα πως δεν διαθέτει συμβατικό σύστημα κίνησης: Για να μεταβεί από το σημείο Α στο Β, το ID.4 χρησιμοποιεί ένα ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα και μια σεβαστή μπαταρία με ωφέλιμη χωρητικότητα 77 kWh και βάρος σχεδόν 500 κιλά. Σύμφωνα με την VW, η μπαταρία αυτή είναι αρκετή για έως 522 χλμ. με μία μόνο φόρτιση. Ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται φυσικά από τον τρόπο. Ο on-board φορτιστής εναλλασσόμενου ρεύματος μπορεί να υποστηρίξει Wallbox μέχρι και 11 kW, κάτι που σημαίνει πλήρη φόρτιση σε λιγότερες από 8 ώρες ή αν προτιμάτε περίπου 50 χλμ./ώρα. Φυσικά υπάρχει και συμβατότητα με ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος έως 120 kW, κάτι που ισοδυναμεί με πλήρωση από το 10% στο 80% σε μόλις 38 λεπτά της ώρας.
Και πόσο κοστίζει;
Το ID.4 είναι προς το παρόν διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα των 204 ίππων, με εκδόσεις μικρότερης ιπποδύναμης και μπαταρίας να ακολουθούν. Από πλευράς εξοπλισμού προσφέρεται η έκδοση 1st Edition και η 1st Max Edition. Για την πρώτη, από την οποία ουσιαστικά δεν λείπει τίποτα σε συστήματα άνεσης και ασφάλειας, η τιμή είναι 46.800 ευρώ, που με την κρατική επιδότηση μειώνεται στα 41.139 ευρώ. Αντίστοιχα η τιμή για την κορυφαία έκδοση, που χαρακτηρίζεται από τους τροχούς των 21 ιντσών και την 12άρα οθόνη αφής, η τιμή είναι 55.900 ευρώ (49.900 με επιδότηση).
Θα ήταν πιο χρήσιμο, όταν δοκιμάζετε ένα ηλεκτρικό όχημα, να μην το κάνετε στη λειτουργία eco, να μην το οδηγείτε συντηρητικά, να το φορτώνετε με βάρος και να βάζετε τον κλιματισμό τέρμα δυνατά έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη προσομοίωση με τις πραγματικές συνθήκες χρήσης. Τότε μόνο θα μπορεί να συγκριθεί μ' ένα συμβατικό όχημα. Οι θεωρητικές επιδόσεις, χρησιμοποιούνται για εντυπωσιασμό και την πλειοψηφία την ενδιαφέρει η ουσία.
2,1 τόνοι(!) βάρος, με ταμπούρα(!) πίσω, 20,9 Kwh/100Km(!) κατανάλωση και επιδοτούμενη τιμή 41.000€...
Πολλά θαυμαστικά (και ερωτηματικά) για την οικολογία της ηλεκτροκίνησης.
Θα ήταν πιο χρήσιμο, όταν δοκιμάζετε ένα ηλεκτρικό όχημα, να μην το κάνετε στη λειτουργία eco, να μην το οδηγείτε συντηρητικά, να το φορτώνετε με βάρος και να βάζετε τον κλιματισμό τέρμα δυνατά έτσι ώστε να υπάρχει καλύτερη προσομοίωση με τις πραγματικές συνθήκες χρήσης. Τότε μόνο θα μπορεί να συγκριθεί μ' ένα συμβατικό όχημα. Οι θεωρητικές επιδόσεις, χρησιμοποιούνται για εντυπωσιασμό και την πλειοψηφία την ενδιαφέρει η ουσία.
2,1 τόνοι(!) βάρος, με ταμπούρα(!) πίσω, 20,9 Kwh/100Km(!) κατανάλωση και επιδοτούμενη τιμή 41.000€... Πολλά θαυμαστικά (και ερωτηματικά) για την οικολογία της ηλεκτροκίνησης.