Ακούγεται οξύμωρο, αλλά το σύστημα πέδησης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο χρησιμοποιείται μόνο στα φρεναρίσματα ανάγκης. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις τα ηλεκτρικά οχήματα επιβραδύνουν με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας (αυτό μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και την στέλνει πίσω στις μπαταρίες), για αυτό και ενδεικτικά, τακάκια ίσως χρειαστεί να αλλάξετε στα 150.000 χλμ.!!
Τι πρέπει να ξέρετε όμως για το σύστημα ανάκτησης ενέργειας και πως πρέπει να φρενάρετε;
Η απάντηση διαφέρει από ηλεκτρικό σε ηλεκτρικό όχημα, όμως κρατήστε αυτό ως βασική αρχή: με τα ηλεκτρικά πρέπει να προβλέπεις την κίνηση μπροστά και ουσιαστικά να επιβραδύνεις αφήνοντας το γκάζι. Από εκεί και πέρα υπάρχουν διαφορές:
Σε κάποια μοντέλα όταν αφήνεις το γκάζι το μοντέλο φρενάρει έντονα (π.χ. Nissan LEAF). Σε άλλα θα πρέπει να πατάς πιο συχνά το φρένο ακόμη και αν έχεις επιλέξει «Β» στο κιβώτιο (π.x. VW ID.3). Στα αρκετά μπορείς να ορίσεις εσύ το πόσο θέλεις να φρενάρεις το αυτοκίνητο όταν αφήνεις γκάζι, ενώ κάποια (π.χ. Kia – Hyundai) μπορούν να φρενάρουν ακόμη και με το χέρι, πατώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι!