Τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με τούρμπο κινητήρα βενζίνης της οικογένειας EcoBoost έχοντας σχεδόν ίδια απόδοση με 150 ίππους και 240 Nm για το Kuga και 155 ίππους με επίσης 240 Nm ροπής για το Puma, ενώ και τα δύο μοντέλα εφοδιάζονται με drive modes (Eco-Normal-Sport) που αλλάζει την απόκριση στο γκάζι. Η μεγάλη διαφορά φυσικά είναι πως στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για μοτέρ 1.496 κ.εκ., ενώ στο μικρό SUV της φίρμας έχουμε συνδυασμό του EcoBoost 999 κ.εκ. με ένα ήπια υβριδικό σύνολο 48 V. Σαφώς και το μεγαλύτερο σύνολο είναι πιο άνετο, παρουσιάζοντας θετικό τράβηγμα και απόκριση ήδη από τις 1.200 σ.α.λ. περίπου (ακόμα και στην Εco επιλογή), ενώ εμφανίζει και ιδιαίτερα πολιτισμένη-αθόρυβη λειτουργία στις μεσαίες στροφές. Από την άλλη το ήπια υβριδικό σύνολο επωφελείται από την έξτρα ροπή των 50 Nm από το ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο ενισχύει την απόκριση στις χαμηλές στροφές, όντας κορυφαίο σε αυτό τον τομέα. Από πλευράς επιδόσεων τα σχεδόν 300 κιλά λιγότερα του Puma είναι καταλυτικά, ώστε το μικρό SUV να εμφανίζεται ελαφρώς καλύτερο σε ρεπρίζ και 0-100 και το κυριότερο το ηλεκτρικό boost το μετατρέπει σε αρκετά πιο φειδωλό σε καύσιμο.
Κοφτερό τιµόνι, στιβαρό πλαίσιο και η σφιχτή ST Line ανάρτηση διαμορφώνουν ένα εξαιρετικά απολαυστικό µοντέλο για τα δεδοµένα της κατηγορίας.
Στο δρόμο: Puma στις στροφές και την πόλη, Kuga σε ταξίδι και εκτός δρόμου Δεν χρειάζεται να αναλύσουμε γιατί είναι πιο ευέλικτο το Puma στην πόλη, ωστόσο οφείλουμε να πούμε ακόμα μία φορά πως είναι το πιο fun to drive SUV (εξαιρούνται οι εκδόσεις επιδόσεων) της αγοράς. Ο συνδυασμός της σφιχτής ανάρτησης ST- Line με το άμεσο τιμόνι και το πλαίσιο διαχειρίζονται άριστα την ισχύ του μοτέρ (αντέχουν αρκετή περισσότερη) κι έτσι ακόμα και σε πιεστικές καταστάσεις δεν παρατηρούνται φαινόμενα κλίσεων, με το μπροστά μέρος να ακούει, την πρόσφυση να επιδεικνύει μεγάλα περιθώρια και την... ευχαρίστηση ακόμα μεγαλύτερα. Παράλληλα, παρά τα ελαστικά 18ΆΆ οι ανωμαλίες του δρόμου «στρογγυλεύονται» σωστά χωρίς να διαταράσσεται η άνεση.
Το Ford Kuga συνδυάζει αποτελεσματικά την άνεση και την εξαιρετική ποιότητα κύλισης, με την ευχάριστη οδική συμπεριφορά.
Ευχάριστο και αποτελεσματικό αποδεικνύεται και το Kuga χάρη στα πλατιά μετατρόχια, στο μακρύ του μεταξόνιο και κυρίως στην καλοκουρδισμένη ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων που σε γεμίζουν με αυτοπεποίθηση στο δρόμο και διατηρώντας ουδέτερο κράτημα και συγκρατημένη κλίση. Το καλό είναι πως η γενικότερη «σφιχτή» αίσθηση του συνόλου συνδυάζεται με εξαιρετική λείανση των κακοτεχνιών του δρόμου, χωρίς θόρυβο και τραντάγματα και χαμηλά επίπεδα θορύβου, με την ποιότητα κύλισης να είναι αξιοζήλευτη. Επιπλέον οι έξτρα οδηγικές λειτουργίες Slippery, Snow/Sand σε συνδυασμό με τα 191 χλστ. απόστασης από το έδαφος διώχνουν οποιαδήποτε συστολή όταν βρεθείς εκτός δρόμου ακόμα και σε όχι τόσο εύκολες διαδρομές. Κάτι που δεν μπορούμε να το πούμε για το Puma, το οποίο παρότι διαθέτει επίσης εκτός δρόμου προγράμματα λειτουργίας, μπορεί να μη φοβάστε ότι θα κολλήσει, όχι όμως ότι δε θα βρει αφού στις ST Line εκδόσεις η απόσταση από το έδαφος μειώνεται στα 164 χλστ.
Η γνώμη μας Όποια επιλογή και να κάνεις δε θα το μετανιώσεις, πρόκειται για SUV που συγκαταλέγονται στα κορυφαία των κατηγοριών τους. Αν κάνετε πολλά ταξίδια και είστε οικογενειάρχης, θα εκτιμήσετε περισσότερο την άνεση και τους χώρους του Kuga, χωρίς μάλιστα να σας λείψει κάτι εξοπλιστικά αφού είναι υπερπλήρες. Αν από την άλλη θέλετε ένα αυτοκίνητο να σας γεμίζει οδηγικά και σας αρέσει η «χλιδή και καλοπέραση», το φουλ έξτρα Puma ST Line X, σας κλείνει το μάτι…