Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Μεγάλα είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν ωστόσο με το μέλλον των εργαζομένων.

Ξήλωμα σε όλα τα διόδια μέχρι το 2019

2.431 Επισκέψεις στο άρθρο (30/1/2018)

To σχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την εγκατάσταση του αναλογικού συστήματος χρέωσης δεν προβλέπει την υπάρξη σταθμών διοδίων. Δείτε τις αλλαγές και τις αντιδράσεις των εμπλεκόμενων φορέων.

Την πρόθεση του να ξηλωθεί το σύνολο των μετωπικών και πλευρικών διοδίων μέχρι τα τέλη του 2019 ώστε να υλοποιηθεί το σχέδιο για την ηλεκτρονική αναλογική χρέωση μέσα από την οπτική αναγνώριση πινακίδων και την χρήση δορυφορικής τεχνολογίας έχει ανακοινώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Σπίρτζης.

Για να γίνει αυτό σύμφωνα με το σχέδιο του υπουργείου, αναμένεται  να γίνει κρατικοποίηση του ταμείου των διοδίων κάτω από μια νέα υπηρεσία με το όνομα Υπηρεσία Οδικών Τελών που θα έχει την δικαιοδοσία της την διαχείριση όλου του ηλεκτρονικού σύστηματος. Συγκριμένα, λέγεται ότι θα έχει προσωπικό 400 ατόμων και θα αναλάβει την είσπραξη, την εκκαθάριση και την απόδοση στους ιδιώτες των διοδίων κατόπιν διαπραγμάτευσης με τις τράπεζες και τους παραχωρησιούχους.
 
Μεγάλα είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν ωστόσο με το μέλλον των εργαζομένων που αυτήν την στιγμή απασχολούνται στους σταθμούς διοδίων και αποτελούν περίπου το 50% του εργατικού δυναμικού των εταιρειών παραχώρησης, σύμφωνα με στοιχεία της Hellastron. Εάν προχωρήσει το δορυφορικό αναλογικό σύστημα, τότε όλοι αυτοί οι εργαζόμενοι θα χρειαστεί να φύγουν από τις θέσεις τους, αφού στο νέο τρόπο χρέωσης δεν προβλέπονται διόδια. Από την άλλη πλευρά πάντως, το υπουργείο θεωρεί ότι, αφού δεν θα υπάρχουν σταθμοί, το κόστος λειτουργίας των εταιρειών που διαχειρίζονται τα διόδια θα πέσει δραματικά και έτσι θα μπορεί το Δημόσιο να επαναδιαπραγματευθεί με νέους ευνοϊκότερους όρους τις συμβάσεις που έχει υπογράψει.

Οι εταιρείες από την πλευρά τους φαίνεται πως είναι διστακτικές προς αυτές τις αλλαγές. Κατ αρχάς, θεωρούν ότι πρέπει να λάβουν εγγυήσεις πως τα έσοδα τους με το ηλεκτρονικό δορυφορικό σύστημα θα παραμείνουν σε υψηλά επίπεδα ενώ φαίνεται πως οι εταιρείες που διατηρούν μετωπικούς σταθμούς δεν θέλουν να αναλάβουν το κόστος της απομάκρυνσης των διοδίων. Ο μόνος σίγουρος “πελάτης” για το υπουργείο είναι η Εγνατία Οδός γιατί διατηρεί λιγοστούς σταθμούς διοδίων και δεν θα χρειαστεί να αφαιρέσει πολλούς σταθμούς για να συμπορευτεί με τον νέο τρόπο χρέωσης.

Για την εγκατάσταση του αναλογικού συστήματος στην Εγνατία οδό θα διατεθούν 100 εκ. ευρώ , στη συνέχεια για την εξάπλωση του συστήματος και σε άλλους αυτοκινητόδρομους θα χρειαστούν και άλλα 270 εκ. ενώ από το 2020 έως το 2022 θα υπάρχουν ετήσιες δαπάνες 10 εκ ευρώ.

Toyota
SEAT XENOIASTOI