Mega Test άνεσης ανάρτησης στα οικογενειακά SUV (Μέρος 2ο)
22.017 Επισκέψεις στο άρθρο
Το Test Center του AutoΤρίτη σηκώνει τα μανίκια του και δοκιμάζει 5 ακόμα C-SUV στο Mega Test άνεσης ανάρτησης. Μπόρεσε κάποιο από τα Citroen C5 Aircross, Jeep Compass, Renault Kadjar, VW Tiguan ή Skoda Karoq να περάσει στην κορυφή της κατάταξης κάποιου τομέα;
Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν πως ένα από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός μοντέλου είναι η άνεση που προσφέρει η ανάρτησή του. Δεν είναι τυχαίο πως οι κατασκευαστές επενδύουν πολλά εκατομμύρια, ώστε να βρουν το σημείο της βέλτιστης λειτουργίας της, προσφέροντας όσο το δυνατόν υψηλότερα επίπεδα άνεσης και χωρίς φυσικά να αλλοιώσουν τα οδηγικά χαρακτηριστικά των μοντέλων τους.
Ιδιαίτερα στα οικογενειακά μοντέλα, η άνεση έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς ο οδηγός έχει να διαχειριστεί και την πιθανή δυσφορία των υπόλοιπων επιβαινόντων και ειδικά των παιδιών, τα οποία συνήθως είναι και αυτά που επηρεάζονται περισσότερο από συμπτώματα ναυτίας και ζαλάδας.
Σκοπός κάθε αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να εξελίξει την ανάρτηση με τέτοιο τρόπο, ώστε οι κραδασμοί να μην περνούν μέσα στην καμπίνα και διαταράσσουν τους επιβαίνοντες χωρίς βέβαια να επηρεάζονται τα οδηγικά χαρακτηριστικά. Ειδικά μάλιστα στη χώρα μας, που το οδικό μας δίκτυο –δυστυχώς- είναι γεμάτο από κακοτεχνίες, η άνεση της ανάρτησης αποτελεί αναμφίβολα ένα τεράστιο πλεονέκτημα για το εκάστοτε μοντέλο. Πως όμως μπορούμε να διακρίνουμε ποιο αυτοκίνητο έχει την πιο άνετη ανάρτηση και πως αυτό έχει εφαρμογή στην καθημερινότητά μας; Γιατί μπορεί ναι μεν να βλέπουμε την αρχιτεκτονική ή τα χαρακτηριστικά κάθε ανάρτησης, ωστόσο αυτές εντάσσονται στο συνολικό στήσιμο του αυτοκινήτου, συνεπώς από αυτά μπορούμε να αντλήσουμε κάποια στοιχεία, όχι όμως και να βγάλουμε ολοκληρωμένα συμπεράσματα.
Τι εξετάζουμε στο Mega Test άνεσης ανάρτησης
Για να εξετάσουμε λοιπόν πόσο άνετη είναι η ανάρτηση κάθε μοντέλου, το Test Center του AutoΤρίτη καθιέρωσε το Mega Test άνεσης ανάρτησης. Οι τομείς που εξετάζουμε είναι η λειτουργία της ανάρτησης και πόσο αποτελεσματικά θα αποσβέσει διαδοχικές εγκάρσιες ανωμαλίες (όπως σαμαράκια, λακκούβες, φρεάτια κ.λπ) στο δρόμο και τι θόρυβος θα περάσει μέσα στην καμπίνα κατά τη διάρκεια της δοκιμασίας.
Ήδη στο παρελθόν σας είχαμε παρουσιάσει την επίδοση δέκα οικογενειακών μοντέλων, με την επιλογή της συγκριμένης κατηγορίας, να φορά στο γεγονός ότι αποτελεί τη δημοφιλέστερη για τους οικογενειάρχες, αλλά και αυτή που θεωρείται ιδανικότερη για ταξίδια. Σε συνέχεια λοιπόν της δόκιμης των C-SUV, υποβάλαμε ακόμα πέντε νέα μοντέλα στο τεστ, όπως άλλωστε σας είχαμε προϊδεάσει.
Πως πραγματοποιείται το Mega Test ανάρτησης
Αρκετοί θα θυμόσαστε το περίφημο «Τεστ του Καφέ» που πραγματοποιήσαμε στο παρελθόν, κάνοντας μια προσομοίωση των αποτελεσμάτων με πραγματικά παραδείγματα της καθημερινότητας. Με λίγα λόγια αποφασίσαμε να μετρήσουμε τι ποσότητα καφέ θα χυθεί από ένα ποτήρι όταν περάσουμε από μια ανωμαλία του δρόμου (σαμαράκι).
Πλέον αποφασίσαμε να εμπλουτίσουμε το συγκεκριμένο τεστ, χρησιμοποιώντας παράλληλα με το ποτήρι του καφέ και ένα σεισμογράφο, ο οποίος καταγράφει τις αναταράξεις που γίνονται μέσα στην καμπίνα, κρατώντας το υψηλότερο σημείο δονήσεων της κλίμακας Μερκάλι (ΜΜΙ) που καταγράφηκε, έστω και στιγμιαία. Επιπλέον σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας με τη χρήση ντεσιμπελόμετρου καταγράφουμε τον θόρυβο που περνάει στην καμπίνα, σημειώνοντας την υψηλότερη ένδειξη που έδωσε ο μετρητής.
Παράλληλα αυξήσαμε και το βαθμό δυσκολίας του τεστ, καθώς τα μοντέλα της δοκιμασίας καλούνται να περάσουν πάνω από 6 διαδοχικά σαμαράκια αντί του ενός διπλού που χρησιμοποιούσαμε στο «Τεστ του Καφέ». Όπως βλέπετε και στη φωτογραφία τα τέσσερα πρώτα σαμαράκια έχουν τοποθετηθεί σε σχήμα πλάγιου παραλληλόγραμμου. Έτσι πιέζουμε την ανάρτηση εναλλάξ, από κάθε πλευρά, φροντίζοντας να μη βρεθούν ποτέ δύο τροχοί πάνω σε σαμαράκι την ίδια στιγμή. Τα δύο τελευταία είναι τοποθετημένα στην ίδια ευθεία, ώστε να περάσουν συγχρόνως οι δύο τροχοί από πάνω του. Φυσικά το πλάτος της διαδρομής ορίζεται ανάλογα με τα μετατρόχια κάθε μοντέλου, ώστε οι ρόδες να πατάνε ολόκληρες πάνω στο σαμαράκια.
Με κάθε μοντέλο λοιπόν παίρνουμε αφορά στο νοητό διάδρομο που βρίσκονται τα σαμαράκια και κρατάμε σταθερή πορεία με 40 χλμ./ώρα. Σε αυτή την ταχύτητα ο συνοδηγός σημειώνει την ένδειξη του ντεσιμπελόμετρου, ώστε να την αντιπαραβάλει με τη μέγιστη ένδειξη κατά τη διάρκεια του τεστ και να βγει η τελική διαφορά. Κατόπιν αφού περάσουμε τα 6 σαμαράκια σταματάμε και σημειώνουμε τα δεδομένα από το σεισμογράφο, το ντεσιμπελόμετρο, αλλά και από την ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας που ζυγίζουμε το ποτήρι με το νερό. Τη συγκεκριμένη διαδικασία την κάνουμε 4 φορές με το κάθε μοντέλο.
Info
Τα ντεσιμπέλ (dB), είναι μονάδα μέτρησης λογαριθμική. Αυτό σημαίνει ότι άνοδος της κλίμακας κατά τρία dΒ σε κάποιο ύψος θορύβου συνεπάγεται διπλασιασμό της έντασης του θορύβου. Το διπλάσιο, για παράδειγμα, των 85 dB δεν είναι τα 170 dB, αλλά τα 88 dB. Άρα για παράδειγμα αν ένα μοντέλο από τα 50 db πάει στα 60 και ένα άλλο από τα 60 στα 70, δεν έχουν και τα δύο ίση αύξηση.
Η κλίμακα Ρίχτερ μετράει το μέγεθος ενός σεισμού, ενώ η Μερκάλι την ένταση του σεισμικού φαινομένου σε συγκεκριμένη τοποθεσία. Δεν εξαρτάται δηλαδή από στοιχεία όπως επίκεντρο, εστιακό βάθος κ.λπ.. Η κλίμακα Μερκάλι να το πούμε πιο απλά προσμετρά τις επιπτώσεις ενός σεισμικού φαινομένου σε συγκεκριμένο σημείο. Η κλίμακα μετράται από 0 έως 12 βαθμούς, με τους 12 να επιφέρουν ολική καταστροφή, ενώ δεν υπάρχει αναλογία στην κλίμακα. Δηλαδή ένας σεισμός 4 βαθμών της κλίμακας Μερκάλι δεν έχει διπλάσια ένταση από ένα άλλο δύο βαθμών, αλλά πολύ μεγαλύτερη. Συνεπώς σε αυτές τις κλίμακες ακόμα και αύξηση της τάξης του 0,1 είναι σημαντικές και αισθητές.
Για να καταλάβετε την ποσότητα του καφέ που χύθηκε θα σας δώσουμε δύο παραδείγματα. Ένα καπάκι από μπουκάλι νερού περιέχει 7 γρ. καφέ, ενώ ένα σφηνοπότηρο περίπου 35 γρ. καφέ. Δύο σταγόνες πάντως φτάνουν για να λερώσουν τα ρούχα σας…