Αισθητά βελτιωμένος είναι κι ο αεροδυναμικός συντελεστής του νέου VW Tiguan, που έπεσε από τo 0,33 στo 0,28.
Το Tiguan που δοκιμάσαμε ήταν αυτό με τον εξηλεκτρισμένο 1,5 TSI Evo2 κινητήρα των 150 ίππων και των 250 Nm ροπής (η βασική έκδοση αποδίδει 130 ίππους). Ενσωματώνει μια γεννήτρια-μίζα 14kW, που βοηθά το έργο της βενζίνης και συνεργάζεται μόνο αυτόματο κιβώτιο (είπαμε δεν υπάρχει πλέον χειροκίνητο Tiguan). Από τις μετρήσεις μας και παρά την αύξηση του βάρους, το προσπέρασμα είναι κατάτι πιο γρήγορο (60-100 σε 5,2 από 5,3 δλ. και 80-120 σε 6,8 από 7,0 δλ.), κυρίως όμως το μοτέρ είναι πιο πολιτισμένο με λιγότερο «γρέζι» ψηλά –έκανε δουλειά η ειδική αντιτριβική επίστρωση APS στους κυλίνδρους - και πιο «γεμάτο» τράβηγμα στις χαμηλομεσαίες στροφές με αρωγό πάντα το turbo μεταβλητής γεωμετρίας και φυσικά εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων.
Η πιο εμφανής διαφορά όμως είναι στην κατανάλωση. Συνδυάζοντας την τεχνολογία λειτουργίας με δύο κυλίνδρους, όταν το επιτρέπουν οι συνθήκες, με την ήπια υβριδική τεχνολογία και τη δυνατότητα για ελεύθερη κύλιση (όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι σβήνει το μοτέρ και το κιβώτιο μπαίνει σε νεκρά), το νέο Tiguan έδειξε στις μετρήσεις μας μια μέση κατανάλωση 8,5 λτ./100 χλμ., όταν το προηγούμενο ξεπερνούσε τα 10 λτ./100 χλμ.. Στο ταξίδι η κατανάλωση μειώθηκε από τα 6,8 στα 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη από τα 11+ λτ./100 χλμ. έπεσε στα 8 λτ./100 χλμ.! Και όντας χαρακτηρισμένος ως «υβριδικό», το Tiguan έχει ελεύθερη είσοδο στον πράσινο δακτύλιο, παρά τα 148 γρ. CO2/χλμ. στο μοντέλο δοκιμής (141 γρ.CO2/ χλμ. οι άλλες εξοπλιστικές εκδόσεις).