ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Είναι ντροπή να φτάνεις 30 χρονών και να μην έχεις δίπλωμα;

 Σχολιάστε 
12.753 Επισκέψεις στο άρθρο (15/10/2024)
Είναι ντροπή να φτάνεις 30 χρονών και να μην έχεις δίπλωμα;

- Στην Ευρώπη η μέση ηλικία απόκτησης διπλώματος σκαρφάλωσε στα 24
- Λιγότεροι νέοι ενδιαφέρονται να μάθουν να οδηγούν σε σχέση με το παρελθόν
- Οι Ευρωπαίοι γίνονται «Αμερικανάκια». Δεν ξέρουν να οδηγούν χειροκίνητα
- H χρησιμότητα του αυτοκινήτου έχει αλλάξει, ενώ οι νέοι έχουν το ίντερνετ για να «ξεφεύγουν»

Στην Ευρώπη η μέση ηλικία απόκτησης διπλώματος σκαρφάλωσε στα 24

Εσύ πόσων χρονών πήρες το δίπλωμά σου; Γενιές νέων μόλις πατούσαν τα 18 έδιναν αμέσως εξετάσεις για να πάρουν δίπλωμα, ενώ πολλοί οδηγούσαν ήδη από νωρίτερα, καλώς ή κακώς.  Σήμερα όμως τι συμβαίνει; Γιατί ανέβηκε η μέση ηλικία; Και τελικά είναι ντροπή να μην έχεις δίπλωμα από ένα σημείο και μετά;
 
Μετρώντας την ηλικία των υποψηφίων οδηγών σε έξι χώρες της Ευρώπης δείχνει πως οι νέοι σήμερα περιμένουν τουλάχιστον 6 χρόνια ή και παραπάνω στις χώρες που μπορούν να πάρουν δίπλωμα από τα 16, πριν μπουν στην διαδικασία απόκτησης διπλώματος, τελικά, στα 24. Ο μέσος όρος ηλικίας αυξάνεται σε κάθε μέτρηση που γίνεται, και παρότι τα δεδομένα δεν είναι πάντα για τις ίδιες χώρες, η ηλικία κάθε φορά είναι και μεγαλύτερη από την προηγούμενη.

Λιγότεροι νέοι ενδιαφέρονται να μάθουν να οδηγούν σε σχέση με το παρελθόν

Και ενώ η ηλικία αυξάνεται, ο αριθμός των νέων κάτω των 30 ετών που αποκτούν δίπλωμα μειώνεται. Αυτό φυσικά εξηγείται μερικώς αφού μερίδα των νέων οδηγών παίρνει δίπλωμα μετά τα 30, όμως και στο σύνολο όλων των νέων διπλωμάτων στις ίδιες έξι χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Ολλανδία, Μ. Βρετανία, Πολωνία, Βέλγιο) τα νούμερα πέφτουν σε κάθε μέτρηση. Δεν ενδιαφέρονται; Δεν το χρειάζονται; Δεν έχουν λεφτά; Η κρίση στο κόστος ζωής, ο κόβιντ που έβαλε φρένο σε όλα, είναι μόνο μερικοί λόγοι που όλο και λιγότεροι μαθαίνουν να οδηγούν.

Οι Ευρωπαίοι οδηγοί γίνονται «Αμερικανάκια». Δεν ξέρουν να οδηγούν χειροκίνητα

Ακόμη πιο λίγοι είναι αυτοί που μαθαίνουν να οδηγούν χειροκίνητο. Στη Μ. Βρετανία μόνο το 14% των νέων οδηγών μπορεί να οδηγήσει χειροκίνητο. Ο μέσος όρος είναι ψηλότερος, στο 38% στις άλλες 5 χώρες, όμως και πάλι μιλάμε για λιγότερους από τους μισούς. Και γιατί όχι; Τα ηλεκτρικά είναι όλα αυτόματα, ενώ αυτόματα προσφέρονται τα περισσότερα νέα μοντέλα σε κάποιες εκδόσεις τους. Στο κάτω κάτω το χειροκίνητο είναι σίγουρο πως θα εξαφανιστεί στα επόμενα 5-10 χρόνια, ενώ η εκμάθηση με αυτόματο είναι πιο εύκολη, γρήγορη και οικονομική για πολλούς.

H χρησιμότητα του αυτοκινήτου έχει αλλάξει, ενώ οι νέοι έχουν το ίντερνετ για να «ξεφεύγουν»

Αυτό που όμως έχει αλλάξει στα μάτια των νέων είναι αυτό που προσφέρει το αυτοκίνητο. Η μετακίνηση γίνεται και αλλιώς, ενώ μεγάλες ομάδες νέων θεωρούν το αυτοκίνητο παρωχημένο, και το ενοχοποιούν για όλα τα προβλήματα του περιβάλλοντος. Η κίνηση με αυτοκίνητο στις πόλεις, από την άλλη είναι όλο και πιο δύσκολη στις περισσότερες πρωτεύουσες. Τέλος η ιδέα πως το αυτοκίνητο σε φέρνει πιο κοντά στην ελευθερία σου έχει πλέον αντίπαλο, αφού οι νέοι νιώθουν πιο ελεύθεροι από ποτέ, ενώ μέσω ίντερνετ και της τεχνολογίας, βρίσκουν τρόπο να ξεφύγουν από την καθημερινότητα, χωρίς την ανάγκη του αυτοκινήτου.
 
Τι λες όμως; Όσο αδιάφορο να φαίνεται το αυτοκίνητο, όσο ακριβό και να είναι το δίπλωμα και η απόκτηση και χρήση του αυτοκινήτου, όσα προβλήματα και να έχει η χρήση του στην πόλη και όσο να υπάρχουν και άλλοι τρόποι να είσαι «ελεύθερος», είναι τελικά ντροπή να πατάς τα 30 χωρίς δίπλωμα;

fiat
Citroen