ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Η σκόνη από τα τακάκια είναι χειρότερη από τους ρύπους diesel

 Σχολιάστε 
1.392 Επισκέψεις στο άρθρο (18/2/2025)
Η σκόνη από τα τακάκια είναι χειρότερη από τους ρύπους diesel

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον.
Τακάκια χαρακτηρίζονται βιολογικά αλλά στην πράξη δεν είναι.
Ισχύει για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και PHEV και ηλεκτρικά.
Ο Euro 7 θα φέρει αλλαγές, αλλά...

autotriti team

Ψηφιακή Έκθεση: «Τώρα που τα Ηλεκτρικά γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα...»

Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον

Αποτελέσματα μελέτης αναφέρουν πως η σκόνη που βγάζουν τα τακάκια των φρένων όταν τρίβονται στο δίσκο για να επιβραδύνουν το αυτοκίνητο, είναι πιο επιβλαβής για την υγεία του ανθρώπου από τις εκπομπές ρύπων που προέρχονται από τους diesel κινητήρες. Αυτό αναφέρουν οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι επιστήμονες του βρετανικού Πανεπιστημίου εξέτασαν την επίδραση στην υγεία των πνευμόνων των σωματιδίων που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα από διαφορετικούς τύπους τακακίων φρένων. Ο ένας τύπος είχε χαμηλή μεταλλική σύσταση, ενώ τα άλλα τρία ήταν ημιμεταλλικά, οργανικά μη αμιάντου και ημικεραμικά.

Παρουσιάζονται ως βιολογικά αλλά στην πράξη δεν είναι τέτοια

Σύμφωνα λοιπόν με τα αποτελέσματα της μελέτης, αν και στο μυαλό μας τα βιολογικά προϊόντα είναι πιο υγιεινά, στις δοκιμές των επιστημόνων από το Σαουθάμπτον τα οργανικά τακάκια χωρίς αμίαντο προκάλεσαν τη μεγαλύτερη φλεγμονή. Μάλιστα, τα συγκεκριμένα αξιολογήθηκαν ως ακόμη πιο τοξικά για τους ανθρώπινους πνεύμονες από τις εκπομπές ρύπων του diesel. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στη μελέτη, σε διάφορες αγορές του κόσμου, όπως για παράδειγμα στις ΗΠΑ, αυτά τα τακάκια είναι η πρώτη επιλογή επειδή είναι φθηνά, αθόρυβα και έχουν αρκετά χαμηλό ποσοστό φθοράς.

Αναλύοντας περισσότερο τα εν λόγω τακάκια, οι επιστήμονες λένε πως κατασκευάστηκαν για να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα τακάκια που περιέχουν αμίαντο, προσθέτοντας στη σύστασή τους ίνες χαλκού, οι οποίες βελτιώνουν τη θερμική αγωγιμότητα, κάτι που παρείχε προηγουμένως ο αμίαντος. Ο αμίαντος αφαιρέθηκε από το μείγμα λόγω των σχέσεών του με πνευμονικές παθήσεις, αλλά η σκόνη χαλκού στα σύγχρονα τακάκια βρέθηκε επίσης ότι συνδέεται με παθήσεις των πνευμόνων όπως ο καρκίνος, το άσθμα και η χρόνια πνευμονική νόσος.

Σε αυτοκίνητα με όλους τους τύπους συστημάτων κίνησης

Αξίζει να σημειωθεί πως τα εν λόγω τακάκια χρησιμοποιούνται τόσο από αυτοκίνητα που εξοπλίζονται με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όσο και από τα ηλεκτρικά, τα οποία έχουν έρθει με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος με την εξάλειψη των ρύπων. Τα τελευταία είναι γεγονός πως βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στο σύστημα πέδησης με ανάκτησης ενέργειας, οπότε απαιτείται λιγότερη χρήση του πεντάλ του φρένου, ωστόσο έχουν μεγαλύτερο βάρος, που σημαίνει ότι όταν χρησιμοποιούν τα φρένα τους, δημιουργούν περισσότερα σωματίδια.

Ο Euro 7 θα φέρει αλλαγές, αλλά...

Κλείνοντας, στην έρευνα ξεκαθαρίζεται πως οι νέοι κανονισμοί εκπομπών ρύπων Euro 7, που θα τεθούν σε εφαρμογή το 2026 θα αρχίσουν να περιορίζουν τις εκπομπές σωματιδίων από τα φρένα, ωστόσο αυτό πιθανότατα θα αφορά μόνο τα νέα αυτοκίνητα και όχι τα ανταλλακτικά που είναι διαθέσιμα για τα υπάρχοντα.     

MG
FORTISH MERCEDES