Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τα πάντα, και σε κανέναν δεν αρέσουν οι αλλαγές.
autotriti team
Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»
Θες να τρως κάθε μέρα έξω; Θες να είσαι κάθε βράδυ έξω να διασκεδάζεις; Θες να κάνεις διακοπές όλο το χρόνο; Αφού θες, γιατί δεν το κάνεις; Για τον ίδιο λόγο που ενώ θες να έχεις αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα πρέπει να αγοράσεις ηλεκτροκίνητο. Γιατί;
Η μέχρι τώρα συζήτηση για την ηλεκτροκίνηση γίνεται σε επίπεδο αυτοκινητοβιομηχανιών και αγοραστών. Και η συζήτηση έχει μετατραπεί σε μεγάλο βαθμό σε μάχη, αφού κανείς, ή για την ακρίβεια πολύ λίγοι είναι αυτοί που θέλουν να εγκαταλείψουν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και να αγοράσουν ηλεκτροκίνητο.
Για τους περισσότερους, η μεταμόρφωση αυτή που έχει ξεκινήσει στο χώρο του αυτοκινήτου είναι κάτι που τους στενοχωρεί, κάτι που τους ενοχλεί, κάτι στο οποίο θέλουν να αντισταθούν, δεν θέλουν να αποδεχθούν και προτιμούσαν να μην γίνει καθόλου.
Τα επιχειρήματα πολλά. Η τεχνολογία των μπαταριών δεν είναι ακόμη εκεί που θα θέλαμε. Έτσι αυτονομία είναι μικρή και ο χρόνος φόρτισης μεγάλος. Το «range anxiety», το άγχος της αυτονομίας, όπως θα το λέγαμε ελληνικά, είναι ήδη ένας όρος της αυτοκινητοβιομηχανίας, παρότι τα ηλεκτρικά πουλάνε μόνο ένα για κάθε 20 συμβατικά.
Μετά είναι όλες οι αλλαγές που φέρνουν τα ηλεκτρικά. Χωρίς ήχο, χωρίς «ζωή», χωρίς νεύρο ή χαρακτήρα, ο καθένας μπορεί να τους προσάψει ένα σωρό υποκειμενικούς προσδιορισμούς που στα μάτια του είναι αλήθεια.
Οι αναταράξεις στη βιομηχανία, τα πάνω κάτω στις μάρκες, οι ανατροπές στις ισορροπίες. Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τα πάντα, και σε κανέναν δεν αρέσουν οι αλλαγές. Νέες μάρκες, νέες συνεργασίες, νέα ονόματα μοντέλων, νέα σχεδίαση. Τίποτα δεν μένει το ίδιο και ο κόσμος αντιδρά.
Αντιδρά με ένα μεγάλο «όχι» απέναντι στην ηλεκτροκίνηση γιατί του ανατρέπει αυτό που ξέρει, αυτό που εμπιστεύεται, αυτό που ονειρεύεται από μικρό παιδί, αυτό που θέλει. Κανείς δεν θέλει μια... «ηλεκτρική σκούπα» με ρόδες για αυτοκίνητο. Θέλει ένα δυνατό, παθιασμένο αυτοκίνητο με ήχο-κόλαση και επιδόσεις που να σκάβουν.
Το τι θέλουμε όμως δεν σημαίνει ότι είναι και εφικτό. Όπως θέλουν να είμαστε όλο το χρόνο διακοπές, αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε, όπως θέλουμε ένα σωρό άλλα πράγματα αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε, έτσι γίνεται και με το αυτοκίνητο. Μπορεί να θέλουμε να έχουμε το «γκάζι» που ονειρευόμαστε από παιδιά, όμως δεν μπορούμε πλέον να το έχουμε. Δεν γίνεται.
Η στροφή στην ηλεκτροκίνηση δεν έχει να κάνει με το τι θέλουμε αλλά με το τι πρέπει να κάνουμε. Για εμάς, το περιβάλλον και τις επόμενες γενιές. Μήπως είναι ώρα να αρχίσουμε να το βλέπουμε έτσι;
Εσείς τι λέτε; Είστε έτοιμοι να αλλάξετε τον τρόπο που βλέπετε το αυτοκίνητο; Είστε έτοιμοι να πάρετε ηλεκτρικό, όχι γιατί σας αρέσει, αλλά γιατί πρέπει; Τι λέτε;
και που θα το φορτισουμε οσοι μενουν σε αστικα κεντρα κ σε πολυκατοικιες; Θα τραβανε μπαλαντεζα απο τον 6ο οροφο; Για να παμε αθηνα - θεσσαλονικη θα πρεπει ν κανουμε μια 3ωρη σταση στη λαρισα για να τα φορτισουμε κ να συνεχισουμε; Αυτη τη στιγμη τα ηλεκτρικα ειναι μια προχειροδουλεια. Ηλεκτρικο μπορει να παρει καποιος που εχει δικο του γκαραζ ή αυλη για να φορτιζει το αμαξι του για μετακινησεις ΜΟΝΟ μεσα στην πολη. Σε καμια 25 ετια κ αν εχει βελτωθει το μεγεθος των μπαταριων κ υπαρχει δικτυο φορτισης σε καθε γωνια ΙΣΩΣ θ υπαρχει λογος να εξεταστει το ηλεκτρικο αυτοκινητο απο καποιον αγοραστη. Μιλαμε παντα για την ελλαδα. Αν κ στην ευρωπη η κατασταση δεν διαφερει πολυ, απλα εκει υπαρχουν καλυτερες υποδομες
Πρώτα από όλα πρέπει να ξεκαθαρισουμε οτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα απευθύνονται για τις μετακινήσεις στις πόλεις όπου κι εκεί υπάρχει το πρόβλημα της περιβαλλοντικης ρύπανσης, δεν έχει νόημα να έχεις ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο και να κάνεις ταξίδια όπου δυστυχώς λόγω του μεγάλου χρόνου φόρτισης δεν μπορείς να εκμεταλευτεις τα έργα τα οποία γίνονται για συντόμευση των αποστάσεων και κατ επέκταση και του χρόνου άφιξης στο προορισμό σου. Ας ξεκαθαρισουμε λοιπόν τον ρόλο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και μετά τα ξαναλέμε, δεν μιλάω για υποδομές , κόστος απόκτησης, μεταπωλιτικη αξία, ποικιλία διάθεσης μοντέλων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, θέλει μεγάλη σκέψη η αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχουμε δρόμο ακόμα
Το γιατί πρέπει να στραφούμε στα ηλεκτρικά (κατα την άποψη μου): α) παγκόσμια τάση για «πράσινη οικονομία», β) εκμετάλλευση νέων ορυκτών πόρων (πολύτιμες γαιες) γ) ευκαιρία για υψηλή κερδοφορία/ολιγοπώλιο των R&D εταιρειών. Το αν θα επέλεγα ηλεκτρικό: ναι υπό τις εξής προϋποθέσεις: α) τιμη κοντά (1000-3000€ υψηλότερη) στα «συμβατικά» (με κινητήρα εσωτερικής καύσης, υβριδικά) β) αυτονομία τουλ 500-600χλμ υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης (όχι simulations), γ) διαθεσιμότητα εκτεταμένου δικτύου σταθμών φόρτισης δ) χρόνος για το 70-80% πλήρους φόρτισης: 10-15’ ε) μετρήσιμο συγκριτικό κόστος συντήρησης - ειδικά ακριβής κοστολογηση αντικαταστασησ μπαταρίας στ) πιστοποίηση ασφάλειας σε crash test αντίστοιχη πχ του Euro NCAP ζ) διατήρηση του ευνοϊκότερου φορολογικού καθεστώτος σε σχέση με τα «συμβατικά» αυτοκίνητα.
Μάλλον θάταν καλύτερος ο Τίτλος 《Γιατί θα πρέπει να αποφύγουμε τα ηλεκτρικά 》
Καλη η προαγανδα για τα ηλεκτρικα αλλα δεν....