Τι είναι μια Ferrari χωρίς τον V8; Τι είναι μια Lamborghini χωρίς τον V12; Πως μπορεί να επιζήσουν τα σπορ αυτοκίνητα -παρά τις επιδόσεις του- με ηλεκτροκινητήρα;
Ηλεκτρικά supercars: Έχουν επιδόσεις, αλλά...
Η ηλεκτροκίνηση δεν ταιριάζει παντού. Αυτοκίνητα πόλης, οικογενειακά, έστω και τα πολυτελείας δεν έχουν πρόβλημα. Όταν όμως θες ένα μοντέλο που να αφήνει ανεξίτηλη την εμπειρία οδήγησή του στον οδηγό, δεν μπορεί αντί για μοτέρ να έχει «ηλεκτρική φραπεδιέρα».
Οι επιδόσεις δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό των σούπερκαρ. Είναι μέρος της εμπειρίας, όπως μέρος της εμπειρίας είναι το στήσιμο, το σχήμα, η θέση οδήγησης, και ο κινητήρας. Και ο κινητήρας, ειδικά στα σούπερκαρ, είναι μεγάλο μέρος της εμπειρίας αυτής.
Δεν είναι μόνο οι επιδόσεις. Είναι και ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ!
Από τη μία γιατί με βάση τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, ο κάθε κινητήρας έχει τον δικό του χαρακτήρα. Πως λειτουργεί χαμηλά, τι καμπύλη ροπής έχει, πως ανεβάζει, πόσο ψηλά είναι το κόκκινο, πως ρίχνει στροφές στο άφημα του γκαζιού και πού είναι ο κόφτης. Όλα αυτά είναι μοναδικά στοιχεία ενός μοτέρ εσωτερικής καύσης, που το κάνουν μοναδικό και διαφορετικό από όλα τα άλλα.
Και φυσικά, είναι και ο ήχος. Πως ξεχωρίζει ένα επίπεδο 6κύλινδρο μπόξερ μιας Porsche 911 από ένα αμερικάνικο V8; Και πόσο διαφέρει ένα V8 μιας Ferrari με τον επίπεδο στροφαλοφόρο από ένα V10 μιας Lamborghini. Ακόμη και στους τελείως απροπόνητους, η διαφορά στον ήχο είναι τεράστια. Πόσο μάλλον στους οδηγούς τους, που έχουν πληρώσει και με το παραπάνω, για να έχουν τον ήχο αυτό δικό τους.
Βγάλε τώρα το μοτέρ και βάλε έναν ηλεκτροκινητήρα. Επίπεδη καμπύλη ροπής, άμεση απόκριση, απίθανες επιδόσεις. Ίδιος με τον επόμενο, και τον προηγούμενο και με τον ηλεκτροκινητήρα του ανταγωνισμού. Χωρίς ήχο, χωρίς χαρακτήρα, χωρίς τη διαφορετικότητα και την εμπειρία που προσδίδει σε ένα τόσο οδηγοκεντρικό αυτοκίνητο. Γίνεται;
Πιθανώς για κάποιες νέες μάρκες που θα ξεφυτρώσουν και θα βάλουν ένα ηλεκτρικό μοτέρ 1.000 ίππων σε ένα «διαστημικό» σασί και θα «τραβήξουν» τους αδαείς. Για μία Ferrari όμως, για τις μάρκες με παράδοση, είναι δυνατόν; Τι θα κάνουν;
Μία λύση είναι το υδρογόνο. Και η μια παλαιότερη είδηση της Toyota που μαζί με τη Yamaha εξελίσσουν ένα V8 υδρογονοκίνητο, δείχνει μία κατεύθυνση που μπορεί να πάρουν τα σούπερκαρ. Με τη βενζίνη εκτός νόμου στα επόμενα χρόνια, το υδρογόνο, όσο ειδικό και αν ακούγεται, είναι η λύση στην «πράσινη» δύναμη που έχουν ανάγκη τέτοια μοντέλα. Με μόνη διαφορά το «καύσιμο» και τα παράγωγα της εξάτμισης, το υδρογόνο είναι μια λύση.
Είναι καλύτερη λύση από την ηλεκτροκίνηση; Τι λέτε; Μπορούν οι σπουδαίες μάρκες των σούπερκαρ να τη «γλιτώσουν» με το υδρογόνο; Θα το δούμε; Ή θα τις «φάει» και αυτές ο ηλεκτροκινητήρας;