ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο: Πώς δουλεύει το Lexus 300e;

 Σχολιάστε 
46.968 Επισκέψεις στο άρθρο
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο: Πώς δουλεύει το Lexus 300e;

- Το πρωτότυπο Lexus UX 300e είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο από το GR86
- Έχει κουμπί «engine start» που αλλάζει από αυτόματο σε 6άρι χειροκίνητο & πεντάλ συμπλέκτη
- Το λογισμικό του Lexus έχει αισθητήρες για να καταλαβαίνει & να στέλνει στον ηλεκτροκινητήρα όση ροπή χρειάζεται
- Fake ήχος από Golf GTI & χαρτογράφηση 1.400άρη θερμικού κινητήρα

Το πρωτότυπο Lexus UX 300e είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο από το GR86

Ευκολία και άνεση χειροκίνητου σασμάν ή fun to drive και πιο γνήσια οδηγική αίσθηση; Η Toyota, μέσω του Lexus UX 300e λανσάρει ένα ηλεκτρικό (πρωτότυπο) μοντέλο που έχει μηχανικό κιβώτιο, αντίστοιχο με εκείνο του Toyota GR86. Δηλαδή πρόκειται για το πρώτο ηλεκτρικό που δε θα έχει την κλασική 1 σχέση αλλά κανονικές ταχύτητες με συμπλέκτη. Κατά τα άλλα, το ιαπωνικό οικογενειακό SUV αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια υψηλής απόδοσης 204 ίππων που κινεί τους μπροστινούς τροχούς. Η ενέργεια παρέχεται σε αυτόν μέσω μία μπαταρίας ιόντων λιθίου χωρητικότητας 72,8 κιλοβατώρων.

Με κουμπί «engine start» που αλλάζει από αυτόματο σε 6άρι χειροκίνητο, στροφόμετρο & πεντάλ συμπλέκτη

Σε σχέση με το κλασικό UX 300e, στο συγκεκριμένο πρωτότυπο βλέπουμε, κουμπί «engine start» που έχει προστεθεί. Προστέθηκαν ακόμη ένας συμπλέκτης με ισχυρό ελατήριο επαναφοράς για όσο το δυνατόν πιο φυσική αίσθηση (όταν τον πατάς), καθώς κι ένας επιλογέας 6 ταχυτήτων με μικροδιακόπτες σε κάθε του θέση (σχέση). Τέλος, βλέπουμε και ένα στροφόμετρο, για να απεικονίζονται όσο το δυνατόν πιο ρεαλιστικά οι στροφές του ηλεκτροκινητήρα.

Το λογισμικό του Lexus έχει αισθητήρες για να καταλαβαίνει & να στέλνει στον ηλεκτροκινητήρα όση ροπή χρειάζεται

Το όλο κύκλωμα είναι τύπου «shift by wire», δηλαδή δεν υπάρχει κάποια μηχανική σύνδεση με ντίζα (καλώδιο), παρά μιλάμε για ένα ηλεκτρικό κύκλωμα. Ο συμπλέκτης επικοινωνεί ηλεκτρικά με ένα ποτενσιόμετρο (αισθητήρες) και ανάλογα με την σχέση που επιλέγεται στο κιβώτιο (χαρακτηριστικό «κλικ» σε κάθε αλλαγή) επεμβαίνει το λογισμικό. Ο υπολογιστής, δηλαδή, που προσαρμόζει πόση ροπή είναι διαθέσιμη ανάλογα με τις στροφές ανά λεπτό και την ταχύτητα του οχήματος ώστε να προσομοιώσει μια καμπύλη ισχύος κινητήρα εσωτερικής καύσης. Όταν πατιέται ο συμπλέκτης διακόπτεται η παροχή ρεύματος, με το software πρόγραμμα προσαρμόζει επίσης την ποσότητα του αναγεννητικού φρεναρίσματος που χρησιμοποιείται με βάση την ταχύτητα, τις σ.α.λ. και την «σχέση».

Fake ήχος από Golf GTi & χαρτογράφηση 1.400άρη θερμικού κινητήρα

Για να ενισχύσουν ακόμη περισσότερο την οδηγική αίσθηση του χειροκίνητου Lexus UX 300e οι μηχανικοί της Toyota βασίστηκαν αρκετά στο Volkswagen Golf και ειδικά στο κορυφαίο hatchback GTi, του οποίους τους… βρυχηθμούς ακούμε στο ηλεκτρικό 300e. Συν τοις άλλοις, η χαρτογράφηση του Lexus βασίζεται σε έναν 1.400άρη θερμικό κινητήρα.

Συνέχεια του άρθρου >>>
Mercedes
OPEL