Κινητήρες-Επιδόσεις: Kamiq το πιο γρήγορο και το πιο οικονομικό
Ο 1.000άρης TSI του Skoda Kamiq αποδίδει 110 ίππους και προσφέρει συγκριτικά καλύτερες τιμές επιδόσεων και κατανάλωσης.
Στο πεδίο των κινητήρων έχουμε τέσσερις ιδιαίτερα σύγχρονους και αποδοτικούς κινητήρες με χωρητικότητα 999 κ.εκ., οι οποίοι συνδυάζονται με υπερτροφοδότηση. To Τ-Cross διαθέτει την μικρότερη εκδοχή του TSI κινητήρα με απόδοση 95 ίππους σε αυτή την τιμή, ενώ το ισχυρότερο είναι το Fiat 500X με τον 1.000άρη Firefly κινητήρα των 120 ίππων. To Νissan Juke εφοδιάζεται με τον DIG-T κινητήρα των 114 ίππων και τέλος το Skoda Kamiq με τoν νέο TSI των 110 ίππων. Αν και οι επιδόσεις γενικότερα είναι καλές σε όλες τις περιπτώσεις όπως θα δείτε στον πίνακα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το Kamiq επωφελείται του TSI κινητήρα, της αραιής κλιμάκωσης κιβωτίου και του χαμηλότερου βάρους του προσφέροντας συγκριτικά καλύτερες τιμές επιτάχυνσης, ενώ ξεχωρίζει ελαφρώς και στο πεδίο της κατανάλωσης, με τιμή κατά το πρότυπο WLTP στα 5,5 λτ./100 χλμ. Σε κάθε περίπτωση, οι κινητήρες και των 4 μοντέλων είναι πολιτισμένοι στη λειτουργία τους προσφέροντας θετική απόκριση και τράβηγμα ικανοποιώντας έτσι και με τον “ζωντανό” τους χαρακτήρα.
Στο δρόμο: Ευέλικτα, υπερυψωμένα και με χαρακτήρα Και οδηγικά τα τέσσερα μοντέλα της δοκιμής μας διαφοροποιούνται εστιάζοντας βεβαίως πρωτίστως στην άνεση και στην ασφάλεια. Στον τομέα της άνεσης ξεχωρίζει πάντως το Skoda Kamiq, το οποίο μέσω της μαλακής του ανάρτησης και της μεγαλύτερης διαδρομής της απορροφά πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες. Το Fiat 500X στην έκδοση Lounge αποτελεί ένα από τα ευχάριστα μοντέλα της κατηγορίας για τον οδηγό του, προσφέροντας καλά επίπεδα άνεσης αλλά και καλή οδηγική αίσθηση, ενώ ανταποκρίνεται θετικά και στην πίεση, αποτελώντας ένα ολοκληρωμένο και οδηγικά μοντέλα της κατηγορίας. Αντίστοιχα ευχάριστο για τον οδηγό είναι και το Nissan Juke ξεχωρίζοντας ακόμα περισσότερο στο κομμάτι της αίσθησης, με την σχετικά σφιχτή του ανάρτηση να του προσφέρει γενικότερα ένα πιο οδηγοκεντρικό προφίλ. Σε αντίστοιχο μήκος κύματος εκπέμπει και το VW T-Cross με την ανάρτησή του να είναι ιδανικά ρυθμισμένη ως προς την άνεση και την αποτελεσματικότητα. Σε πιο «ειδικές» αποστολές όπως οι αστικές τους υποχρεώσεις, το Skoda Kamiq ξεχωρίζει για την ευελιξία του, ενώ αν και δεν αποτελεί βασικό πεδίο δράσης τους η εκτός δρόμου περιπέτεια, εκεί θα τα καταφέρει λόγω μεγαλύτερης απόστασης από το έδαφος και της μαλακής του ανάρτησης.
Πολύ ευχάριστο αποδεικνύεται το 500Χ στο δρόμο με προβλέψιμες αντιδράσεις και ικανό να κινηθεί σε γρήγορους ρυθμούς.
Τι επιλέγουν οι 3 τύποι του AutoΤρίτη
Το Juke εύκολα μπορεί να τοποθετηθεί ανάμεσα στα πιο ευχάριστα μοντέλα της κατηγορίας προσφέροντας οδηγοκεντρικό χαρακτήρα σε αίσθηση και αποτελεσματικότητα.
Ο fun to drive τύπος θα επιλέξει τα Nissan Juke ή VW T-Cross, τα οποία προβάλλουν έναν πιο ασφάλτινο και πιο κοντά στα δεδομένα των μικρών μοντέλων οδηγικό χαρακτήρα.
Το T-Cross είναι ένα ευέλικτο και ευκολοδήγητο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, αλλά και αποτελεσματικό και άνετο εκτός αυτής, όσο βέβαια του επιτρέπει ο κινητήρας των 95 ίππων.
Ο Value for money τύπος θα επιλέξει είτε το Skoda Kamiq για την καλή αναλογία τιμής/εξοπλισμού του, είτε το πιο προσιτό και με 5 χρόνια εγγύηση Fiat 500X.
Το Kamiq προσφέρει ποιοτική κύλιση, άνεση και ευχρηστία οδηγικά, ξεχωρίζοντας για την μεγάλη απόστασή του από το έδαφος και την ευελιξία του.
Ο high-tech τύπος θα εκτιμήσει το προφίλ και τα συστήματα του VW T-Cross (με ένα επιπλέον κόστος στα 18.800 ευρώ με έκπτωση) ή την πιο πλούσια έκδοση Acenta του Nissan Juke που ξεχωρίζει για την γενικότερα προχωρημένη του αισθητική και άποψη.
Fiat 500X 1,0 FireFly 120 PS + Εμφάνιση και στυλ, κινητήρας, οδική συμπεριφορά, σύστημα διεύθυνσης - Κατανάλωση, βάρος, κύκλος στροφής
Nissan Juke 1,0 DIG-T 114 PS + Εμφάνιση, ποιότητα κατασκευής, τιμή αγοράς, οδική συμπεριφορά & αίσθηση, κινητήρας-κιβώτιο, θέση οδήγησης, τιμή με έκπτωση - Aπουσία οθόνης αφής στη βασική έκδοση, ορατότητα προς τα πίσω
Skoda Kamiq 1,0 TSI 110 PS + Ποιότητα κατασκευής, χώροι επιβατών και αποσκευών, στάνταρ εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, οδική συμπεριφορά, ευκολία χρήσης, ευελιξία, απόσταση από το έδαφος - Απουσία συρόμενου πίσω καθίσματος, πλάτος καμπίνας
Τα γερμανοτραφή μοντέλα είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένα (με το VW να έχει καλό εξοπλισμό αλλά να φοράει υποδεέστερο κινητήρα) αλλά με βασικό μειονέκτημα την διετή μόνο εγγύηση (και την όχι καλή φήμη σε θπεματα αξιοπιστίας. Η Fiat προσπαθεί αλλά για εμένα η έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος υποδεικνύει όχημα προηγούμενης γενιάς - για όποιον αυτό το σημείο δεν το νοιάζει δεν είναι κακή επιλογή γνωρίζοντας όμως οτι παίρνει σχεδίαση σε βάρος της τεχνολογίας. Το Juke είναι μια πιο δύσκολη περίπτωση, είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά (αλλ΄'α δεν αρέσει σε όλους - πάντως καλύτερο από το προηγούμενο ξεκάθαρα) και με χώρους καλύτερους από ό,τι 'φαίνεται' . Θα έλεγα οτι οικογένειες θα πάνε σε Skoda, οι 'παραδοσιακοί' σε Fiat και οι εργένηδες σε Juke (εφόσον στην τιμή περιλαμβάνει ηχοσύστημα/οθόνη, δεν το ξέρω σίγουρα διότι το AutoTriti συνεχίζει ευλαβικά την παράδοση άλλα να γράφει και άλλα να δείχνει...). Το VW με αυτόν τον κινητήρα (συγκριτικά πάντα, ο κινητήρας δεν είναι κακός απλά οι άλλοι είναι δυνατότεροι) είναι μάλλον για γερμανοτραφείς...
Σύμφωνα με τις προσωπικές μου ανάγκες, ξεκάθαρα Kamiq: Σέβεται οδηγό και επιβάτες, θήκες στις πλάτες και των 2 εμπρός καθισμάτων, αεραγωγοί για τον πίσω χώρο (βοηθά στην πιο γρήγορη ψύξη όλου του αυτοκινήτου), ταμπλό που αντέχει σε χρήση (fiat-nissan έχουν επιφάνειες που με τη χρήση ή ένα άγαρμπο καθάρισμα θα χαραχτούν κάποια στιγμή), δισκόφρενα εμπρός-πίσω.
Τα κοιτούσα όλα αυτά και άλλα και κατέληξα στο Kamiq. Σε ξένα κανάλια σε Αγγλία και Αυστραλία που δεν φοβούνται να διαλέξουν παρόλο που λένε ότι όλα είναι καλά 9 στα 10 διάλεγαν το Kamiq ως καλύτερο. Είχαν μέσα στις συγκρίσεις και το Ford Kuga και της Kia..
Τα γερμανοτραφή μοντέλα είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένα (με το VW να έχει καλό εξοπλισμό αλλά να φοράει υποδεέστερο κινητήρα) αλλά με βασικό μειονέκτημα την διετή μόνο εγγύηση (και την όχι καλή φήμη σε θπεματα αξιοπιστίας. Η Fiat προσπαθεί αλλά για εμένα η έλλειψη αυτόματου φρεναρίσματος υποδεικνύει όχημα προηγούμενης γενιάς - για όποιον αυτό το σημείο δεν το νοιάζει δεν είναι κακή επιλογή γνωρίζοντας όμως οτι παίρνει σχεδίαση σε βάρος της τεχνολογίας. Το Juke είναι μια πιο δύσκολη περίπτωση, είναι ενδιαφέρον σχεδιαστικά (αλλ΄'α δεν αρέσει σε όλους - πάντως καλύτερο από το προηγούμενο ξεκάθαρα) και με χώρους καλύτερους από ό,τι 'φαίνεται' . Θα έλεγα οτι οικογένειες θα πάνε σε Skoda, οι 'παραδοσιακοί' σε Fiat και οι εργένηδες σε Juke (εφόσον στην τιμή περιλαμβάνει ηχοσύστημα/οθόνη, δεν το ξέρω σίγουρα διότι το AutoTriti συνεχίζει ευλαβικά την παράδοση άλλα να γράφει και άλλα να δείχνει...). Το VW με αυτόν τον κινητήρα (συγκριτικά πάντα, ο κινητήρας δεν είναι κακός απλά οι άλλοι είναι δυνατότεροι) είναι μάλλον για γερμανοτραφείς...
Σύμφωνα με τις προσωπικές μου ανάγκες, ξεκάθαρα Kamiq: Σέβεται οδηγό και επιβάτες, θήκες στις πλάτες και των 2 εμπρός καθισμάτων, αεραγωγοί για τον πίσω χώρο (βοηθά στην πιο γρήγορη ψύξη όλου του αυτοκινήτου), ταμπλό που αντέχει σε χρήση (fiat-nissan έχουν επιφάνειες που με τη χρήση ή ένα άγαρμπο καθάρισμα θα χαραχτούν κάποια στιγμή), δισκόφρενα εμπρός-πίσω.
Τα κοιτούσα όλα αυτά και άλλα και κατέληξα στο Kamiq. Σε ξένα κανάλια σε Αγγλία και Αυστραλία που δεν φοβούνται να διαλέξουν παρόλο που λένε ότι όλα είναι καλά 9 στα 10 διάλεγαν το Kamiq ως καλύτερο. Είχαν μέσα στις συγκρίσεις και το Ford Kuga και της Kia..