Οι εταιρείες «βαπτίζουν» τα ήπια υβριδικά ως υβριδικά, και έτσι το ΕΤΤ είναι μειωμένο 50%. Όμως ο καταναλωτής πληρώνει περισσότερα και βγαίνει χαμένος. Τι παίζει εδώ;
Το κόλπο των mild hybrid: Γράφει υβριδικό στην άδεια
«Αδελφές και παλληκάρια γίνανε μαλλιά κουβάρια» έλεγε ένας ραδιοφωνικός παραγωγός στο sport.fm όταν τον άκουγα πριν καμιά 20αριά χρόνια, αν και σήμερα δεν ξέρω πόσο politically correct είναι αυτή ως έκφραση και αν την χρησιμοποιεί ακόμη. Αυτή όμως ακριβώς μου έρχεται όταν προσπαθώ να εξηγήσω σε φίλους τη διαφορά μεταξύ των mild hybrid και full hybrid μοντέλων.
«Μα υβριδικά είναι και τα δύο» μου λένε οι μη αυτοκινητάθρωποι και προσπαθώ να τους εξηγήσω τις διαφορές στον τρόπο λειτουργίας του κάθε κινητήρα (δες εδώ αναλυτικά). Και όταν πλέον έχουν καταλάβει την διαφορά με ρωτάνε με απορία: «τότε γιατί οι εταιρείες και οι πωλητές μας κοροϊδεύουν και τα πλασάρουν ως υβριδικά;»
«Γιατί η άδεια κυκλοφορίας γράφει υβριδικό» τους απαντώ προσθέτοντας αμέσως ότι με το να αναγράφεται στην άδεια η λέξη «υβριδικό», το τέλος ταξινόμησης είναι μειωμένο κατά 50%. Κάποια χιλιάρικα δηλαδή που όμως δεν περνάνε ως όφελος στον πελάτη. Αντιθέτως, ο πελάτης πληρώνει περισσότερα για την ήπια αυτή τεχνολογία από 800 έως 1.500 ευρώ παραπάνω, την ώρα που ούτε η μπαταριούλα, ούτε ο ηλεκτροκινητήρας κοστίζει τόσο για το εργοστάσιο.
Και εκεί είναι να νευριάζεις!!! Ok, ναι υπάρχει πόλεμος, ναι υπήρχε έλλειψη ημιαγωγών, ναι είχαν ακριβύνει οι πρώτες ύλες (σ.σ. αν και τώρα η τιμή του χάλυβα είναι πεσμένη σε σχέση με πέρσι), όμως οι εταιρείες παρουσιάζουν κέρδη στους ισολογισμούς τους και ο καταναλωτής πληρώνει περισσότερο…
Μήπως λοιπόν οι εταιρείες δεν θα πρέπει να μας πλασάρουν τα mild hybrid ως υβριδικά ή αν θέλουν να το μασήσουμε ότι κερδίζεις στην κατανάλωση σαν ένα κανονικό full υβριδικό, τότε να περνάει το όφελος αυτό στον πελάτη και να μην τα πληρώνουμε περισσότερο; Τι λέτε;