Αν η λύση στο χαμό στις αφίξεις και αναχωρήσεις του Ελ. Βενιζέλος είναι η ελεγχόμενη στάθμευση, τότε καλώς να γίνει. Αν όμως στα δέκα αυτά λεπτά δεν προλαβαίνεις να αναπνεύσεις, μήπως η λύση αυτή προτείνεται για άλλο λόγο;
Ας ξεκινήσουμε με τα βασικά. Κανένα αεροδρόμιο δεν έχει δωρεάν στάθμευση. Ούτε στη Κολοπετινίτσα της Γαλλίας το περιφερειακό αεροδρόμιο δεν αφήνει τα αυτοκίνητα να παρκάρουν τσάμπα. Ακόμη πιο ειδικά, τα περισσότερα αεροδρόμια του κόσμου, περιφερειακά ή όχι, έχουν κόστος και για το drop-off/pick-up, δηλαδή εκεί που αφήνεις για τις αναχωρήσεις ή εκεί που μαζεύεις από τις αφίξεις.
Η πρόταση του Ελ. Βενιζέλος να ελέγχουν αυτό το χώρο στάθμευσης δεν είναι λοιπόν περίεργη. Ευθυγραμμίζει το Ελ. Βενιζέλος με τα περισσότερα αεροδρόμια του κόσμου, κεντρικά και περιφερειακά. Αν το εξετάσει κανείς, θα δει πως το ότι δεν χρεώνει από το πρώτο λεπτό, όπως τα περισσότερα άλλα, είναι και σχετικά «γενναιόδωρο».
Και για τον περισσότερο κόσμο τα 10 λεπτά είναι αρκετά. Μπήκες, άφησες, χαιρέτησες, έφυγες. Αυτό όμως είναι το εύκολο. Το δύσκολο είναι στην άφιξη. Γιατί αν φτάσεις νωρίτερα, τότε απλα δε μπορείς να περιμένεις σε αυτό τον χώρο. Τουλάχιστον όχι τσάμπα.
Και εδώ είναι και το πρόβλημα. Που θα περιμένεις; Αυτό που γίνεται στα άλλα αεροδρόμια είναι να περιμένεις λίγο πιο μακριά, κάπου που να μπορείς να σταματήσεις, χωρίς κόστος. Στην περίπτωση του Ελ. Βενιζέλου, υπάρχει το τεράστιο και δωρεάν πάρκινγκ του ΙΚΕΑ, από το οποίο μπορείς να παρακολουθείς τις αφίξεις από το κινητό σου, και μόλις «πατήσει» το αεροπλάνο, να υπολογίσεις και να πας. Είναι λίγο τζόγος, φυσικά, και έτσι αυτό που γίνεται συνήθως, είναι να συνεννοείσαι με όποιον μαζεύεις να σε πάρει τηλέφωνο να πας, όταν είναι ήδη έξω. Το ΙΚΕΑ-Αεροδρόμιο είναι 2 λεπτά δρόμος.
Αυτοί που θα δυσκολευτούν είναι οι επαγγελματίες οδηγοί, που περιμένουν με τα πλακάτ, και φυσικά όσοι χρειάζονται περισσότερη βοήθεια. Οι πρώτοι θα πρέπει να αλλάξουν συνήθειες, και να παρκάρουν στο παρκινγκ, μεταφέροντας το κόστος της υπηρεσίας τους στον πελάτη.
Όσοι θέλουν περισσότερη βοήθεια, δυστυχώς θα είναι αυτοί που θα «πληρώσουν τη νύφη». Τα δέκα λεπτά δεν είναι αρκετά αν χρειάζεται να παραλάβεις τον άνθρωπό σου από την έξοδο των αποσκευών. Οπότε εκεί υπάρχει πρόβλημα.
Όμως σε κάθε άλλη περίπτωση, θα είναι καλύτερα ή όχι; Και τελικά είναι η υπάρχουσα κατάσταση αποδεκτή; Και μπορεί να συνεχίσει; Και αν το όριο ανέβει στα 20 λεπτά, λύνεται το πρόβλημα, ή μήπως παραμένει; Τι λες;