Πάνω που ανησυχούσαμε πως οι Ιταλοί μένουν πίσω, τελικά έμειναν να παίζουν χωρίς αντίπαλο, παρόλο που το ένα από τα δύο τους μοντέλα τα έχει τα χρονάκια του.
Πώς η Fiat έγινε «αφεντικό» στα αυτοκίνητα για την πόλη;
Και τώρα τι θα κάνουμε χωρίς πολλά μικρά αυτοκίνητα πόλης (σ.σ. αυτά που ανήκουν στην μίνι κατηγορία); Πώς θα βολευόμαστε όσοι ζούμε «σφιχτά» μέσα στις πόλεις; Και όσοι είμαστε «σφιχτά» και δεν αντέχει η τσέπη για μεγαλύτερο, τι θα αγοράσουμε; Απ`ότι φαίνεται, μάλλον Fiat.
Η μικρή και η μίνι κατηγορία υποφέρουν. Όχι τώρα. Υποφέρουν εδώ και 10 τουλάχιστον χρόνια. Από τότε που οι ρύποι διοξειδίου του άνθρακα έκαναν τα περιθώρια κέρδους μικρά, και μαζί με τον έντονο ανταγωνισμό, ακόμη μικρότερα. Μικρά και μίνι φορτώθηκαν και το μεγαλύτερο κόστος αφού μέσα στο στρίμωγμα, έπρεπε να αλλάξουν και όλη την γκάμα κινητήρων τους. Άντε να πουλήσεις μικρό με 1,4 ατμοσφαιρικό, όταν όλα είναι turbo.
Το ζόρι στα μικρά ήταν τέτοιο που οι μάρκες έκοψαν μοντέλα και εκδόσεις. Πρώτη και καλύτερη η Fiat, που μετά το Punto δεν ήρθε αντικαταστάτης. Για φαντάσου, η Fiat χωρίς μικρό μοντέλο. Και όμως, η Fiat παραμένει η πρώτη μάρκα σε αναγνώριση στην Ευρώπη, όταν μιλάμε για μικρό.
Και η ηλεκτροκίνηση φαίνεται πως θα αποτελειώσει την κατηγορία. Τα λιλιπούτεια μοντέλα είναι πολύ μικρά για να μπορέσουν να γίνουν ηλεκτρικά. Δες πόσο έχουν το Honda e και το 500e και είναι απλό. Ο βασικότερος λόγος να πάρεις μικρό, δηλαδή η χαμηλή τιμή, έφυγε απ΄ το παράθυρο.
Με την Ford να ανακοινώνει το τέλος του Fiesta, και τη μίνι κατηγορία, ένα μέγεθος κάτω δηλαδή, να έχει ερημώσει, η Fiat μένει από τις λιγοστές μάρκες που θα διατηρήσουν γκάμα με κύρια συστατικά τα μικρά αυτοκίνητα πόλης. Ή μάλλον όχι μικρά, αφού οι Ιταλοί δεν φαίνονται να ενδιαφέρονται για νέο Punto, αλλά μοντέλα χτισμένα γύρω από το σήμα του 500, οπότε θα είναι μικρόσωμα. Και ξαφνικά η Fiat από εκεί που έδινε σήματα κινδύνου, έγινε πιο επίκαιρη από ποτέ.
Οι Ιταλοί κρατάνε μια γραμμή που θέλει το 500 με τις παραλλαγές του να συνεχίζει δυναμικά σε πωλήσεις, είτε μιλάμε για το ηλεκτρικό 500e είτε για το ήπια υβριδικό 500ράκι. Στη δική μας αγορά, τα Fiat 500 και Panda έχουν δεύτερη και τρίτη θέση σε πωλήσεις, πίσω μόνο από το Hyundai i10, ενώ η πρώτη πεντάδα ολοκληρώνεται με Toyota Aygo X και Kia Picanto. Με βασικούς παίκτες αυτά τα δύο μίνι, η ιταλική φίρμα έχει μερίδιο 4,7% της ελληνικής αγοράς. Επιπλέον, το επόμενο Tipo μαζί με το Panda, τα μόνα δύο μοντέλα εκτός της γκάμας του 500, κρατούν χαμηλά τις τιμές τους ώστε να κερδίζουν όσους θέλουν κάτι εκτός της οικογένειας 500, παρόλο που το Panda τα έχει τα χρονάκια του, 11 στον αριθμό και πάει για 12 με το νέο έτος.
Ποιος άλλος όμως μπορεί να μείνει μαζί με τη Fiat στα μικρόσωμα μοντέλα που είναι ταμάμ για την πόλη και μπορούν να πάνε και παραέξω με μικρές παραχωρήσεις στο θέμα των χώρων; Η Huyndai που είναι το Νο.1 σε πωλήσεις στα μίνι σήμερα; Η μήπως η Toyota με το Aygo X, που βάζει και το Crossover στοιχείο στο παιχνίδι σε αυτή την κλάση; Τι λέτε;