Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Οι κατασκευαστές «καίγονται» για τα αστέρια του EuroNCAP. Εσύ;

Οι κατασκευαστές «καίγονται» για τα αστέρια του EuroNCAP. Εσύ;

2.777 Επισκέψεις στο άρθρο (26/2/2024)

- Τα 5 αστέρια στο EuroNCAP παραμένουν βασική προτεραιότητα σε κάθε λανσάρισμα
- Το 2023 το EuroNCAP δοκίμασε μόλις το ένα τέταρτο των μοντέλων που δοκίμασε το 2022
- Οι κατασκευαστές αποφασίζουν πότε θα λανσάρουν τα νέα μοντέλα τους με βάση το EuroNCAP
- Το κάνουν για να «προλάβουν» τις αλλαγές στον τρόπο που γίνονται τα tests

Τα 5 αστέρια στο EuroNCAP παραμένουν βασική προτεραιότητα σε κάθε λανσάρισμα

Μήπως ξέχασες να δεις τι «πήρε» στο EuroNCAP το μοντέλο που κοιτάς, γιατί θεωρείς ότι πλέον όλα είναι 5άστερα; Οι κατασκευαστές πάντως δεν το ξεχνούν καθόλου, και για κάθε νέο μοντέλο η μάχη για τα 5 αστέρια ξεκινάει από το μηδέν. Και είναι τόσο σημαντική, που καθορίζει μέχρι και το λανσάρισμα. Γιατί;
 
Η σχεδίαση, εξέλιξη και παραγωγή κάθε μοντέλου κοστίζει εκατοντάδες εκατομμύρια. Με τον ανταγωνισμό να είναι αδυσώπητος και τα περιθώρια κέρδους μικρά, το να «καθαρίσεις» με το EuroNCAP, και να βγεις ασπροπρόσωπος είναι μεγάλη υπόθεση. Ακόμη και οι μάρκες που στοχεύουν κάτω από τα 5 αστέρια, όπως η Dacia, ξέρουν ακριβώς τι περιμένουν και γιατί, χωρίς εκπλήξεις. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό κάθε νέο μοντέλο που λανσάρεται να πάρει τα αστέρια που στόχευσε ο κατασκευαστής από την αρχή.

Το 2023 το EuroNCAP δοκίμασε μόλις το ένα τέταρτο από ότι το 2022

Για το EuroNCAP οι δοκιμές είναι ένας συνεχής αγώνας να αναδείξουν όχι μόνο τα μοντέλα, αλλά τις τεχνολογίες που προάγουν την ασφάλεια στο δρόμο. Το EuroNCAP δεν κάνει απλά δοκιμές. Σπρώχνει την τεχνολογία όλο και πιο μπροστά. Έτσι το 2023 η διαδικασία άλλαξε πάλι, και τα 5 αστέρια χρειάζονται τώρα νέα συστήματα. Δεν είναι περίεργο που πέρσι δοκιμάστηκαν μόλις 18 αυτοκίνητα ενώ το 2022 έφτασαν τα 73. Οι κατασκευαστές πίεσαν τους χρόνους λανσαρίσματος ώστε τα νέα τους μοντέλα να περάσουν από το προηγούμενο τεστ, βάσει του οποίου τα είχαν σχεδιάσει για να πετύχουν τα αστέρια που ήθελαν. Το 2023 οι δοκιμές είναι καινούργιο πράγμα, και οι κατασκευαστές πρέπει να ετοιμαστούν από την αρχή.

Οι κατασκευαστές ορίζουν τα λανσαρίσματα με βάση το EuroNCAP

Που σημαίνει πως το έτος που το EuroNCAP αλλάζει τις διαδικασίες του αποτελεί σίγουρα και κριτήριο για το πότε μια μάρκα λανσάρει νέα μοντέλα. Το 2022 έπιασε και τις καθυστερήσεις λόγω πανδημίας, αλλά κυρίως συμπίεσε τα λανσαρίσματα. Το 2024 αναμένεται τα λανσαρίσματα να αυξηθούν και το 2025 το EuroNCAP περιμένει τον μεγαλύτερο όγκο δοκιμών, αφού και πάλι οι κατασκευαστές θα τρέξουν να προλάβουν να κάνουν τα τεστ τους πριν το 2026, οπότε και η διαδικασία αλλάζει πάλι.

Το κάνουν για να «προλάβουν» τις αλλαγές στον τρόπο που γίνονται τα tests

Αξίζει όμως τον κόπο τόσος σχεδιασμός ως προς το χρόνο λανσαρίσματος; Το ίδιο αυτοκίνητο θα αγόραζες σήμερα όπως και το 2022, όμως τότε πήρε 5 αστέρια ενώ σήμερα θα έπαιρνε 4. Θα σου άλλαζε την εικόνα που έχεις αυτό; Οι κατασκευαστές θεωρούν πως ναι, και πως αξίζει τον κόπο κάτι τέτοιο. Πως δηλαδή τα αστέρια του EuroNCAP παραμένουν στα πρώτα πέντε χαρακτηριστικά που κοιτάζει ένας αγοραστής για το καινούργιο του αυτοκίνητο.
 
Ισχύει όμως; Εσύ κοιτάς τα αστέρια του EuroNCAP; Μήπως έχεις αποφασίσει πως «όλα είναι ασφαλή» και αγνοείς τις δοκιμές; Τι λες; Πόση αξία έχει το EuroNCAP στα μάτια σου;

Hyundai
Ford