Value for money: Υπεροχή T-Crossκαι Kamiqσε εξοπλισμό και 500Xσε εγγύηση
Μοντέρνο, πρακτικό και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής είναι το εσωτερικό του Fiat 500Χ ξεχωρίζοντας για την αισθητική του. Η οθόνη αφής των 7 ιντσών τονίζει τον σύγχρονο χαρακτήρα του.
Και τα 4 μοντέλα της δοκιμής έχουν παραπλήσιες τιμές αγοράς, στα 18 χιλιάρικα. Το Juke επωφελείται της έκπτωσης που προσφέρει αυτό τον καιρό η Nissan και κοστίζει 17.900 ευρώ, ακριβώς όσο και το Skoda Kamiq, το οποίο στην έκδοση Ambition έχει λίγο εξοπλισμό παραπάνω. Με 200 ευρώ επιπλέον, 18.100 ¤, έρχεται το VW T-Cross που έχει λίγα ακόμη extra εξοπλιστικά στοιχεία, ενώ το πιο προσιτό στην αγορά είναι το Fiat 500X, το οποίο κοστίζει 17.600 ευρώ, δεν έχει στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα, είναι όμως αυτό με τη μεγαλύτερη εγγύηση (5 χρόνια). Με λίγα λόγια οι διαφορές είναι μικρές και άρα στην τελική επιλογή θα πρέπει να προστεθούν και τα υπόλοιπα σημεία σύγκρισης και θέλω του καθενός.
Το εσωτερικό του Nissan Juke είναι το πιο εμπνευσμένο σχεδιαστικά προβάλλοντας έντονα νεανικό χαρακτήρα. Παράλληλα ικανοποιεί με την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμά του.
Εσωτερικό-Χώροι: Ξεχωρίζουν τα Juke και Κamiq Το εσωτερικό και των τεσσάρων μοντέλων ακολουθεί την σχεδίαση του εξωτερικού τους, προβάλλοντας και εκεί το καθένα τον χαρακτήρα του. Πιο εμπνευσμένο και με σπορ στοιχεία είναι το εσωτερικό του Nissan Juke, ενώ ξεχωριστό και σύγχρονο είναι και το εσωτερικό του Fiat 500X που ακολουθεί από άποψη έμπνευσης. Τα Skoda Kamiq και T-Cross έχουν πιο συγκρατημένο προφίλ είναι όμως καλαίσθητα και μέσω του καλύτερου εξοπλισμού τους και της οθόνης αφής που περιλαμβάνεται σε αυτόν, προσφέρουν μεγαλύτερες δόσεις high-tech αέρα.
Ευχάριστη σχεδιαστικά και άκρως ποιοτική ως κατασκευή είναι η καμπίνα του Skoda Kamiq. Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας και οθόνη αφής 8 ιντσών.
Η ποιότητα κατασκευής ικανοποιεί σε κάθε περίπτωση με το Kamiq να κερδίζει τη μάχη γενικότερα με τα καλά και ευρείας χρήσης μαλακά υλικά και με αντίστοιχη συναρμολόγηση. Το Juke σε κερδίζει με την στιβαρή του κατασκευή και το φινίρισμά του, ενώ το Fiat 500X χρησιμοποιεί σε σημεία καλής ποιότητας υλικά στο ταμπλό παραπέμποντας σε πιο premium κατασκευή αν και τα περιφερειακά πλαστικά του δεν είναι κορυφαία σε ποιότητα. Το T-Cross έχει σκληρά πλαστικά, όμως και σε αυτό η ποιότητα είναι καλή με προσεγμένη συναρμολόγηση και φινίρισμα, ενώ και η εικόνα του είναι αντίστοιχη των υπόλοιπων VW. Αυτό σημαίνει πως μόνο δια της αφής θα καταλάβεις πως πρόκειται για σκληρά πλαστικά που δεν επιδέχονται καμίας «γκρίνιας» ή ένστασης με το κορυφαίο επίπεδο συναρμογής και την στιβαρότητά του.
Το εσωτερικό του T-Cross είναι μοντέρνο σε σχεδίαση, με καλή συναρμογή και καλή ποιότητα παρά τα σκληρά πλαστικά. Ο εξοπλισμός του είναι πλήρης και του χαρίζει μια ευχάριστη high-tech εικόνα.
Το T-Cross διακρίνεται επίσης για την εργονομία και την πρακτικότητα της καμπίνας του παρά το γεγονός πως είναι το μικρότερο της παρέας, προσφέροντας συρόμενο πίσω κάθισμα και άλλα στοιχεία που διευκολύνουν τις μετακινήσεις και τη φιλοξενία των επιβατών. Οι χώροι είναι κάτι περισσότερο από επαρκείς και στα 4 μοντέλα, με αρκετό χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, ωστόσο στον τομέα ξεχωρίζει συνολικά το Skoda Kamiq για τους χώρους επιβατών, αλλά και τα Juke και T-Cross για το διαθέσιμο χώρο αποσκευών τους.
Τα γερμανοτραφή μοντέλα είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένα (με το VW να έχει καλό εξοπλισμό αλλά να φοράει υποδεέστερο κινητήρα) αλλά με βασικό μειονέκτημα την διετή μόνο εγγύηση (και την όχι καλή φήμη σε θπεματα αξιοπιστίας. Η Fiat προσπαθεί αλλά για εμένα η έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος υποδεικνύει όχημα προηγούμενης γενιάς - για όποιον αυτό το σημείο δεν το νοιάζει δεν είναι κακή επιλογή γνωρίζοντας όμως οτι παίρνει σχεδίαση σε βάρος της τεχνολογίας. Το Juke είναι μια πιο δύσκολη περίπτωση, είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά (αλλ΄'α δεν αρέσει σε όλους - πάντως καλύτερο από το προηγούμενο ξεκάθαρα) και με χώρους καλύτερους από ό,τι 'φαίνεται' . Θα έλεγα οτι οικογένειες θα πάνε σε Skoda, οι 'παραδοσιακοί' σε Fiat και οι εργένηδες σε Juke (εφόσον στην τιμή περιλαμβάνει ηχοσύστημα/οθόνη, δεν το ξέρω σίγουρα διότι το AutoTriti συνεχίζει ευλαβικά την παράδοση άλλα να γράφει και άλλα να δείχνει...). Το VW με αυτόν τον κινητήρα (συγκριτικά πάντα, ο κινητήρας δεν είναι κακός απλά οι άλλοι είναι δυνατότεροι) είναι μάλλον για γερμανοτραφείς...
Σύμφωνα με τις προσωπικές μου ανάγκες, ξεκάθαρα Kamiq: Σέβεται οδηγό και επιβάτες, θήκες στις πλάτες και των 2 εμπρός καθισμάτων, αεραγωγοί για τον πίσω χώρο (βοηθά στην πιο γρήγορη ψύξη όλου του αυτοκινήτου), ταμπλό που αντέχει σε χρήση (fiat-nissan έχουν επιφάνειες που με τη χρήση ή ένα άγαρμπο καθάρισμα θα χαραχτούν κάποια στιγμή), δισκόφρενα εμπρός-πίσω.
Τα κοιτούσα όλα αυτά και άλλα και κατέληξα στο Kamiq. Σε ξένα κανάλια σε Αγγλία και Αυστραλία που δεν φοβούνται να διαλέξουν παρόλο που λένε ότι όλα είναι καλά 9 στα 10 διάλεγαν το Kamiq ως καλύτερο. Είχαν μέσα στις συγκρίσεις και το Ford Kuga και της Kia..
Τα γερμανοτραφή μοντέλα είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένα (με το VW να έχει καλό εξοπλισμό αλλά να φοράει υποδεέστερο κινητήρα) αλλά με βασικό μειονέκτημα την διετή μόνο εγγύηση (και την όχι καλή φήμη σε θπεματα αξιοπιστίας. Η Fiat προσπαθεί αλλά για εμένα η έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος υποδεικνύει όχημα προηγούμενης γενιάς - για όποιον αυτό το σημείο δεν το νοιάζει δεν είναι κακή επιλογή γνωρίζοντας όμως οτι παίρνει σχεδίαση σε βάρος της τεχνολογίας. Το Juke είναι μια πιο δύσκολη περίπτωση, είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά (αλλ΄'α δεν αρέσει σε όλους - πάντως καλύτερο από το προηγούμενο ξεκάθαρα) και με χώρους καλύτερους από ό,τι 'φαίνεται' . Θα έλεγα οτι οικογένειες θα πάνε σε Skoda, οι 'παραδοσιακοί' σε Fiat και οι εργένηδες σε Juke (εφόσον στην τιμή περιλαμβάνει ηχοσύστημα/οθόνη, δεν το ξέρω σίγουρα διότι το AutoTriti συνεχίζει ευλαβικά την παράδοση άλλα να γράφει και άλλα να δείχνει...). Το VW με αυτόν τον κινητήρα (συγκριτικά πάντα, ο κινητήρας δεν είναι κακός απλά οι άλλοι είναι δυνατότεροι) είναι μάλλον για γερμανοτραφείς...
Σύμφωνα με τις προσωπικές μου ανάγκες, ξεκάθαρα Kamiq: Σέβεται οδηγό και επιβάτες, θήκες στις πλάτες και των 2 εμπρός καθισμάτων, αεραγωγοί για τον πίσω χώρο (βοηθά στην πιο γρήγορη ψύξη όλου του αυτοκινήτου), ταμπλό που αντέχει σε χρήση (fiat-nissan έχουν επιφάνειες που με τη χρήση ή ένα άγαρμπο καθάρισμα θα χαραχτούν κάποια στιγμή), δισκόφρενα εμπρός-πίσω.
Τα κοιτούσα όλα αυτά και άλλα και κατέληξα στο Kamiq. Σε ξένα κανάλια σε Αγγλία και Αυστραλία που δεν φοβούνται να διαλέξουν παρόλο που λένε ότι όλα είναι καλά 9 στα 10 διάλεγαν το Kamiq ως καλύτερο. Είχαν μέσα στις συγκρίσεις και το Ford Kuga και της Kia..