Πάνω από το όριο το VW Tiguan έχει υποστροφική, αλλά προοδευτική συμπεριφορά.
To νέο VW Tiguan (2024) μας συστήθηκε με νέα εμφάνιση, με πιο premium αίσθηση και ακόμα πιο στιβαρό «πάτημα», όπως διαπιστώσαμε στη σχετική δοκιμή του μοντέλου. Πως τα πήγε όμως το οικογενειακό SUV της VW στο ELK TEST, την κορυφαία δοκιμασία ενεργητικής ασφάλειας, που μόνο το Auto Τρίτη πραγματοποιεί στην Ελλάδα;
Απόλυτα ουδέτερο και σταθερό με μικρή κλίση, χαρακτηριστικά που διατηρήθηκαν και στις προσπάθειες με ταχύτητα εισόδου στα 74 χλμ./ώρα.
Το μοντέλο που δοκιμάσαμε ήταν η έκδοση με τον 1,5 eTSI turbo βενζινοκινητήρα και τους 150 ίππους, ενώ «φορούσε» τροχούς 18 ιντσών με ελαστικά 235/55, που δεν είναι στάνταρ. Να σημειώσουμε εδώ πως η δοκιμή έγινε στον πιστοποιημένο χώρο της σχολής ασφαλούς οδήγησης «Drive Academy» στις εγκαταστάσεις του Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο Αττικής.
73 χλμ./ώρα: Δεν ίδρωσε καν
Το όριο του προηγούμενου VW Tiguan ήταν στα 75 χλμ./ώρα και έτσι επιχειρήσαμε τις πρώτες προσπάθειες αρκετά υψηλά. Η αρχή λοιπόν έγινε στα 73 χλμ./ώρα, ταχύτητα με την οποία το VW Tiguan πέρασε με άνεση το τεστ. Το τιμόνι έχει βελτιωθεί σε αίσθηση, χωρίς όμως και πάλι να είναι κορυφαίο, όντας πάντως ακριβές και άμεσο. Το ESP δεν ενεργοποιήθηκε καν σε αυτή τη ταχύτητα, αφού δεν υπήρξε υποψία υποστροφής, ούτε όμως και ταλαντώσεις ή έντονες μεταφορές φορτίου στις αλλαγές πορείας. Απόλυτα ουδέτερο και σταθερό με μικρή κλίση, χαρακτηριστικά που διατηρήθηκαν και στις προσπάθειες με ταχύτητα εισόδου στα 74 χλμ./ώρα.
Ελεγχόμενη υποστροφή στα 76 χλμ./ώρα
Αποφασίσαμε να δοκιμάσουμε πάνω από το όριο του προηγούμενου Tiguan, ήτοι στα 76 χλμ./ώρα. Αυτή η ταχύτητα όμως αποδείχθηκε πάνω από το όριο του αυτοκινήτου, ωστόσο η όλη συμπεριφορά ήταν ενδεικτική του οδηγικού προφίλ του μοντέλου. Πιο αναλυτικά λοιπόν, πάνω από το όριο το Tiguan έχει υποστροφική, αλλά προοδευτική συμπεριφορά. Το ESP έκανε τα μαγικά του φρενάροντας δυνατά τους κατάλληλους τροχούς με αποτέλεσμα να μην παίρνει ανεξέλεγκτη διάσταση η υποστροφή. Παρά τη μεγαλύτερη κλίση δεν επηρεάστηκε η συμπεριφορά του Tiguan, που μας κέρδισε με το εξαιρετικό πλαίσιο και την ομοιογενή του παρουσία.
Όριό του 75 χλμ./ώρα, όπως και στο προηγούμενο
Το νέο Tiguan βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με το προηγούμενο. Παρά τις σχετικές βελτιώσεις και την προαιρετική ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC Pro (προέρχεται από το μεγαλύτερο και ακριβότερο Touareg) το νέο Tiguan δεν κατάφερε να ξεπεράσει το όριο του προηγούμενου και συγκεκριμένα τα 75 χλμ./ώρα. Πάντως το μοντέλο δοκιμής «φορούσε» τις έξτρα ζάντες των 18 ιντσών με eco ελαστικά Continental EcoContact 6 διάστασης 235/55. Κρατάμε φυσικά την απόλυτα ελεγχόμενη συμπεριφορά, την εξαιρετική λειτουργία του ESP που παρεμβαίνει ακριβώς όποτε και όσο πρέπει, αλλά και την αυτοκυριαρχία που δείχνει η ανάρτηση στις εναλλαγές φορτίου.
Γενική αίσθηση οδηγού
Σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό και ασφαλές. Ποτέ δεν είχε σπασμωδικές αντιδράσεις, ακόμα και όταν ξεπεράστηκε το όριο.
Δεν νιώσαμε ανασφάλεια και δεν αγχωθήκαμε πως κάτι θα πάει στραβά.
Βαθμολογία με άριστα το 10:
Ανάρτηση: 9
Τιμόνι: 9-
Σύστημα ελέγχου ευστάθειας: 10
Διάσταση Ελαστικών: 235/55 R18
Τύπος ελαστικών: Continental ΕcoContact 6
Σελίδα 1 | To νέο VW Tiguan στη δοκιμή αποφυγής κινδύνου |
Σελίδα 2 | Ιδανική ισορροπία σε άνεση & κράτημα για το νέο VW Tiguan |