Ποιος είπε ότι οι Ιάπωνες δεν φτιάχνουν ηλεκτρικά SUV; Nissan και Toyota μπαίνουν δυναμικά στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης και λανσάρουν τις δικές τους προτάσεις στο segment των μεσαίων SUV. Τι ξεχωρίζουμε από τα Nissan Ariya και Toyota bZ4X;
Στην μία πλευρά έχουμε μία εταιρεία (Nissan) με μπόλικη εμπειρία στην κατασκευή ηλεκτρικών (παγκόσμιο best-seller το LEAF). Από την άλλη μία μάρκα (Toyota) πιστή στην αυτοφορτιζόμενη υβριδική τεχνολογία, της οποίας είναι εκ των πρωτεργατών. Τι συνδέει τους 2 κολοσσούς, πέραν της κοινής, ιαπωνικής τους, καταγωγής; Η μεγάλη προετοιμασία τους, πριν μπουν στο παιχνίδι των ηλεκτρικών SUV.
Nissan Ariya και Toyota bZ4X είναι δύο επαναφορτιζόμενα μεσαία SUV που ξεκινούν το εμπορικό τους ταξίδι στην ελληνική αγορά. Εμείς θα κάνουμε τις... συστάσεις, παρουσιάζοντας τις «βασικές» εκδόσεις των αυτοκινήτων. Nissan Ariya 218 ίππων με μπαταρία 66 kWh (44.900 ευρώ με επιδότηση) και το πρώτο ηλεκτρικό Toyota bZ4X 204 ίππων με μπαταρία 71,4 kWh (42.920 ευρώ με επιδότηση).
Σχεδίαση: Μοντέρνο το coupe Ariya, SUVάτο και φουτουριστικό το bZ4X
Παραπλήσιες διαστάσεις σε πλάτος και ύψος έχουν τα δύο ηλεκτρικά SUV, με το Toyota bZ4X σχεδόν 10 πόντους μακρύτερο. Ακολουθεί την δική του σχεδιαστική λογική, διαφορετική σε σχέση με όσα έχουμε συναντήσει από την μάρκα. Αναμενόμενο, θα πει κανείς, διότι είναι το πρώτο ηλεκτρικό της Toyota. Ξεχωρίζουμε τη μακρόστενη εξαγωνική μάσκα με ενεργή γρίλια στο κάτω μέρος, τους λεπτούς LED προβολείς και τις δυναμικές πλαϊνές γραμμές. Συγκριτικά με το Ariya, βλέπουμε μία πιο SUV φιλοσοφία (βλέπε RAV4), μα και «δανεικές» φουτουριστικές πίσω πινελιές από το C-HR.
Μοντέρνο και εντυπωσιακό είναι το Nissan Ariya. Στη θέση της, όπως σε κάθε μοντέλο της φίρμας, παραμένει η V-Motion μάσκα, η οποία έχει μία πιο εξελιγμένη εκδοχή. Και εδώ παρατηρούμε λεπτής σχεδίασης LED φώτα, με το αμάξωμα πιο καμπυλωτό με μυώδες με τον τρόπο του. Αρέσει αρκετά η coupe οροφή και οι μεγάλοι θόλοι των 19άρηδων τροχών (18 ιντσών στο bZ4X).