Το Κaroq πέρασε τα σαμαράκια
σχετικά ήρεμα, αν και κάποιες ελαφρές «αναταράξεις» από τον πίσω άξονα τις νιώσαμε, όμως είχαμε την τετρακίνητη έκδοση που έχει αυξημένο βάρος.
Αναταράξεις: Νέοι πρωταθλητές τα Jeep Compass & Citroen C5 Aircross
22.018 Επισκέψεις στο άρθρο
Όπως καταλάβατε από τον τίτλο η νέα πεντάδα που μετρήθηκε έφερε ανακατατάξεις στην κορυφή της βαθμολογίας στον τομέα των αναταράξεων που εισέρχονται στην καμπίνα. Νέος πρωταθλητής λοιπόν αναδείχτηκε το Jeep Compass που «διέλυσε» την επίδοση των 8,2 ΜΜΙ του Duster, ρίχνοντας το όριο κάτω του 8, με επίδοση 7,9 ΜΜΙ μέγιστων δονήσεων και χύνοντας 27 γρ. νερό από το ποτήρι μας. Από τον απαιτητικό off-road γύρο που πραγματοποιήσαμε σας είχαμε αναφέρει για την υψηλή ποιότητα κύλισης, που εξασφαλίζει το γεροδεμένο και άκαμπτο πλαίσιο σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση και την απορροφητικότητα της ανάρτησης. Η τελευταία με τις αυξημένες διαδρομές και χωρίς να δίνει την αίσθηση χαλαρότητας ήταν ο λόγος και της εξαιρετικής αυτής επίδοσης.
Την πρωτιά του Compass πάντως την αμφισβητεί έντονα το C5 Aircross και αν μπορούσαμε να έχουμε χρήση «VAR» ίσως και να είχαμε άλλο νικητή, καθώς στην όλη διαδικασία συνολικά ήταν το πιο άνετο με διαφορά όσον αφορά την αίσθηση που λαμβάνουν οι επιβάτες. Ο σεισμογράφος όμως έγραψε 8,0 ΜΜΙ, συνεπώς με τη μίνιμουμ διαφορά μένει στη δεύτερη θέση. Το Citroen C5 Aircross προσφέρεται για εξαιρετικά άνετες διαδρομές χάρη στην ανάρτηση με τα υδραυλικά στοπ (Progressive Hydraulic Cushions), φροντίζοντας να γίνεται προοδευτικά η επαναφορά του αμαξώματος μετά από ισχυρές συμπιέσεις. Ακόμα και στις συνεχόμενες κακοτεχνίες, όπως στο τεστ μας, δίνει μια αίσθηση ότι αιωρείσαι. Ο λόγος που η αίσθηση του κορυφαίου δεν αποτυπώθηκε και στο σεισμογράφο πάντως είναι το γεγονός πως το σύστημα ανάρτησης λειτουργεί σε συνδυασμό με τα καθίσματα Advanced Comfort τα οποία φιλτράρουν τις δονήσεις πριν φτάσουν στο σώμα. Ωστόσο ο σεισμογράφος όπως σε όλα τα μοντέλα ήταν στερεωμένος στην κεντρική κονσόλα.
Στο γκρουπ των «μεσαίων» τα Kadjar, Tiguan και Karoq
Τα υπόλοιπα τρία μοντέλα που πήραν μέρος στη διαδικασία πλασαρίστηκαν στη δεύτερη πεντάδα της γενικής κατάταξης σημειώνοντας καλές επιδόσεις. Αναλυτικότερα, στο Renault Kadjar η σχετικά μαλακή του ανάρτηση διαχειρίζεται καλά το βάρος του αμαξώματος όταν περνάει πάνω από τα σαμαράκια, χωρίς να κοπανάει ή να φέρνει αναταράξεις στην καμπίνα. Οι μέγιστες δονήσεις έφτασαν τα 8,4 ΜΜΙ, όσο ακριβώς και στο πέμπτο Kia Sportage, ωστόσο έχυσε ένα γραμμάριο παραπάνω νερό (37 γρ.).
Λίγο πιο κάτω στην κατάταξη με 8,5 ΜΜΙ, βρίσκουμε το Skoda Karoq που ισοβάθμησε με το Toyota C-HR. Το Κaroq πέρασε τα σαμαράκια σχετικά ήρεμα, αν και κάποιες ελαφρές «αναταράξεις» από τον πίσω άξονα τις νιώσαμε. Βέβαια να πούμε πως στη δοκιμή μας είχαμε την τετρακίνητη αυτόματη έκδοση, συνεπώς ίσως μια άλλη έκδοση να τα είχε καταφέρει καλύτερα.
«Θύμα» της έκδοσης έπεσε και το VW Tiguan, καθώς η R-Line της δοκιμής φορούσε ζάντες 19ΆΆ με 45άρι προφίλ ελαστικού, τα οποία δεν βοηθούν ως προς την άνεση. Έτσι παρά την πολύ καλή συμπεριφορά της ανάρτησης κατά το bound-rebound, οι δονήσεις έφτασαν τα 8,6 ΜΜΙ.