Πρώτη δοκιμή: VW ID.7 | Η ID ναυαρχίδα της VW με 286 PS
- 5μέτρη, αεροδυναμική «κουρσάρα», που όμως παρκάρει σαν Golf
- Έχει το πιο δυνατό ηλεκτρομοτέρ που έχει φτιάξει η VW και κάνει το 0-100 σε 6,4 δλ.!
- Με σύστημα κλιματισμού που «διαβάζει» τη θέση του ήλιου για καλύτερη απόδοση
- Καθίσματα που «ανιχνεύουν» την ανάγκη ψύξης ή θέρμανσης
5μέτρη, αεροδυναμική «κουρσάρα», που όμως παρκάρει σαν Golf
Το ID.7 είναι το νεότερο και μεγαλύτερο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID που λάνσαρε η VW για να πορευτεί στην ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης, που καλώς ή κακώς είναι προ των πυλών. Έχει μήκος στα 5 μέτρα και παρότι δείχνει σεντάν, η πίσω πόρτα ανοίγει μαζί με το αντίστοιχο παράθυρο κάτι που εκτός από την πρακτικότητα ευνοεί και την αεροδυναμική. Συγκεκριμένα, ο σχετικός συντελεστής οπισθέλκουσας του ID.7 είναι στο 0,23.
Παρά το μεγάλο του μήκος όμως, το ID.7 είναι ευέλικτο και έχει κύκλο στροφής 10,9 μ.. Αυτό συμβαίνει γιατί «πατώντας» στην MEB πλατφόρμα της VW έχει πίσω κίνηση και πίσω τοποθετημένο κινητήρα με αποτέλεσμα οι μπροστινοί τροχοί να μπορούν να στρίβουν σε μεγάλη γωνία κάτι που βοηθά το μεγάλο ηλεκτρικό οικογενειακό μοντέλο να ελίσσεται και να παρκάρει σαν… Golf.
Mε το πιο δυνατό ηλεκτρομοτέρ που έχει κάνει η VW, κάνει το 0-100 σε 6,4 δλ.
To ID.7 κινείται από το νέο ηλεκτροκινητήρα με κωδικό APP 550 της VW, που είναι ο πιο δυνατός που έχει χρησιμοποιήσει μέχρι σήμερα η γερμανική φίρμα σε μοντέλα της οικογένειας ID. Με επιλογές, όπως η προσθήκη περισσότερων μαγνητών στο ρότορα, ο νέος ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 286 άλογα με 550 Nm ροπής. Σαν αποτέλεσμα και παρά τους σχεδόν 2,2 τόνους, το ID.7 κινείται με επιδόσεις GTi, αφού όπως έδειξαν οι μετρήσεις μας κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και προσπερνάει (60-100 χλμ./ώρα) σε μόνο 3 δλ.. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται βέβαια στα 180 χλμ./ώρα.
Βέβαια, αν φυσικά ξεζουμίζεις τον κινητήρα για να έχεις τέτοιες επιδόσεις, η μπαταρία των 77 kWh δε θα «βγάλει» πολλά χιλιόμετρα. Σε κανονικές συνθήκες όμως η σπουδαία αεροδυναμική βοηθά ώστε το ID.7 να κάνει γύρω στα 450 χλμ. με φόρτιση, ενώ στην πόλη μπορείς να κάνεις πάνω από 550 χλμ. με μια φόρτιση.
Στα θετικά η δυνατότητα για ταχυφόρτιση με 175 kW (φορτίζει από το 10-80% σε λιγότερη από μισή ώρα) και η παρουσία στάνταρ υποδοχής φόρτισης 11 kW (σε 11άρι Wallbox φορτίζει σε 8 ώρες), αλλά όπως και σε όλα τα μέλη της οικογένειας ID δεν υπάρχει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας, παρά μόνο μια επιλογή «B» στο λεβιέ επιλογής κίνησης, που την κάνει πιο έντονη.
To VW ID.7 έχει μήκος στα 5 μέτρα και παρότι δείχνει σεντάν, η πίσω πόρτα ανοίγει μαζί με το αντίστοιχο παράθυρο κάτι που εκτός από την πρακτικότητα ευνοεί και την αεροδυναμική.
Με κλιματισμό που «διαβάζει» τη θέση του ήλιου για καλύτερη απόδοση
Στην καμπίνα βγάζει μάτι η οθονάρα αφής των 15 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, που ελέγχει το εντελώς νέο σύστημα infotainment και συνδυάζεται με έναν μικρό ψηφιακό πίνακα οργάνων. Υπάρχει και στάνταρ head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, που εμφανίζει όλες τις απαραίτητες ενημερώσεις (σύστημα πλοήγησης, επίπεδο φόρτισης κτλ.) μέσα στο παρμπρίζ μπροστά στο οπτικό πεδίο του οδηγού, όπως συμβαίνει με τους πιλότους στα μαχητικά αεροσκάφη.
Την παράσταση κλέβει όμως ο 3ζωνικός αυτόματος κλιματισμός, που αναγνωρίζει τον οδηγό από το κλειδί και ψύχει ή θερμαίνει το εσωτερικό πριν μπει στο όχημα. Επίσης ανιχνεύει σε ποιο σημείο το αυτοκινήτου χτυπούν οι ακτίνες του ήλιου για να βγάλει περισσότερο κρύο προς τα εκεί. Το σοφιστικέ σύστημα κλιματισμού μπορεί να διανείμει αυτόματα τον αέρα, είτε σε συγκεκριμένα σημεία είτε προς τα σώματα των επιβατών με τις λειτουργίες να μπορούν να ενεργοποιηθούν για κάθε επιβάτη μέσω της κεντρικής οθόνης αφής ή με τη χρήση φωνητικών εντολών.
Έχει «βασιλικά» καθίσματα ErgoActive
Με μεταξόνιο στα 2.971 χλστ. οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές (532 λτ.) είναι αναμενόμενοι. Η έκπληξη είναι στα καθίσματα premium ergoActive, τα οποία δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με φυσιοθεραπευτές, ειδικούς ορθοπεδικούς και επιστήμονες από το χώρο του αθλητισμού, Ενσωματώνουν 10 μαξιλάρια αέρα για μασάζ σε βασικά σημεία, διαθέτουν κλιματισμό με δυνατότητα ξεχωριστής ρύθμισης για τη βάση και την πλάτη, ενώ μια αυτόματη λειτουργία που μετρά τα επίπεδα θερμοκρασίας και υγρασίας μεταξύ του καθίσματος του οδηγού και του συνοδηγού, υπολογίζει μεμονωμένες ρυθμίσεις κλίματος.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικότερα τη δοκιμή του μεγάλου ηλεκτρικού VW ID.7 των 59.500 ευρώ με τη μπαταρία των 77 kWh και τα 286 άλογα.
Σελίδα 2 | Σχεδίαση - τιμή - εξοπλισμός |
Σελίδα 3 | Eσωτερικό-Χώροι: High tech κινητό «σαλόνι» |
Σελίδα 4 | Επιδόσεις-Αυτονομία: Με πραγματική αυτονομία που ξεπερνά τα 550 χλμ. |
Σελίδα 5 | Οδική συμπεριφορά: Ήσυχο, άνετο και απρόσμενα ευέλικτο |
Σελίδα 6 | Η γνώμη μας |
Σελίδα 7 | Μετρήσεις & τεχνικά χαρακτηριστικά |