Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προτείνει όριο ταχύτητας 20 ή 30 χλμ./ώρα μέσα σε κατοικημένες περιοχές για να γίνουν οι δρόμοι πιο φιλικοί στον πεζό και τον ποδηλάτη και να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση.
Tον δρόμο για την δημιουργία προσωρινών δικτύων πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων αλλά και τη θέσπιση ανώτατου όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε μία σειρά τοπικών οδών, οι οποίες θα μετατραπούν σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας ώστε να μπορούν να συνυπάρχουν σε αυτούς αυτοκίνητα αλλά και ποδήλατα και οι πεζοί να κινούνται με ασφάλεια άνοιξε το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Η απόφαση είχε ανακοινωθεί από το υπουργείο στα τέλη του προηγούμενου μήνα με αφορμή τα μέτρα για τον περιορισμό την πανδημίας. Τώρα, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση του υφυπουργού Περιβάλλοντος, Δημήτρη Οικονόμου, με την οποία εγκρίνονται οι τεχνικοί όροι για την προώθηση των παρεμβάσεων.
Η απόφαση φέρει τίτλο «Έγκριση Τεχνικών Οδηγιών για τη δημιουργία προσωρινών διαδρόμων κίνησης πεζών, προσωρινών διαδρόμων κίνησης ποδηλάτου και προσωρινή δημιουργία περιοχών ήπιας κυκλοφορίας ή δρόμων ήπιας κυκλοφορίας με μείωση του ορίου ταχύτητας στα τριάντα (30) χλμ/ώρα, σε τοπικές οδούς ή σε περιοχές κατοικίας» και έτσι δίνεται πλέον η δυνατότητα στους δήμους σε όλη την Ελλάδα να προχωρήσουν άμεσα σε κυκλοφοριακές αλλαγές με σύντομες διαδικασίες και με λιγότερη γραφειοκρατία αναφορικά με τις εγκρίσεις.
Η απαιτούμενη εξοικονόμηση χώρου για την κίνηση πεζών και ποδηλάτων, σύμφωνα με τις οδηγίες μπορεί να γίνει με τους παρακάτω τρόπους:
Απομάκρυνση των θέσεων στάθμευσης – φορτοεκφόρτωσης μακριά από το πεζοδρόμιο σε συνδυασμό με κατάληψη θέσεων στάθμευσης.
Μείωση των ορίων ταχύτητας στις τοπικές οδούς με στόχο την ασφαλέστερη χρήση τους από πεζούς
Αποκλεισμός ολόκληρης λωρίδας κυκλοφορίας ή ολόκληρου δρόμου από την κίνηση Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Τονίζεται επίσης πως η πρωτοτυπία των προτεινόμενων παρεμβάσεων θα συνδυάζεται με ταυτόχρονη και άμεση αλλαγή του ορίου ταχύτητας σε 30 χλμ./ώρα σε τοπικές οδούς και περιοχές πόλεων, όπου υπάρχει αυξημένη αλληλεπίδραση οχημάτων και ευάλωτων χρηστών, ή έντονη κίνηση πεζών και ιδιαιτέρως παιδιών (πλησίον σχολείων, αθλητικών εγκαταστάσεων, πλατειών, κ.ά.).
Δίχως σοβαρές μελέτες, κ.τ.λ. μόνο για πολιτική εκμετάλλευση, κ.τ.λ. ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ Η ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΥΠΕΡΒΟΛΗΣ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΟΛΑ.-
Να δω την τροχαια να κόβει κλήση στα λεοφωρεια της ΕΘΕΛ στη Πεντέλη που πάνε μαλιοκουβαρα. Με 50 και 60 πάνε.