ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικό VS βενζίνης: Θέλεις να πληρώνεις 20 ή 150 ευρώ το μήνα για «καύσιμα»;

 Σχολιάστε 
19.131 Επισκέψεις στο άρθρο (20/3/2025)
Ηλεκτρικό VS βενζίνης: Θέλεις να πληρώνεις 20 ή 150 ευρώ το μήνα για «καύσιμα»;
2 Φωτογραφίες »

Δοκιμάσαμε 13 ηλεκτρικά σε καθημερινές διαδρομές πόλης με κίνηση.
Ένα ηλεκτρικό στην κίνηση καίει 2 ευρώ/100 χλμ. (20 ευρώ το μήνα για 1.000 χλμ.).
Τα ηλεκτρικά στην πόλη είναι «σαν να καίνε» (σε κόστος βενζίνης) 1,4 λτ./100 χλμ..
To βενζινοκίνητο στην κίνηση καίει 15 ευρώ/100 χλμ. (δηλ. 7 φορές παραπάνω).

autotriti team

Εlectric in the city: Με 13 ηλεκτρικά μοντέλα στους δρόμους της Αθήνας

Το Test Center του AutoΤρίτη έχει καθιερώσει πληθώρα δοκιμών, ώστε να αξιολογεί εξονυχιστικά κάθε μοντέλο σε όλους τους τομείς. Εκτός όμως από τις τυποποιημένες μετρήσεις που κάνουμε σε κάθε μοντέλο, πραγματοποιούμε και πολλά test σε πραγματικές συνθήκες.

Έτσι, λοιπόν, με αφορμή το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται φθηνότερα από τα βενζινοκίνητα, το AutoΤρίτη δοκίμασε και αξιολόγησε 13 ηλεκτρικά μοντέλα, από μίνι μέχρι και μεσαία SUV, σε καθημερινές διαδρομές πόλης, στη δοκιμή «Εlectric in the city».

Πιο συγκεκριμένα δοκιμάσαμε 13 ηλεκτρικά μοντέλα σε διαδρομές στο κέντρο της Αθήνας και σε πολυσύχναστες λεωφόρους, όπως η Κηφισιάς, το «ποτάμι», η Βουλιαγμένης και η παραλιακή, τα στενά πέριξ του κέντρου και περιοχές με αρκετή κίνηση, όπως η Ν. Ερυθραία και το Φάληρο.

Διαδρομές δηλαδή που αποτελούν την καθημερινότητά μας/σας και τις ώρες αιχμής «πήζουν» στην κίνηση. Χαρακτηριστικό είναι πως η μέση ταχύτητα κίνησης σε όλη αυτή τη διαδρομή ήταν 23 χλμ./ώρα, μάλλον μεγαλύτερη από αυτή που δείχνει το trip computer στο δικό σας αυτοκίνητο...

Στην πόλη ένα ηλεκτρικό θέλει 2 ευρώ/100 χλμ. μάξιμουμ 50 ευρώ το μήνα αν δεν έχεις γκαράζ

Τα 13 μοντέλα του test, είχαν κατανάλωση από 9,6 έως 17 kWh/100 χλμ., η οποία ακούγεται μεγάλη ως διαφορά, ωστόσο «κάνοντας ταμείο» σε χρήματα αυτή μεταφράζεται σε κατανάλωση από 1,5 έως 2,5 ευρώ στα 100 χλμ. αν φορτίζεις στο σπίτι, ή μάξιμουμ 50 ευρώ το μήνα ακόμη και αν φορτίζεις σε δημόσιο φορτιστή, που σίγουρα θα υπάρχει κάποιος 5 λεπτά από το σπίτι σας.  

Με λίγα λόγια ακόμα και τα μεγαλύτερα σε όγκο και βαριά ηλεκτρικά μέσα στην πόλη «καίνε» ελάχιστα χρήματα σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο μοντέλο. Ή να το πούμε πιο παραστατικά: αν τα Toyota bZ4x και Nissan Ariya που είχαμε στην δοκιμή έκαιγαν βενζίνη, τότε η πραγματική κατανάλωσή τους θα ήταν 1,4 λτ./100 χλμ..

Ένα βενζινοκίνητο καίει αντίστοιχα 15 ευρώ 100 χλμ., 7 φορές παραπάνω από ένα ηλεκτρικό

Συνεχίζοντας την αντιστοιχία-σύγκριση με τα βενζινοκίνητα μοντέλα, σε μια αντίστοιχη διαδρομή, ένα βενζινοκίνητο μοντέλο, ανάλογα και την κατηγορία του, έχει κατανάλωση από 7 έως 10 λτ./100 χλμ., δηλαδή από 12,5 έως 18 ευρώ.

Παίρνοντας τους μέσους όρους λοιπόν, ένα ηλεκτρικό στα 100 χλμ. θα χρειαστεί 2 ευρώ, ενώ ένα μοντέλο βενζίνης 15 ευρώ.

Το μήνα ένα βενζινοκίνητο θα πληρώσει 7 φορές παραπάνω για καύσιμα από ένα ηλεκτρικό

Κάνοντας λοιπόν την αναγωγή σε μηνιαία βάση (1.000 χλμ.), σε ένα βενζινοκίνητο μοντέλο το κόστος για καύσιμα θα ήταν σε αυτές τις διαδρομές 150 ευρώ (ή 2.800 ευρώ το χρόνο). Σε ένα ηλεκτρικό τώρα, το κόστος θα ήταν 20 ευρώ το μήνα (240 το χρόνο). Δηλαδή το κόστος βενζίνης είναι 7 φορές μεγαλύτερο στα βενζινοκίνητα.

Οι υπολογισμοί όπως αναφέραμε παραπάνω έγιναν με δεδομένο ότι θα φορτίζουμε σπίτι, οπότε ας εξετάσουμε και το σενάριο ότι δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα και η φόρτιση γίνεται σε δημόσιο φορτιστή, που σίγουρα θα υπάρχει κάποιος 5 λεπτά από το σπίτι σας.  Η σταθερή χρέωση σε αυτή την περίπτωση είναι 0,4 ευρώ/kWh, το οποίο σημαίνει για τη διαδρομή του τεστ μας ότι θα πληρώναμε 5 ευρώ/100 χλμ. ή 50 ευρώ το μήνα, 3 φορές λιγότερα από ένα βενζινοκίνητο και πάλι.

 

Mercedes
Autotriti.gr