- Τα ηλεκτρικά αλλάζουν το προφίλ μιας μάρκας και την κάνουν να δείχνει φιλική στο περιβάλλον
- Οι μηδενικοί ρύποι των ηλεκτρικών είναι όμως μόνο ένα μέρος του προβλήματος, το άλλο είναι το CO2 της παραγωγής
- Το σωστό είναι μια εταιρεία να έχει μηδενικό αποτύπωμα από από την αρχή (π.χ. εξόρυξη), μέχρι το τέλος (της ζωής του αυτοκινήτου)
- Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Toyota που έχει πρόγραμμα μηδενικού αποτυπώματος CO2 μέχρι το 2040
Τα ηλεκτρικά αλλάζουν το προφίλ μιας μάρκας και την κάνουν να δείχνει φιλική στο περιβάλλον
Μπορεί το ηλεκτρικό που ψώνισες να μην ρυπαίνει καθόλου. Πόσο σίγουρος είσαι όμως πως από την εξόρυξη των υλικών που φτιάχνουν το αυτοκίνητό σου, μέχρι να το παραλάβεις από την έκθεση, δεν έχεις «φορτώσει» με τόνους CO2 το περιβάλλον; Ξέρεις τι έχει κάνει γι` αυτό ο κατασκευαστής;
Όταν η κλιματική αλλαγή είναι αυτή που καθορίζει πλέον όλες τις πολιτικές που εφαρμόζονται, από τις νόρμες ρύπων μέχρι το μεταναστευτικό, και από το κόστος της ενέργειας μέχρι την ελάχιστη ηλικία συνταξιοδότησης, δεν μπορεί μια απόφαση σαν την αγορά του αυτοκινήτου σου να μην την λαμβάνει υπόψη. Και όταν μία μάρκα έχει αποκτήσει υψηλό προφίλ χάρη στα ηλεκτρικά της μοντέλα και την ταχύτητα με την οποία ασπάστηκε την ηλεκτροκίνηση, θες η εικόνα της να γίνει και η δική σου εικόνα ευθύνης για την προσπάθειά σου να μειώσεις το δικό σου αποτύπωμα CO2. Είσαι σίγουρος όμως πως δεν αγοράζεις μόνο την «εικόνα»;
Οι μηδενικοί ρύποι των ηλεκτρικών είναι μόνο ένα μέρος του προβλήματος, το άλλο είναι το CO2 της παραγωγής
Το ότι το ηλεκτρικό σου αυτοκίνητο δεν παράγει κανέναν ρύπο είναι φυσικά θετικό. Ίσως για εσένα, όχι όμως απαραίτητα και για τον κατασκευαστή του. Με την αργή υιοθέτηση των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων, υπάρχουν ήδη φωνές από οργανώσεις και οργανισμούς πως ο πλανήτης θα είχε περισσότερη βοήθεια αν υπήρχαν περισσότερα μοντέλα πιθανώς λιγότερο «πράσινα» από τα αμιγώς ηλεκτρικά. Πώς; Μοντέλα, όπως τα υβριδικά, που μπορεί σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά να ρυπαίνουν περισσότερο, όμως είναι πιο προσιτά, μπορούν να τα αγοράσουν περισσότεροι, και έτσι να βγάλουν από την κυκλοφορία αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας που αλλιώς θα μείνουν στους δρόμους ρυπαίνοντας λες και είμαστε στο 1999.
Το σωστό είναι μια εταιρεία να έχει μηδενικό αποτύπωμα από από την αρχή (π.χ. εξόρυξη), μέχρι το τέλος (της ζωής του αυτοκινήτου)
Η επίτευξη μηδενικού καρβονικού αποτυπώματος είναι πρωτίστως εταιρική ευθύνη και κατόπιν ατομική. Η Toyota, στο πρόγραμμα μηδενικού αποτυπώματος μέχρι το 2040 το οποίο ακολουθεί εδώ και 9 χρόνια, χωρίς κινήσεις εντυπωσιασμού με το ένα ηλεκτρικό μετά το άλλο, διατηρεί μια γκάμα που επιτρέπει οικονομικά την αντικατάσταση των παλιών αυτοκινήτων με νέα, σημαντικά πιο οικολογικά μοντέλα. Την ίδια στιγμή, έμφαση δίνεται και στις άλλες διαδικασίες που προσθέτουν CO2 στην ατμόσφαιρα, από την εξόρυξη των πρώτων υλών και τη γραμμή παραγωγής, μέχρι τους μηχανισμούς που ακολουθούνται από τα δίκτυα και τις μεθόδους των τεχνικών.
΅Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η Toyota που έχει πρόγραμμα μηδενικού αποτυπώματος CO2 μέχρι το 2040
Η Toyota επενδύει σε τομείς που δεν είναι τόσο ορατοί όσο το τελικό προϊόν, δηλαδή όσο ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Υπόσχεται όμως πως για κάθε διαδικασία, ερευνά και εξελίσσει μεθόδους μείωσης (λιγότεροι ρύποι), αντιμετάθεσης και αντιστάθμισης (με φύτεμα δέντρων που απορροφούν όσο CO2 παράγεται στις διαδικασίες), και τελικά εκμηδενισμού των ρύπων CO2. Δε φαίνεται στο αυτοκίνητο που αγοράζεις, δε φαίνεται στις διαφημίσεις που βλέπεις, είναι όμως μέρος της ταυτότητας της Toyota, όπως θα πρέπει να είναι και μέρος της ταυτότητας κάθε μάρκας, και κάτι που ίσως να πρέπει να ερευνάς πριν κάνεις αυτό που σου αντιστοιχεί για το περιβάλλον.
Εσύ πόσα ξέρεις για τους περιβαλλοντικούς στόχους της μάρκας που θέλεις να επιλέξεις για το επόμενο αυτοκίνητό σου; Ήξερες πως ένα υβριδικό της Toyota μπορεί να έχει στο σύνολο της παραγωγής και χρήσης του μικρότερο αποτύπωμα CO2 και ας παράγει περισσότερους ρύπους στα χέρια σου από ένα ηλεκτρικό άλλης μάρκας; Τι λες τώρα;