Είναι πλέον γεγονός. Το must, η περισσότερο ανερχόμενη κατηγορία στην αγορά σήμερα είναι τα compact SUV. Γιατί προσφέρουν τα πλεονεκτήματα των μικρών με χώρους για μια οικογένεια. Ποιο από τα Fiat 500X, Nissan Juke, Skoda Kamiq και VW T-Cross στα 18.000 ευρώ;
Η ραγδαία εξέλιξη των μοντέλων της κατηγορίας των compact SUV και ο ισχυρός ανταγωνισμός μόνο καλό είναι για τον καταναλωτή γιατί τα αυτοκίνητα ανεβάζουν level και προσφέρουν πολλαπλά πλεονεκτήματα. Φυσικά, ο σκληρός αυτός ανταγωνισμός -πάλι προς όφελός μας- αναγκάζει τους κατασκευαστές να τους δίνουν χαρακτήρα και -ακόμη καλύτερο- να κάνουν προσφορές. Παρακάτω, λοιπόν, συγκρίνουμε τέσσερα μοντέλα με trendy, νεανικό χαρακτήρα, καλούς χώρους και καλή, ήτοι στα 18 χιλιάρικα.
Αρχικά, έχουμε το Fiat 500X το οποίο τείνει και στην crossover του εκδοχή να γίνει ένα status symbol, το εντυπωσιακό εμφανισιακά Nissan Juke, τον βασιλιά της ευρυχωρίας Skoda Kamiq και το πληρέστατο και σουβοειδές T-Cross της Volkswagen. Με κόστος αγοράς από τα 17.300 ευρώ έως τα 18.100 ευρώ διαμορφώνεται ένα ισχυρό πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ τους. Το σίγουρο είναι πως ένας νέος οικογενειάρχης ή ακόμα και ένας νέος οδηγός, θα βρει στην 4άδα αυτή ίσως και το πρώτο του αυτοκίνητο. Ποιο είναι, όμως, το κατάλληλο και για ποιες ανάγκες;
Εμφάνιση: Ξεχωρίζει το Juke για το προχωρημένο του design Η εμφάνιση των τεσσάρων μοντέλων αποτελεί ένα από τα βασικά πεδία διαφοροποίησής τους, γιατί αν και όλα διαθέτουν νεανικό χαρακτήρα και προσφέρουν πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης, η σχεδίαση του καθενός μαρτυρά εν μέρει μια ξεχωριστή πτυχή του ιδιοκτήτη του.
«Προκλητικό» στο μάτι μπορεί να θεωρηθεί το Nissan Juke, το οποίο εντυπωσιάζει με την δυναμική του εμφάνιση, απόρροια των έντονων ακμών του και της αρμονίας τους με τις καμπύλες επιφάνειες. Ιδιαίτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον με pop-trendy στοιχεία έχει προφανώς και το Fiat 500X, το οποίο δείχνει σαν ένα «πρησμένο» 500αράκι, διατηρώντας και μεγεθύνοντας τα βασικά στοιχεία της σχεδίασης του εμβληματικού μίνι. Το Skoda Kamiq από την άλλη είναι σύγχρονο και προβάλλει συγκρατημένο δυναμισμό αισθητικά, όμως το βασικό του πλεονέκτημα είναι πως αποτελεί σήμα κατατεθέν για την SUV οικογένεια της Skoda παραπέμποντας στα μεγαλύτερα αδέλφια του, στοιχείο που του καθιστά επιβλητικό. Το VW T-Cross τέλος, αποτελεί σχεδιαστικά το πιο SUV εμφανισιακά μοντέλο της 4άδας με τετράγωνες επιφάνειες που ενισχύουν την υπόστασή του στην άσφαλτο, είναι δηλαδή compact σε διαστάσεις, αλλά mach στο μάτι.
Τα γερμανοτραφή μοντέλα είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένα (με το VW να έχει καλό εξοπλισμό αλλά να φοράει υποδεέστερο κινητήρα) αλλά με βασικό μειονέκτημα την διετή μόνο εγγύηση (και την όχι καλή φήμη σε θπεματα αξιοπιστίας. Η Fiat προσπαθεί αλλά για εμένα η έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος υποδεικνύει όχημα προηγούμενης γενιάς - για όποιον αυτό το σημείο δεν το νοιάζει δεν είναι κακή επιλογή γνωρίζοντας όμως οτι παίρνει σχεδίαση σε βάρος της τεχνολογίας. Το Juke είναι μια πιο δύσκολη περίπτωση, είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά (αλλ΄'α δεν αρέσει σε όλους - πάντως καλύτερο από το προηγούμενο ξεκάθαρα) και με χώρους καλύτερους από ό,τι 'φαίνεται' . Θα έλεγα οτι οικογένειες θα πάνε σε Skoda, οι 'παραδοσιακοί' σε Fiat και οι εργένηδες σε Juke (εφόσον στην τιμή περιλαμβάνει ηχοσύστημα/οθόνη, δεν το ξέρω σίγουρα διότι το AutoTriti συνεχίζει ευλαβικά την παράδοση άλλα να γράφει και άλλα να δείχνει...). Το VW με αυτόν τον κινητήρα (συγκριτικά πάντα, ο κινητήρας δεν είναι κακός απλά οι άλλοι είναι δυνατότεροι) είναι μάλλον για γερμανοτραφείς...
Σύμφωνα με τις προσωπικές μου ανάγκες, ξεκάθαρα Kamiq: Σέβεται οδηγό και επιβάτες, θήκες στις πλάτες και των 2 εμπρός καθισμάτων, αεραγωγοί για τον πίσω χώρο (βοηθά στην πιο γρήγορη ψύξη όλου του αυτοκινήτου), ταμπλό που αντέχει σε χρήση (fiat-nissan έχουν επιφάνειες που με τη χρήση ή ένα άγαρμπο καθάρισμα θα χαραχτούν κάποια στιγμή), δισκόφρενα εμπρός-πίσω.
Τα κοιτούσα όλα αυτά και άλλα και κατέληξα στο Kamiq. Σε ξένα κανάλια σε Αγγλία και Αυστραλία που δεν φοβούνται να διαλέξουν παρόλο που λένε ότι όλα είναι καλά 9 στα 10 διάλεγαν το Kamiq ως καλύτερο. Είχαν μέσα στις συγκρίσεις και το Ford Kuga και της Kia..
Τα γερμανοτραφή μοντέλα είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένα (με το VW να έχει καλό εξοπλισμό αλλά να φοράει υποδεέστερο κινητήρα) αλλά με βασικό μειονέκτημα την διετή μόνο εγγύηση (και την όχι καλή φήμη σε θπεματα αξιοπιστίας. Η Fiat προσπαθεί αλλά για εμένα η έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος υποδεικνύει όχημα προηγούμενης γενιάς - για όποιον αυτό το σημείο δεν το νοιάζει δεν είναι κακή επιλογή γνωρίζοντας όμως οτι παίρνει σχεδίαση σε βάρος της τεχνολογίας. Το Juke είναι μια πιο δύσκολη περίπτωση, είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά (αλλ΄'α δεν αρέσει σε όλους - πάντως καλύτερο από το προηγούμενο ξεκάθαρα) και με χώρους καλύτερους από ό,τι 'φαίνεται' . Θα έλεγα οτι οικογένειες θα πάνε σε Skoda, οι 'παραδοσιακοί' σε Fiat και οι εργένηδες σε Juke (εφόσον στην τιμή περιλαμβάνει ηχοσύστημα/οθόνη, δεν το ξέρω σίγουρα διότι το AutoTriti συνεχίζει ευλαβικά την παράδοση άλλα να γράφει και άλλα να δείχνει...). Το VW με αυτόν τον κινητήρα (συγκριτικά πάντα, ο κινητήρας δεν είναι κακός απλά οι άλλοι είναι δυνατότεροι) είναι μάλλον για γερμανοτραφείς...
Σύμφωνα με τις προσωπικές μου ανάγκες, ξεκάθαρα Kamiq: Σέβεται οδηγό και επιβάτες, θήκες στις πλάτες και των 2 εμπρός καθισμάτων, αεραγωγοί για τον πίσω χώρο (βοηθά στην πιο γρήγορη ψύξη όλου του αυτοκινήτου), ταμπλό που αντέχει σε χρήση (fiat-nissan έχουν επιφάνειες που με τη χρήση ή ένα άγαρμπο καθάρισμα θα χαραχτούν κάποια στιγμή), δισκόφρενα εμπρός-πίσω.
Τα κοιτούσα όλα αυτά και άλλα και κατέληξα στο Kamiq. Σε ξένα κανάλια σε Αγγλία και Αυστραλία που δεν φοβούνται να διαλέξουν παρόλο που λένε ότι όλα είναι καλά 9 στα 10 διάλεγαν το Kamiq ως καλύτερο. Είχαν μέσα στις συγκρίσεις και το Ford Kuga και της Kia..