Εξαιρώντας τις GTi προτάσεις, η μικρή κατηγορία έχει να επιδείξει πολλά και σημαντικά μοντέλα με αρκετό «γκάζι». Από το ισχυρότερο όλων SEAT Ibiza FR των 1,5 λίτρων με τους 150 ίππους μέχρι και τα Peugeot 208 και Citroen C3 των 110 ίππων, όλα τους είναι ικανά να προσφέρουν αυτό το κάτι παραπάνω που συχνά λείπει από την συγκεκριμένη κατηγορία. Βασική προϋπόθεση για να συμπεριληφθούν στο αφιέρωμα αυτό αποτελεί φυσικά η τιμή τους, επιλέγοντας τα αυτοκίνητα που κοστίζουν έως 20.000 ευρώ. Η απόδοση τους όπως και στα μικρομεσαία δεν ξεπερνά τους 150 ίππους, ενώ η εικόνα τους κρίνεται τόσο με βάση την επίδοση στο 0-100 χλμ./ώρα. όσο και τις ρεπρίζ. Τέλος, φυσικά επιλέξαμε αποκλειστικά αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων αφού τα αυτόματα ή τα διπλού συμπλέκτη σαφέστατα έχουν ένα πλεονέκτημα στις επιδόσεις εν κινήσει που πραγματοποιούμε.
Σημαντικά πιο γρήγορο από όλα τα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού είναι το SEAT Ibiza FR το οποίο κοστίζει 15.750 ευρώ. To FR εφοδιάζεται με 1,5 λτ. υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 150 ίππων που σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος του αμαξώματος (1.184 κιλά) και το 6τάχυτο πυκνής κλιμάκωσης κιβώτιο του χαρίζουν εντυπωσιακές τιμές επιδόσεων. Το Ibiza FR χρειάζεται μόλις 8,2 δλ. για να ολοκληρώσει τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα από στάση, ενώ και οι ρεπρίζ του είναι εντυπωσιακές με 6,7 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα και 8,7 δλ. για τα 80-120 χλμ./ώρα με 4η και 5η αντίστοιχα. Το Ibiza σαφέστατα στην έκδοση FR εκφράζει και έναν πιο σπορ χαρακτήρα οδηγικά, ενώ είναι και από τα πιο ενδιαφέροντα μικρά και στις υπόλοιπες εκδόσεις του.
Το Ibiza ωστόσο δεν είναι γρήγορο μόνο σε αυτή του την έκδοση. Αντίστοιχα οι εκδόσεις με τον τρικύλινδρο 1.000άρη TSI κινητήρα των 115 ίππων συμπεριλαμβάνονται στα πιο φθηνά γκάζια της κατηγορίας. Με αυτό τον κινητήρα αλλά απόδοση 110 ίππων συναντάμε το πιο γρήγορο από τα mainstream αυτοκίνητα της κατηγορίας, τη Skoda Fabia. Η Fabia εκπλήσσει ευχάριστα με τις επιδόσεις της, αφού καταφέρνει ένα πολύ εμφατικό 9,0 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα.
Πολύ ικανά σε επιδόσεις είναι και τα Ford Fiesta στις δυο πιο ισχυρές εκδόσεις του με τον EcoBoost 1.000άρη τρικύλινδρο κινητήρα. Τόσο στην έκδοση με τους 140 (αποκλειστικά στην σπορτίφ οδηγικά και αισθητικά έκδοση ST-Line), όσο και σε εκείνη με τους 125 ίππους, το Fiesta καταλαμβάνει τις επόμενες 2 θέσεις στην κατηγορία. Το Fiesta φυσικά συνδυάζει τις επιδόσεις και με ανάλογα σπορτίφ οδηγική διάθεση και συμπεριφορά σε όλες του τις εκδόσεις.
Μέσα στα πιο γρήγορα μικρά συναντάμε επίσης δυο μοντέλα με τον ίδιο κινητήρα αλλά και εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Τα Citroen C3 και Peugeot 208 συμπληρώνουν τα σβέλτα μικρά αυτοκίνητα με την επίδοσή τους στα 0-100 χλμ./ώρα να βρίσκεται οριακά κάτω από τα 10,0 δλ. ενώ καλές είναι και οι επιδόσεις τους εν κινήσει. Εφοδιάζονται με τον 1,2 λτ. τρικύλινδρο PureTech κινητήρα του ομίλου PSA στην υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του που αποδίδει 110 ίππους και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο.
Τα δυο γαλλικά μοντέλα ωστόσο προβάλλουν εντελώς διαφορετική προσέγγιση, με το Citroen C3 να εστιάζει περισσότερο στα αυξημένα επίπεδα παρεχόμενης άνεσης προς τους επιβάτες, ενώ το Peugeot 208 να διακρίνεται για την πιο ευχάριστη στην γρήγορη οδήγηση συμπεριφορά του. Το Peugeot 208 επωφελείται φυσικά της έκπτωσης της εισαγωγικής εταιρείας και μπαίνει οριακά στο θέμα των «προσιτών γκαζιών», με τιμή ακριβώς 15.000 ευρώ στην έκδοση με αυτό τον κινητήρα.
Aξίζει να αναφέρουμε πως το «δυνατό» Renault Clio με τον 1,2 λτ. ΤCE κινητήρα του, δεν μπαίνει οριακά στην παρουσίαση λόγω ενός μέτριου 0-100 χλμ./ώρα (10,3 δλ.), ωστόσο μέσω του κοντής κλιμάκωσης κιβωτίου του, είναι και εκείνο από τα πιο γρήγορα μικρά στις ρεπρίζ.
Στα 25.650ευρω, παιζει το Honda Civic 1.5T, το οποιο ειναι το πιο καλοστημενο, γρηγορο(0-100 σε 7,7sec) , οικονομικο (6.7lt/100 σε ταξιδι, 7,4lt/100 στη πολη σε πραγματικες συνθηκες), με τους μεγαλυτερους χωρους, εντυπωσιακοτατο απο κοντα και τελειως διαφορετικο σε σχεση με ολα τα υπολοιπα. Αν εξαιρεσεις τον παραγοντα της εμφανισης, που οι περισσοτεροι που λενε οτι δεν τους αρεσει δεν το εχουνε δει καν απο κοντα, λογω ογκου και γραμμων χανει και φαινεται πιο φθηνο στις φωτογραφιες ενω απο κοντα γινεται το ακριβως αντιθετο, πολυ πιο ακριβο στο ματι και τραβαει ολα τα βλεμματα. Νικητης της κατηγοριας περι των 25,000 ευρω ειναι ξεκαθαρα το Civic μοιραζοντας πονο σε ολους τους τομεις στα υπολοιπα hatchback.
Γιατί συγκρίνετε το Leon 1.0 ενώ υπάρχει το Leon fr 1.4 με 150 ίππους με 18αρες full led sport ανάρτηση και με τιμή 21000;;;;γενικότερα δεν το βλέπω πουθενά στα συγκριτικά σας ενώ στις εκθέσεις seat πουλάει γιατί έχει σχεδόν τα πάντα με λογική τιμή...εκεί έπρεπε να είναι και αυτό στα φθηνά γκάζια...και όχι το 1000αρι....
Στα 25.650ευρω, παιζει το Honda Civic 1.5T, το οποιο ειναι το πιο καλοστημενο, γρηγορο(0-100 σε 7,7sec) , οικονομικο (6.7lt/100 σε ταξιδι, 7,4lt/100 στη πολη σε πραγματικες συνθηκες), με τους μεγαλυτερους χωρους, εντυπωσιακοτατο απο κοντα και τελειως διαφορετικο σε σχεση με ολα τα υπολοιπα. Αν εξαιρεσεις τον παραγοντα της εμφανισης, που οι περισσοτεροι που λενε οτι δεν τους αρεσει δεν το εχουνε δει καν απο κοντα, λογω ογκου και γραμμων χανει και φαινεται πιο φθηνο στις φωτογραφιες ενω απο κοντα γινεται το ακριβως αντιθετο, πολυ πιο ακριβο στο ματι και τραβαει ολα τα βλεμματα. Νικητης της κατηγοριας περι των 25,000 ευρω ειναι ξεκαθαρα το Civic μοιραζοντας πονο σε ολους τους τομεις στα υπολοιπα hatchback.
Γιατί συγκρίνετε το Leon 1.0 ενώ υπάρχει το Leon fr 1.4 με 150 ίππους με 18αρες full led sport ανάρτηση και με τιμή 21000;;;;γενικότερα δεν το βλέπω πουθενά στα συγκριτικά σας ενώ στις εκθέσεις seat πουλάει γιατί έχει σχεδόν τα πάντα με λογική τιμή...εκεί έπρεπε να είναι και αυτό στα φθηνά γκάζια...και όχι το 1000αρι....
γιατι στα μικρα δεν υπαρχει το ατμοσφαιρικο honda jazz 1.5? 8.7 0-100 και καλυτερες ρεπριζ απο τα τουρμπατα!!?