Τεχνολογία, ναι, αλλά γιατί να έχεις πολυτέλεια σε ένα αυτοκίνητο που θα το τρώει το λιοπύρι, θα βρεθεί σπάνια σε κλειστό πάρκινγκ και θα περάσει όλες τις κακουχίες του ελληνικού καλοκαιριού;
Το κυριλέ σαλόνι σου θα βράζει στον καυτό ελληνικό ήλιο! Ε καί;
Βλέπεις τα SUV παρκαρισμένα δίπλα δίπλα κάτω από τον ελληνικό ήλιο, την 40άρα, την άμμο και το χώμα. Ένα ολοκαίνουργιο Hyundai Tucson και ένα Peugeot 3008. Είναι όμως το αυτοκίνητο που θα ήθελες να μπεις μετά τη θάλασσα;
Μην τρελαθούμε, ποιός δεν θα ήθελε να έχει ένα 3008 ή ένα Tucson να τον περιμένει δίπλα στην παραλία. Όμως αυτό δεν έχει να κάνει με το αν τα καινούργια αυτοκίνητα με την συνεχώς αυξανόμενη τάση να γίνονται όλο και πιο πολυτελή, ταιριάζουν στην Ελλάδα.
Όλοι μιλάμε για ποιότητα, όλοι μιλάμε για πολυτέλεια, άνεση και τεχνολογία. Όμως το κυρίαρχο στοιχείο σε κάθε νέο μοντέλο, ασχέτως κατηγορίας, είναι η προσπάθεια των κατασκευαστών να κάνουν τα αυτοκίνητά τους να δείχνουν όσο πιο πολυτελή γίνεται, βαδίζοντας σε premium μονοπάτια. Και είναι κακό αυτό; Κακό όχι, είναι όμως δύσκολο.
Βλέπεις στην Ελλάδα το κλειστό προστατευόμενο πάρκινγκ δεν είναι κάτι που έχουν οι περισσότεροι. Αυτά τα αυτοκίνητα θα περάσουν όλη τους τη ζωή στο δρόμο, εκτεθειμένα στα στοιχεία της φύσης, και το κυριότερο στα άλλα αυτοκίνητα. Πόσο καιρό θα μείνουν αγρατζούνιστα, ατρακάριστα, χωρίς ένα βαθούλωμα σε κάθε μεριά ή στους προφυλακτήρες; Όση πολυτέλεια και να έχεις με το κλειδί στο χέρι, θα την κλαις σε λίγους μήνες.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Στο εσωτερικό το πράγμα γίνεται ακόμη χειρότερο. Ναι, ωραία τα μαλακά υλικά, οι παχιές μοκέτες, τα βαθιά καθίσματα, όμως πως ανταπεξέρχονται στον ανελέητο ήλιο έξι μήνες το χρόνο; Πως αντέχουν τις κακουχίες του καλοκαιριού; Και ακόμη χειρότερα, πόσο δυσκολεύουν τη ζωή του ιδιοκτήτη τους;
Γιατί στην Ελλάδα θες να μπεις και με το μαγιό στο αμάξι. Κι ας είναι λίγο βρεγμένο. Και με τα πόδια να έχουν λίγη άμμο και η πλάτη λίγο αντηλιακό. Και τα παιδιά πίσω θα φάνε και ένα πατατάκι ή λουκουμά στο δρόμο από τη θάλασσα, θα χύσουν και μία πορτοκαλάδα, ή ακόμη χειρότερα θα αμολήσουν και μια «ρουκέτα» στις στροφές κατεβαίνοντας ντάλα-μεσημέρι στην παραλία.
Ωραία η πολυτέλεια, αλλά κουράζει όταν έχεις να κάνεις με τόση κακουχία, και αντί να ευχαριστιέσαι το αυτοκίνητό σου, να στενοχωριέσαι να το βλέπεις να χαλάει. Αντί να μπορείς να πεις σε όλη την οικογένεια, «μπείτε και πάμε» να πρέπει να έχεις ολόκληρη ιεροτελεστία μην πάει η άμμος στη μοκέτα (και δεν φεύγει με τίποτα) και το λάδι του λουκουμά στο κάθισμα.
Τι κάνεις; Ποιό αυτοκίνητο σήμερα στην αγορά σου επιτρέπει να έχεις τεχνολογία, ποιότητα, αλλά όχι «κουραστική» πολυτέλεια; Εντάξει, μη φτάσουμε να θέλουμε αμάξια που βάζεις μέσα το λάστιχο και πλένεις με νερό, αλλά κάτι που να μην λεκιάζει στο παραμικρό, κάτι που δεν γδέρνεται ακουμπώντας στα γαιδουράγκαθα, και κάτι που δεν αφήνει στάμπα για πάντα στο κάθισμα αν είσαι λίγο βρεγμένος από τη θάλασσα; Τι λες, μήπως η πολλή πολυτέλεια δεν είναι για την Ελλάδα;