Όπως και στα μικρά αυτοκίνητα, τα μικρομεσαία που σας παρουσιάζουμε δεν ξεπερνούν σε απόδοση τους 150 ίππους ενώ οι επιδόσεις τους χαρακτηρίζονται σβέλτες, με την μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα να μην ξεπερνά τα 10,0 δλ. Εδώ, το όριο τιμής που έχουμε επιλέξει για να θεωρηθούν «φθηνά γκάζια» δεν ξεπερνά τα 25.000 ευρώ, ενώ και πάλι δεν συμπεριλαμβάνονται μοντέλα που έχουν μετρηθεί με αυτόματο ή διπλού συμπλέκτη κιβώτια ταχυτήτων.
Στην πρώτη θέση της λίστας των πιο γρήγορων μικρομεσαίων, φιγουράρει το Ford Focus με τον EcoBoost κινητήρα των 1,5 λίτρων στην απόδοση των 150 ίππων. Αυτή η έκδοση είναι αντίστοιχα ικανή με την έκδοση των 182 ίππων του ίδιου κινητήρα που λόγω απόδοσης μένει εκτός θέματος, παρουσιάζοντας πολύ καλές επιδόσεις σε όλες τις μετρήσεις. Με 8,3 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και 6,7 δλ. και 9,2 δλ. αντίστοιχα για τις μετρήσεις των ρεπρίζ, αυτό το Focus έρχεται να αποτελέσει το πιο ικανό μικρομεσαίο σε νορμάλ και όχι GTi έκδοση. Παράλληλα κερδίζει τις εντυπώσεις τόσο μέσω του ευχάριστου στην οδήγηση στησίματός του και της ανάλογης συμπεριφοράς του.
Η επόμενη πρόταση στα πιο ισχυρά μικρομεσαία συνδυάζει τις καυτές επιδόσεις με σπορτίφ οδική συμπεριφορά και είναι η Alfa Romeo Giulietta. Η Giulietta στην έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο 1,4 λτ. MultiAir κινητήρα των 150 ίππων, απαιτεί 8,7 δλ. για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα ενώ εξίσου εντυπωσιακές είναι και οι ρεπρίζ της, με 6,3 δλ. για τα 60-100 χλμ./ώρα με 4η και 8,7 δλ. για τα 80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα.
Με 150 ίππους και τιμή που ξεπερνά ελάχιστα τα 25.000 ευρώ (25.150) είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά και η πλούσια έκδοση Generation του VW Golf. Αυτή η έκδοση είναι η κορυφαία σε απόδοση έκδοση στην γκάμα του Golf πριν τις εκδόσεις GTI, προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις. Παράλληλα εκτός από αυτή, η έκδοση με τον ίδιο 1,5 λίτρων κινητήρα TSI είναι διαθέσιμη και με απόδοση 130 ίππων σε τιμή αρκετά πιο προσιτή (από 21.900 ευρώ), η οποία και πάλι συγκαταλέγεται στα πιο γρήγορα μικρομεσαία αυτοκίνητα της αγοράς.
Αντίστοιχη περίπτωση με το Golf είναι και η έκδοση των 150 ίππων του Opel Astra που «βγαίνουν» από τον 1,4 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του. Το Astra είναι το μοναδικό 150άρι ωστόσο που ξεπερνά τα 9,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα προβάλλοντας ένα πιο άνετο και χρηστικό προφίλ γενικότερα.
Με 130 ίππους, η έκδοση του Peugeot 308 με τον 1,2 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο PureTech κινητήρα εντυπωσιάζει αναλογικά με τις επιδόσεις του, ενώ και εκείνο διακρίνεται για την γενικότερα καλή του εικόνα. Το 308 είναι μάλιστα και από τα πιο ευχάριστα μέσω της οδικής του συμπεριφοράς, συνδυάζοντας με πολύ καλό τρόπο την άνεση με την δυναμική συμπεριφορά.
Πιο κάτω σε επιδόσεις αλλά και πάλι ψηλά στην λίστα με τα πιο γρήγορα μικρομεσαία σε προσιτές τιμές, συναντάμε το SEAT Leon με τον 1.000άρη TSI κινητήρα του ομίλου VW ο οποίος αν και αποδίδει 115 ίππους, καταφέρνει αναλογικά εντυπωσιακές επιδόσεις. Ο ίδιος κινητήρας στο πιο βαρύ VW Golf και πάλι διαμορφώνει ένα ακόμα σβέλτο μικρομεσαίο.
Το κιτ βελτίωσης της Nικ.Ι. Θεοχαράκης για τον 1,2 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της Nissan, ανεβάζει την απόδοσή του στους 135 ίππους (από 115) χαρίζοντας σημαντικά καλύτερες επιδόσεις όπου συναντάτε. Στο Pulsar ωστόσο ακόμα και η χαμηλότερη απόδοση αυτού του κινητήρα του επιτρέπει να βρεθεί μέσα στα πιο γρήγορα της κατηγορίας, ενώ μην ξεχνάμε και πως η έκδοση με τον 1,6 λίτρων αντίστοιχο κινητήρα των 190 ίππων είναι η καλύτερη πρόταση της αγοράς σε αναλογία τιμής/ίππο, με κόστος από 21.140 ευρώ, ωστόσο «λείπει» από την συγκεκριμένη λίστα λόγω της σημαντικά μεγαλύτερης απόδοσής της.
Λίγο πριν τα 10,0 δλ. για τα 0-100 χλμ./ώρα και με καλές επιδόσεις γενικότερα, η παρουσίαση των πιο σβέλτων και προσιτών μικρομεσαίων κλείνει με άλλο ένα Ιαπωνικό μοντέλο. Πρόκειται για το Toyota Auris με τον 1,2 λίτρων turbo κινητήρα των 116 ίππων που διακρίνεται για το άνετο, οικογενειακό του προφίλ και τον οικονομικό του χαρακτήρα.
Τέλος, εκτός «λίστας» και εξαιτίας της μέτριας επίδοσής του στην μέτρηση 0-100 χλμ./ώρα δεν συναντάμε το Honda Civic με τον πιο δυνατό 1.000άρη κινητήρα (απόδοση 129 ίππων), αν και οι ρεπρίζ του είναι αρκετά καλές.
Στα 25.650ευρω, παιζει το Honda Civic 1.5T, το οποιο ειναι το πιο καλοστημενο, γρηγορο(0-100 σε 7,7sec) , οικονομικο (6.7lt/100 σε ταξιδι, 7,4lt/100 στη πολη σε πραγματικες συνθηκες), με τους μεγαλυτερους χωρους, εντυπωσιακοτατο απο κοντα και τελειως διαφορετικο σε σχεση με ολα τα υπολοιπα. Αν εξαιρεσεις τον παραγοντα της εμφανισης, που οι περισσοτεροι που λενε οτι δεν τους αρεσει δεν το εχουνε δει καν απο κοντα, λογω ογκου και γραμμων χανει και φαινεται πιο φθηνο στις φωτογραφιες ενω απο κοντα γινεται το ακριβως αντιθετο, πολυ πιο ακριβο στο ματι και τραβαει ολα τα βλεμματα. Νικητης της κατηγοριας περι των 25,000 ευρω ειναι ξεκαθαρα το Civic μοιραζοντας πονο σε ολους τους τομεις στα υπολοιπα hatchback.
Γιατί συγκρίνετε το Leon 1.0 ενώ υπάρχει το Leon fr 1.4 με 150 ίππους με 18αρες full led sport ανάρτηση και με τιμή 21000;;;;γενικότερα δεν το βλέπω πουθενά στα συγκριτικά σας ενώ στις εκθέσεις seat πουλάει γιατί έχει σχεδόν τα πάντα με λογική τιμή...εκεί έπρεπε να είναι και αυτό στα φθηνά γκάζια...και όχι το 1000αρι....
Στα 25.650ευρω, παιζει το Honda Civic 1.5T, το οποιο ειναι το πιο καλοστημενο, γρηγορο(0-100 σε 7,7sec) , οικονομικο (6.7lt/100 σε ταξιδι, 7,4lt/100 στη πολη σε πραγματικες συνθηκες), με τους μεγαλυτερους χωρους, εντυπωσιακοτατο απο κοντα και τελειως διαφορετικο σε σχεση με ολα τα υπολοιπα. Αν εξαιρεσεις τον παραγοντα της εμφανισης, που οι περισσοτεροι που λενε οτι δεν τους αρεσει δεν το εχουνε δει καν απο κοντα, λογω ογκου και γραμμων χανει και φαινεται πιο φθηνο στις φωτογραφιες ενω απο κοντα γινεται το ακριβως αντιθετο, πολυ πιο ακριβο στο ματι και τραβαει ολα τα βλεμματα. Νικητης της κατηγοριας περι των 25,000 ευρω ειναι ξεκαθαρα το Civic μοιραζοντας πονο σε ολους τους τομεις στα υπολοιπα hatchback.
Γιατί συγκρίνετε το Leon 1.0 ενώ υπάρχει το Leon fr 1.4 με 150 ίππους με 18αρες full led sport ανάρτηση και με τιμή 21000;;;;γενικότερα δεν το βλέπω πουθενά στα συγκριτικά σας ενώ στις εκθέσεις seat πουλάει γιατί έχει σχεδόν τα πάντα με λογική τιμή...εκεί έπρεπε να είναι και αυτό στα φθηνά γκάζια...και όχι το 1000αρι....
γιατι στα μικρα δεν υπαρχει το ατμοσφαιρικο honda jazz 1.5? 8.7 0-100 και καλυτερες ρεπριζ απο τα τουρμπατα!!?