Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
Γιατί οι κατασκευαστές κάνουν στροφή προς το φυσικό αέριο; Για οικονομία, οικολογία ή για απεξάρτηση από το αργό πετρέλαιο;
7.644 Επισκέψεις στο άρθρο (29/6/2014)
Όταν λέμε αργό πετρέλαιο, δεν εννοούμε φυσικά ότι τα ντίζελ αυτοκίνητα είναι αργά, αλλά το πετρέλαιο απ όπου προέρχονται όλα τα καύσιμα που κινούν τα αυτοκίνητα σήμερα. Όλα εκτός από το φυσικό αέριο. Μήπως αυτός είναι ο λόγος που οι κατασκευαστές το προτιμούν;
Θα έλεγε κανείς μάλιστα πως το υγραέριο κερδίζει από το γεγονός ότι είναι υγροποιημένο και έτσι μπορεί ένα αυτοκίνητο να μεταφέρει αρκετή ποσότητα για καλή αυτονομία. Αντίθετα το φυσικό αέριο διατίθεται συμπιεσμένο και έτσι η αυτονομία είναι συγκριτικά περιορισμένη.
Ακόμη κι έτσι όμως, οι κατασκευαστές δείχνουν να προτιμούν το φυσικό αέριο ως το τρίτο καύσιμο μετά το πετρέλαιο και τη βενζίνη για εργοστασιακές εκδόσεις. Δε μιλάμε για μετατροπές. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν τα μοντέλα τους με καύσιμο φυσικού αερίου. Όχι ότι δε γίνεται και μετατροπή αργότερα αν θέλει κανείς στο ήδη υπάρχον αυτοκίνητό του, όμως η εμπειρία που έχουν οι εταιρείες υγραερίου αυτή τη στιγμή κάνει το LPG την καλύτερη μετατροπή. Αν θέλεις φυσικό αέριο, μάλλον πρέπει να αγοράσεις καινούργιο.
Γιατί όμως να το κάνεις αυτό; Αν είναι να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο με διαφορετικό καύσιμο, ίσως το πετρέλαιο είναι καλύτερη κίνηση αφού δεν τοποθετείται αργότερα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες όμως επιμένουν με το φυσικό αέριο, κι έχουν τους λόγους τους.
Πρώτα οι ρύποι του φυσικού αερίου είναι τόσο χαμηλοί που μειώνουν τον μέσο όρο του στόλου μιας μάρκας, κάτι σημαντικό για να μην πληρώνουν πρόστιμα. Εξίσου σημαντικό όμως φαίνεται πως είναι για τις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσφέρουν αυτοκίνητα που καίνε ένα καύσιμο που δεν προκύπτει από το πετρέλαιο. Και αυτό είναι ζητούμενο σε πολλές χώρες που θέλουν να απογαλακτιστούν από την εισαγωγή πετρελαίου από τις χώρες που το παράγουν.
Το φυσικό αέριο έχει χώρες παραγωγής διαφορετικές από αυτές του πετρελαίου, επιτρέποντας σχέσεις με νέες χώρες, όπως της βορείου Αφρικής και της Νορβηγίας. Και για το μέλλον αυτό είναι πολύ σημαντικό, ειδικά δεδομένου ότι οι υπολογισμοί για αποθέματα φυσικού αερίου το φέρνουν μπροστά από το πετρέλαιο.
Τι είναι όμως πιο σημαντικό για εσάς; Η οικονομία που προσφέρει, η πολύ χαμηλοί ρύποι, ή οι γεωπολιτικές ισορροπίες οι οποίες προκύπτουν χάρη σε αυτό; Τι λέτε; Εσείς βλέπετε το φυσικό αέριο το ίδιο με τις αυτοκινητοβιομηχανίες; Δηλαδή ως το μέλλον του κινητήρα εσωτερικής καύσης; Τι λέτε;
Πιστεύω ότι το μέλλον της αυτοκίνησης ανήκει στο φυσικό αέριο. Ακίνδυνο ως καύσιμο (ελαφρύ), με τεράστια φυσικά αποθέματα, επιδόσεις εφάμιλλες με της βενζίνης, φτηνό (0,96 λεπτα ανα κιλό, περίπου 0,55 λεπτά ανα λίτρο), με μεγάλη αυτονομία(20 κιλάcng βγάζουν περιπου 400+ χλμ πόλεως). Και χωρίς τέλη κυκλοφορίας. Το δίκτυο ανεφοδιασμού αναπτύσεται συνεχώς. Ποιος ο λόγος να πάρει κάποιος κάτι διαφορετικο;; Και σε εργοστασιακές εκδόσεις με τον κανονικό χώρο αποσκευών... Σίγουρα το επόμενό μου αμάξι, όταν βοηθήσει ο Θεός να ξαναπάρω, θα είναι με φυσικό αέριο.
Προφανώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να έχουν αυτοκίνητα φυσικού αερίου για τα οφέλη από το CO2. Οι οδηγοί έχουν το πλεονέκτημα του μειωμένου κόστους κίνησης και συντήρησης, αλλά το μειονέκτημα του αραιού δικτύου διανομής (υποχρεωτικά με σωληνώσεις) και του μειωμένου χώρου αποσκευών. Πιστεύω όμως ότι το μέλλον της αυτοκίνησης θα είναι ηλεκτρικό υβριδικό και ότι η καλύτερη χρήση του φυσικού αερίου θα είναι στους σταθμούς παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, οπότε έμμεσα τα αυτοκίνητα θα χρησιμοποιούν τελικά σε σημαντικό ποσοστό φυσικό αέριο.