Η νέα γενιά του ηλεκτρικού αυτοκινήτου της Renault, το Zoe παρουσιάστηκε επίσημα από την εταιρεία και έρχεται με μεγαλύτερη μπαταρία και αυτονομία, πιο γρήγορη φόρτιση και περισσότερη τεχνολογία.
Η επίσημη αποκάλυψη του Renault Zoe έρχεται να επιβεβαιώσει την προ ολίγων ημερών διαρροή μίας εικόνας του μοντέλου για την οποία και σας ενημερώσαμε, παίρνοντας ταυτόχρονα μία «γεύση» για το εξωτερικό μέρος. Παρόλο που οι αλλαγές στο σχεδιασμό δεν είναι ριζικές, βλέπουμε πως το μπροστινό άκρο του Zoe είναι πιο «επιθετικό». Αυτό συμβαίνει λόγω των νέων στάνταρ LED προβολέων που ενσωματώνουν τα λεπτά φώτα ημέρας και του κάτω τμήματος του προφυλακτήρα που στις άκρες του φιλοξενεί τις ανασχεδιασμένες εισόδους αέρα. Το πίσω μέρος χαρακτηρίζεται πιο απλό, με τα LED φωτιστικά σώματα να είναι ελαφρώς μεγαλύτερα, ενώ ο προφυλακτήρας φέρει στις άκρες του δυο ανακλαστήρες.
Ολοκληρώνοντας με το εξωτερικό να πούμε πως η Renault προσφέρει νέα σχέδια για τις ζάντες που κυμαίνονται από 15 έως 17 ίντσες και τρία νέα μεταλλικά χρώματα (άσπρο, κόκκινο και γαλάζιο) στις συνολικά εννέα αποχρώσεις.
Στο εσωτερικό σύμφωνα με τη μάρκα, το Zoe επωφελείται από μεγαλύτερης ποιότητας μαλακά πλαστικά και ένα νέο ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών (στάνταρ). «Παρέα» στον ψηφιακό πίνακα οργάνων κάνει και μία δεύτερη οθόνη αφής 9,3 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης. Επιπλέον έχει προβλεφθεί χώρος για την ασύρματη φόρτιση smartphones, ενώ οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων έχουν τώρα πρόσβαση σε ένα ζεύγος υποδοχών USB.
Περνώντας στα πιο σημαντικά η μηχανικοί της Renault έχουν εξοπλίσει το μικρό ηλεκτρικό με μία νέα μπαταρία 52 kWh. Η εν λόγω έκδοση ονομάζεται Zoe Z.E. 50 και έχει τη δυνατότητα να διανύσει 390 χιλιόμετρα (WLTP) μέχρι να χρειαστεί φόρτιση. Μάλιστα η Renault σημειώνει πως η νέα αυτονομία είναι κατά 30% μεγαλύτερη σε σχέση με αυτή που προσφέρει η μπαταρία των 40 kWh. Η θύρα φόρτισης παραμένει κρυμμένη πίσω από το λογότυπο της Renault στη μάσκα, όπου υπάρχουν δύο διαφορετικές υποδοχές η αρχική AC αλλά και η DC για φόρτιση συνεχούς ρεύματος μέχρι 50 kW. Μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 9 ώρες και 25 λεπτά από ένα wallbox 7kW, ενώ αν φορτιστεί για 8 ώρες υπολογίστε πως θα μπορέσετε να κινηθείτε για 306 χιλιόμετρα.
Από ένα φορτιστή δρόμου (roadside) 22kW και μόνο με μία ώρα φόρτισης το Zoe μπορεί να διανύσει 126 χιλιόμετρα, ενώ σε μισή ώρα μέσω του γρήγορου φορτιστή 50kW DC θα είναι σε θέση να κινηθεί για 145 χιλιόμετρα.
Η Renault έχει δώσει στο μοντέλο ένα πιο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ 100 kW (R135) που προσφέρει 135 ίππους και 245 Nm ροπής, το οποίο συνδυάζεται με ένα κιβώτιο μίας ταχύτητας. Ο συνδυασμός αυτός του επιτρέπει να κάνει το σπριντ 0-100 χλμ./ώρα σε 10 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη ταχύτητα να ορίζεται στα 140 χλμ/ώρα. Διαθέσιμο ωστόσο παραμένει και το ηλεκτρικό μοτέρ R110 (80kW) που προσφέρει 110 ίππους. Αμφότερα τα μοτέρ έρχονται με το σύστημα «B mode» το οποίο στην ουσία ενεργοποιεί τη λειτουργία του ενός πεντάλ, καθώς το αυτοκίνητο επιβραδύνει «σημαντικά ταχύτερα» από ό, τι πριν, μόλις ο οδηγός απελευθερώσει το πεντάλ γκαζιού.
Τέλος πολλά είναι και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού όπως τα Active Emergency Braking System (AEBS), Lane Departure Warning (LDW), Lane Keeping Assist (LKA), Traffic Sign Recognition (TSR), Blind Spot Monitoring (BSM).
Το ανανεωμένο Renault Zoe θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη αυτό το φθινόπωρο.