Η μετατροπή του βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου οχήματος σε όχημα διπλού καυσίμου, με 2ο καύσιμο το φυσικό αέριο μειώνει σημαντικά το μηνιαίο κόστος κίνησης του ΤΑΞΙ, όπως προέκυψε ως συμπέρασμα στην τεχνική ημερίδα του ΙΔΕΕΑ.
Hμερίδα για το Φυσικό Αέριο Κίνησης
2.459 Επισκέψεις στο άρθρο (16/5/2014)
Την Πέμπτη 15 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Capsis για τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ ημερίδα με θέμα «Φυσικό αέριο κίνησης και επαγγελματικές ευκαιρίες», υπό την αιγίδα του ΙΔΕΕΑ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα πορίσματα των στελεχών του ΙΔΕΕΑ, η μετατροπή του βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου οχήματος σε όχημα διπλού καυσίμου, με δεύτερο καύσιμο το φυσικό αέριο, φάνηκε ότι αποτελεί μια τεχνολογία άγνωστη για τους αυτοκινητιστές ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ.
Η τεχνολογία αυτή μειώνει σημαντικά το μηνιαίο κόστος κίνησης του ΤΑΞΙ, που σήμερα κυμαίνεται από 450 έως 600 ¤ για ένα ιδιοκτήτη, πάντα ανάλογα με τα χιλιόμετρα που διανύει το αυτοκίνητο.Η τεχνολογία λοιπόν ανάμειξης Φυσικού αερίου με πετρέλαιο, γνωστή και σαν «DIESEL BLEND» προκαλεί ιδιαίτερο ενδιαφέρον κυρίως στους επαγγελματίες του κλάδου των ΤΑΞΙ (για προφανείς λόγους).Μερικά από τα ερωτήματα που διατυπώθηκαν και τα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:…τα ερωτήματα που προέκυψαν (και απαντήθηκαν)• Είναι δυνατή η μετατροπή του πετρελαιοκίνητου οχήματος σε όχημα διπλού καυσίμου;• Πως ένας κινητήρας συμπίεσης χωρίς σύστημα ανάφλεξης, όπως ο πετρελαιοκινητήρας μπορεί να λειτουργήσει και με Φυσικό αέριο;• Υπάρχουν πρατήρια ανεφοδιασμού με Φυσικό Αέριο και που;• Ποιο είναι το κόστος του φυσικού αερίου σήμερα;• Είναι πιο ακριβό ή πιο φτηνό από το πετρέλαιο και το Υγραέριο;• Γιατί πωλείται σε κιλά και όχι σε λίτρα όπως όλα τα άλλα καύσιμα;• Ποια είναι η τιμή κτήσης και εγκατάστασης ενός συστήματος και ποιος ο χρόνος απόσβεσης ιδιαίτερα σήμερα που ο αριθμός των διανυθέντων χιλιομέτρων ετησίως για ένα ΤΑΞΙ (όπως αναφέρθηκε μειώθηκε περίπου στο μισό 50-60.000χιλ);• Τι γίνεται με την νομοθεσία, τον τεχνικό έλεγχο και τα ΚΤΕΟ …και τα συμπεράσματα που προέκυψαν • Η τεχνολογία του CNG φαίνεται να είναι άγνωστη ακόμη σε πολλούς αυτοκινητιστές.• Υπάρχει σύγχυση μεταξύ του Φυσικού αερίου κίνησης CNG και του υγραερίου LPG.• Υπάρχει δυσπιστία για την τεχνολογία ανάμειξης Φυσικού αερίου CNG με το Diesel.• Ανεπαρκής πληροφόρηση για την ύπαρξη των 3 ήδη λειτουργούντων πρατηρίων Φυσικού Αερίου στην Αττική (καθώς και των όσων βρίσκονται ήδη σε στάδιο προετοιμασίας).
Οι θεματικές ενότητες της ημερίδας:
• Φυσικό αέριο κίνησης: Φυσικά και χημικά χαρακτηριστικά, ιδιότητες, διάδοση φυσικού αερίου κίνησης, οικονομικά περιβαλλοντικά οφέλη. Σύγκριση της ενέργειας μεταξύ CNG και LNG με τη βενζίνη, το ντίζελ και LPG Σύγκριση του κόστους μεταξύ των προαναφερόμενων καυσίμων. Προοπτική μετατροπής του Φυσικού Αερίου σε Βενζίνη• Οχήματα φυσικού αερίου εργοστασιακής τοποθέτησης: Εργοστασιακά Οχήματα (OME – NGVs), τεχνολογίες οχημάτων φυσικού αερίου.• Μετατροπή οχημάτων σε οχήματα διπλού καυσίμου (Πετρελαίου Φυσικού αερίου): Διαδικασία μετατροπής, πλεονεκτήματα, απόσβεση εγκατάστασης,• Νομοθετικό πλαίσιο: Νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με την εκ των υστέρων τοποθέτηση συστημάτων αερίων καυσίμων - τεχνικός έλεγχος οχημάτων νομοθετικές απαιτήσεις.• Επίδειξη συστήματος: Επίδειξη εξαρτημάτων συστήματος εγκατάστασης φυσικού αερίου κίνησης, η απλότητα στην τοποθέτηση και η ασφάλεια στην λειτουργία.
Επισημάνσεις
Η χρήση φυσικού αερίου ως καύσιμο κίνησης κάθε μεγέθους ΙΧ και ΔΧ οχημάτων είναι η τελευταία πραγματική επαναστατική εξέλιξη στον τομέα της αυτοκίνησης και στην χώρα μαςΈνα όχημα φυσικού αερίου επιτυγχάνει ποσοστό εξοικονόμησης μέχρι 66% έναντι της Βενζίνης και μέχρι 33% έναντι του Diesel.Το φυσικό αέριο κίνησης υπερκαλύπτει τα πιο αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα κυβερνητικών και μη κυβερνητικών οργανισμών. Μεταξύ άλλων οι κινητήρες φυσικού αερίου επιτυγχάνουν μείωση 25% του Διοξειδίου του Ανθρακα και 99% στα μικροσωματίδια.Το φυσικό αέριο παρουσιάζει υψηλές επιδόσεις και τις ίδιες δυνατότητες χρήσης με τα πιο διαδεδομένα καύσιμα κίνησης. Χρησιμοποιείται ευρέως και ασφαλώς σε πάνω από 80 χώρες και όλο και περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν γνωστά μοντέλα οχημάτων τους με κίνηση με φυσικό αέριο.Το FISIKON - Φυσικό Αέριο Κίνησης, είναι στην Ελλάδα και είναι γεγονός. Η ΔΕΠΑ δημιουργεί την υποδομή για την τροφοδοσία οχημάτων με φυσικό αέριο. Σήμερα διαθέτει τρεις σταθμούς ανεφοδιασμού στην Αττική, ένα στην Θεσσαλονίκη και αναπτύσσει πανελλαδικό δίκτυο μέσα σε υπάρχοντες σταθμούς υγρών καυσίμων.Τελικό συμπέρασμα λοιπόν: Ασφάλεια, οικονομία, φιλικότητα στο περιβάλλον.... με FISIKON στην αυτοκίνηση!