ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Γνώριμο θέαμα, ειδικά πίσω από πετρελαιοκίνητα οχήματα παλιάς τεχνολογίας ή ασυντήρητα.

    Γιατί παράγουν NOx οι diesel;

    23.491 Επισκέψεις στο άρθρο

    Η σύντομη και εντυπωσιακή απάντηση στην ερώτηση του τίτλου είναι: Γιατί έχουν καλύτερο βαθμό απόδοσης και καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο από τους κινητήρες βενζίνης. Γιατί όμως αυτή η υπεροχή τους στην κατανάλωση μεταφράζεται σε ρύπους NOx; Ας προσπαθήσουμε να το εξηγήσουμε με απλά λόγια. Οι μηχανές πετρελαίου έχουν τα εξής δύο δεδομένα. Είναι φτωχού μείγματος και υψηλής συμπίεσης. Ας αποκωδικοποιήσουμε τα δύο αυτά δεδομένα. Φτωχό μείγμα σημαίνει ότι λειτουργούν με περίσσεια αέρα και άρα λιγότερο καύσιμο και είναι ο κύριος λόγος που έχουν χαμηλότερη κατανάλωση. Από την άλλη πλευρά, η υψηλή συμπίεση (γεωμετρική και από το ή/και τα turbo) είναι απαραίτητη γιατί το μείγμα εδώ αναφλέγεται χωρίς την βοήθεια μπουζί.

    Η υψηλή συμπίεση συνδέεται και αυτή με άμεσο ή έμμεσο τρόπο με την μείωση της κατανάλωσης. Υψηλή συμπίεση συνεπάγεται καλύτερο βαθμό απόδοσης, καλύτερη ανάπτυξη ροπής και άρα χρήση μακρύτερου κιβωτίου ταχυτήτων. Ωραία όλα αυτά, γιατί παράγονται όμως NOx; Δυστυχώς οι νόμοι της φύσης σε αυτήν την περίπτωση δεν είναι σύμμαχοί μας. Το κοκτέιλ υψηλής συμπίεσης και φτωχού μείγματος που συνεπάγεται πολύ υψηλές θερμοκρασίες στον θάλαμο καύσης, οδηγεί τον ατμοσφαιρικό αέρα να παράγει NOx.

    ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

    Autotriti.gr
    skoda